The Pirate Bay måltavla i polistillslag

Permalänk

Razzia made by Fredrik Ingblad Han stiger i rank, från undertexter till tpb
http://www.dn.se/ekonomi/it-razzia-hopkopplas-med-pirate-bay/

Permalänk
Medlem

Druiderna i Hollywood säljer ju bara hjärntvättning och propaganda så de ska bara vara glada om nån är så dum att ladda ner deras skit frivilligt. För det är de som ligger bakom tillslaget. Att se en hollywoodfilm är som att dricka metanol, om man inte vakar sitt undermedvetna dvs.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Alibaba123:

Polisen borde ju göra något vettigt istället. Vad är viktigast, att ta fast en mördare eller stoppa torrents? Helt sjukt.

Det är ju ändå inte så att TPB går att stoppa. Kommer ju alltid finnas någon som tar över, eller så finns det andra torrentsidor.

För övrigt, tur att man hann hitta lite magneter så att datorn inte går på idle medans TPB är nere :p.

Nu fungerar det nog inte riktigt så att polisen prioriterar ett sånt här tillslag i stället för att jaga en mördare.
På samma sätt står de förmodligen inte och tar fast folk för fortkörning om det finns viktigare, mer akuta, saker att göra, som många verkar tro..

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Ingenting? Jag hittar i princip allt jag söker efter där. Även sällsynta låtar och album av diverse artister finns, bl. a Jimi Hendrix, Robert Johnson, John Lee Hooker med mera. Det är rätt gamla artister och mer än hälften av deras låtar släpptes aldrig ordentligt, men även det går att hitta på TPB.

Mm, deras sökfunktion är ju horribel med dessutom! Vi säger i det sammanhanget där man ska söka efter något specifikt, då godtar den inte att man skriver hela namnet, inte ett enstaka ord ur titeln och inga punkter o.s.v.. så det man får göra är om man känner till vad uppladdaren heter och sen då gå via hans uploadlista. TPB sidan är ju sjukt ful med också, ser lika stenåldersaktig ut som en sida som skapades runt 2000-2005..

torrentz.eu är det man ska gå via om man ska söka på publika trackers, annars är det privata trackers som gäller ;)!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

För mig var det underförstått att alla hade anti-DoS filter installerade..

Är väl ändå ingen som besöker deras hemsidor, så de skiter väl i det

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Beror ju dock på vad man sätter gränserna. En 1080p release från tex SPARKS, LEGi0N eller EVO brukar funka fint för min del. Men självklart är det ju skillnad på en rå bluray rip än en 10-20 gb rip från de grupper jag nyss skrev. Men där sätter jag personligen min gräns.

Förstår dock inte mig på de som tycker det är kul att vila ögonen på en YIFY release eller en dvdrip

Kan titta på sånt när jag har bråttom att se en film, 8 Mbit adsl är inte kul!

YIFY kräks jag på, förstår inte kommentarer man sett på dessa releaser "A/V 10/10" wwwaaaht

Skrivet av Gilgamesh:

lol här har vi en kräsen person för mig fungerar 720/1080p SPARKS osv fin fint

som jag skrev ovan, när man har bråttom annars är det fulla BR rips/remuxer som gäller

Skrivet av darkly:

Hmm BIT-HDTV gick ner i samma veva.

Skickades från m.sweclockers.com

Ligger uppe nu igen

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StarkenJR:

Har polisen verkligen inget bättre för sig?!

Har inte du något bättre för dig än att bara kläcka ur dig något oigenomtänkt?

Skrivet av Evronius:

De slutar bara med att alla servrar ligger i utlandet istället. Och då blir de en jakt efter censur istället.

Vilken censur?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

De vågar la inte ta tag i mord å riktiga brott för då kan de la råka illa ut... bättre att ge sig på lille svensken

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Undrar vad de vill uppnå med detta. De vet lika väl som vi att det inte kommer stoppa varken piratstranden eller delarna mycket mer än att ändra någons filmval för kvällen.

Statuera exempel eller att allmännt försöka eftersträva den lagstiftning som är satt kan väl kännas rimligt, men finns det fler (bra) skäl?

Inte specifikt för detta, men generellt så längtar jag tills distribuerade servrar är en grej. Blir intressant att se hur det skulle tacklas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

cr = 500 Internal Server Error

ee vekar vara nån värdelös kopia av sajten, där man tex inte kan sortera eller se antal seed/leech eller nånting alls.

Kan det vara nåt kålhuvud som har fått för sig att "förbättra" sajten, och har kraschat den i sina försök att radera funktioner som inte får plats på höns telefon-skärm?

Permalänk
Skäggig legend

Rätta mig om jag har fel, men låg inte TPB under piratpartiets regi? Alltså skyddat av lag?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk

Jösses vad folk går igång på detta, den kommer ju ändå antagligen komma upp snart igen.
Och ang att polisen har något vettigare, tja, finns kanske inte Mord överallt växande på träd samt brott är brott, in the end är fildelning olagligt och det bör det förbli (Note; Upphovsskyddat material dvs, inte all form av fildel.)

Precis som jag hört från något program (ingen källa) att oavsett hur mycket de gör för att stoppa knarksmuggligen över Mexikos gräns kommer den ske, men de måste iallafall bestrida och göra motstånd så det inte är för enkelt. Likadant i detta.

Permalänk
Medlem

Hm, precis som många har sagt, grattis polisen ni har tagit ner en sajt som har vid det här läget replikerats till miljoner. Jag förstår från en artists synvinkel hur skit torrenting är men från typ Hollywood's synvinkel så pallar jag nog ingenting.

T.ex. Avatar från 2009 kostade för Hollywood sisådär 230 millioner dollar medan box office drog in lite på 2 biljoner dollar, hur kan det då vara så otroligt farligt om t.ex. 7 millioner människor bestämmer sig för att inte köpa en biljett till bion och istället torrenta.?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett slag mot yttrandefriheten och ett fritt internet samt bevis på åklagarnas/politikernas villighet att gå Hollywoodmiljardärernas ärenden. Att man blockerar visst material må vara hänt men att skjuta ner en hel sajt som också levererar icke-upphovsmannaskyddat material är som att skjuta mygg med atombomber. Blir nog många röster på Piratpartiet efter detta...

Somliga i tråden tror att polisen ligger bakom tillslaget, kan upplysa dessa att polisen "bara" lyder order från åklagare som i sin tur tolkar/följer lagar stiftade av politiker i riskdagen. Läs läxorna i samhällskunskap isf hänga här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Mm, deras sökfunktion är ju horribel med dessutom! Vi säger i det sammanhanget där man ska söka efter något specifikt, då godtar den inte att man skriver hela namnet, inte ett enstaka ord ur titeln och inga punkter o.s.v.. så det man får göra är om man känner till vad uppladdaren heter och sen då gå via hans uploadlista. TPB sidan är ju sjukt ful med också, ser lika stenåldersaktig ut som en sida som skapades runt 2000-2005..

torrentz.eu är det man ska gå via om man ska söka på publika trackers, annars är det privata trackers som gäller ;)!

Jag antar att anledningen till att sidan inte ser så snygg ut har med hastighets-prioriteringar att göra. Det är väl en ganska hårt belastad sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Kan titta på sånt när jag har bråttom att se en film, 8 Mbit adsl är inte kul!

YIFY kräks jag på, förstår inte kommentarer man sett på dessa releaser "A/V 10/10" wwwaaaht

som jag skrev ovan, när man har bråttom annars är det fulla BR rips/remuxer som gäller

Ligger uppe nu igen

även fast jag har all tid i världen har jag ingen större lust att samla på filmer som ligger på över 10GB styck (om det verkligen inte är en BRA film man verkligen vill njuta av)... ser ändå tillräckligt bra ut så att man kan se filmen utan att känna fan borde kanske ha dragit ner 20GB+ istället...jag känner vänner som sitter o tittar på DVDRip och tycker jag ibland överdriver när jag nämner Bluray ripparna på 5-8GB även fast de på senare tid lärt sig att det är Bluray som gäller...

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

I övrigt så lär all databas vara krypterad, så beslaget lär inte ha gett resultat denna gången heller.

All data som finns ligger helt öppet på siten för alla att se så varför skulle den vara krypterad?

Skrivet av XHI:

Rätta mig om jag har fel, men låg inte TPB under piratpartiets regi? Alltså skyddat av lag?

Tillfälligt för över ett år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hm, precis som många har sagt, grattis polisen ni har tagit ner en sajt som har vid det här läget replikerats till miljoner. Jag förstår från en artists synvinkel hur skit torrenting är men från typ Hollywood's synvinkel så pallar jag nog ingenting.

T.ex. Avatar från 2009 kostade för Hollywood sisådär 230 millioner dollar medan box office drog in lite på 2 biljoner dollar, hur kan det då vara så otroligt farligt om t.ex. 7 millioner människor bestämmer sig för att inte köpa en biljett till bion och istället torrenta.?

Du menar miljarder, inte biljoner.

Permalänk

snart kommer det säkert en ny hemsida som man kan ladda från om man nu inte kör något program eller så vi behöver nog inte vara oroliga eller vad säger resten av er nerladdare och delare?

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pie-or-paj:

All data som finns ligger helt öppet på siten för alla att se så varför skulle den vara krypterad?

Tillfälligt för över ett år sedan.

Jag menade självklart kunddatabasen, fel av mig om jag var otydlig.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

hur kan det då vara så otroligt farligt om t.ex. 7 millioner människor bestämmer sig för att inte köpa en biljett till bion och istället torrenta.?

Jag håller med! Bojkotta bion och vänta tills förlängda versionen kommer ut istället! För vem f*n vill betala en unken bio där man får ont i hela kroppen av att sitta och dessutom se på en KLIPPT film?! Folk får fan ringa frisören och be han klippa till dom alltså..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag håller med! Bojkotta bion och vänta tills förlängda versionen kommer ut istället! För vem f*n vill betala en unken bio där man får ont i hela kroppen av att sitta och dessutom se på en KLIPPT film?! Folk får fan ringa frisören och be han klippa till dom alltså..

Föredra att betala 130 kr för att se på stor skärm med bra ljud, än att sitta hemma i soffan och se på den gratis. Men nu ska det kommas ihåg också att det är de jag vill se, som i princip sträcker sig till Hunger Games, Sagan om Ringe, Hobbit, F&F, Harry Potter och säkert några andra jag inte kommer ihåg atm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jösses Amalia! Lärde de sig ingenting förra gången?

Tänk att folk orkar gnälla på invandring när skattepengar slösas bort på sådant här trams.

Exakt. Det är ju bara löjligt detta. Tyvärr USA, men TPB kommer inte att gå att stoppa bara sådär.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bara jag som får "500 internal server error" när jag går in på http://www.rattighetsalliansen.se ? Vad hände där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Bara jag som får "500 internal server error" när jag går in på http://www.rattighetsalliansen.se ? Vad hände där?

Nepp, samma här.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Föredra att betala 130 kr för att se på stor skärm med bra ljud, än att sitta hemma i soffan och se på den gratis. Men nu ska det kommas ihåg också att det är de jag vill se, som i princip sträcker sig till Hunger Games, Sagan om Ringe, Hobbit, F&F, Harry Potter och säkert några andra jag inte kommer ihåg atm

+1 för stor skärm och bra ljud men mer än så är det inte. Jag tycker med om LoTR och The Hobbit men även då så skulle jag inte hellre välja att se dom på bion än hemma för då går jag miste om så mycket som kanske uppåt en 30min på filmen..
Ska du även se The Battle of The Five Armies som kommer (imorgon?) på bio? Även där går du miste om mycket i filmen, hela 25min som inte är med i den versionen som kommer på bio!

Sen det här med 3D det är ju bara BS! Jag var och såg en film i 3D och det va absolut ingen skillnad om jag hade glasögonen på eller av + suddig som f*n va bilden.. Det kanske var en nerladdad variant dom projekterade till duken? Det närmsta jag har kommit 3D upplevelse är på Liseberg.. Biografer ute i lander har en bit kvar att gå för att bli som IMAX. Jag längtar iaf till 4D kommer ut :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Blu-ray om jag får be.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Detta lär ju bli intressant. Lycka till att stoppa TPB

Verkligen. TPB är som Hydra: "Cut off the head, and two will grow". Även om TPB mot förmodan skulle vara nere för gott, så lär inte fildelningen upphöra. Och det lär dyka upp långt fler sidor.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Blu-ray om jag får be.

jag skrev det medvetet med stora bokstäver då jag trodde folk idag visste att man inte skriver Blu-ray (Bluray) som Blue-ray (Blueray) som sagt stavningen sen att man skiter i att skriva - tecknet är skitsamma.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jehuty:

Hade in TPB flyttat sina servrar till flera olika molntjänster som gjorde det omöjligt för polisen att slå ner sidan?

För molntjänster är inte lokaliserade i serverhallar? Näe då. De är ju moln.. Det hör man på namnet.. Skulle bara sluta med att polisen stormade de hallar som har molntjänsterna och beslagtar deras hårddiskar.

Skrivet av LudvigLindell:

Och då är alla scene releaser av skitkvalité dessutom, tänk då Netflix och andra tjänster vad de har för skitskitkvalité..

Ontopic
TPB går i princip inte att ta ner. Ändå glad att privata trackers finns, det är vägen man går.

Älskar det faktum att Netflix dels. knappt har något utbud alls i norden och dels. så är deras "HD releaser" så gryniga att man skulle tro att de tagit 480p material.. Sträckt ut det över skärmen och återlanserat det (skulle inte förvåna mig) som 720/1080p. Skulle lätt kunna tänka mig att betala för att utnyttja en tjänst som tex. spotify där de nyaste serierna kom samma dag som de släpptes i USA. Finns det ens någon vettig anledning varför man har regionslåsningar? Jag menar... Ibland får man vänta nästan ett halvår för att få se den nyaste säsongen av typ Game of thrones.. Då drar ju folk (inkludera mig) hellre ner den samma dag som den lanseras via en torrentklient.

Skrivet av Gender Bender:

Riktiga poliser äter korv med mos!

Gör som polaren gjorde när han var på fyllan i Tyskland. Gå in på en mack och fråga efter "Hotdogs with Moose" (alltså Korv med älg). I fyllan så hade han glömt bort att mos är "mashed potatoes" och inte "moose". Åhh vad jag önskar att jag hade varit där bara för att se hur mackpersonalen trollat fram "moose".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds