Permalänk

grejer för nästan 15000 kr fy F*N :/ men om det finns gott om pengar så spelar det ju föga

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem

OMG R.I.P

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem

hur kan den tugga sönder processorn tycker jag låter konstigt.. den är ju sten hård

hoppas hundens tänder klarar sig kolla upp det

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

hur kan den tugga sönder processorn tycker jag låter konstigt.. den är ju sten hård

hoppas hundens tänder klarar sig kolla upp det
http://thechronicleherald.ca/sites/default/files/imagecache/c...

Undersidan är av komposit, det går att bryta av för hand. Dock är IHS betydligt hårdare. Hjälper dock inte när tänderna är på ovan och undersidan.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av Tomika:

Hon har nog mer av misstag tuggat på Processorn medans hon egentligen velat tugga på plasten. Men summa summarum när plasten är mm tunn och processorn inuti så blir det ju ändå samma slut resultat.

Samma sak för min forna Ipad. Skalet var det goda vilket låg över hela sovrummet. Ipadens hål i skärmen kom på köpet

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Samma sak för min forna Ipad. Skalet var det goda vilket låg över hela sovrummet. Ipadens hål i skärmen kom på köpet

Haha Dom har ju tänder och käkar utöver det vanliga. Är bara glad att hon inte gick lös på andra saker. Ska inte gråta över spilld mjölk. Hunden protesterar eller var rastlös så jag tar på mig smällen. Sen är kostnaden ganska ointressant, 9500:- är vad bra sommardäck kostar till en bil. Eller som en enkel biljett med flyg utomlands för en vecka. Så i det hela stora är det små pengar i jämförelse.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av CloakTurtle:

Oj fyfan... en I7.

"En i7"? Det är en 5960X. Den kostar närmare 10 000 kr.

Tomika, du är den första jag hört talas om som inte tycker att en 5960X och 16 GiB Dominator Platinum DDR4 är någon större förlust. Hade jag haft djur/barn/etc hade jag aldrig lagt komponenter i den prisklassen åtkomligt för dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

"En i7"? Det är en 5960X. Den kostar närmare 10 000 kr.

Tomika, du är den första jag hört talas om som inte tycker att en 5960X och 16 GiB Dominator Platinum DDR4 är någon större förlust. Hade jag haft djur/barn/etc hade jag aldrig lagt komponenter i den prisklassen åtkomligt för dem.

Har varit med om värre saker. Pengar är ändå bara pengar, som kommer åter. Sen är det inte flera hundra tusen. Låter väl drygt, men jobbar man och har ekonomin så spelar det mindre roll. Visst är det tråkigt som tusan, men all ilska i världen gör det inte ogjort. Uppskattar livet, trots motgångar. För motgångar är jag väldigt bekant med i övrigt.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Detta känner jag igen! Har en flatcoited retriever på ca 25-30+ KG som närmar sig 2 år och är dessvärre fortfarande lika "tuggig".

Kamera,
ett par telefoner
flertalet tv-zappare + andra
möbler
huvudkudden för passagerarsätet i bilen
USB-kablar samt diverse
strumpor
slutligen tuggade han sönder en del av hörnet på en av väggarna i huset.

Jävla hundar, irriterande och bitiga är vad dessa vandaler är men man kan helt enkelt inte hata dem.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Kan bara relatera till två kattjävlar som bitit sönder alla hörlurar (gjort spaghetti av sladdarna) under sitt första år i livet. Ett antal tusenlappar har gått åt på detta.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Detta känner jag igen! Har en flatcoited retriever på ca 25-30+ KG som närmar sig 2 år och är dessvärre fortfarande lika "tuggig".

Kamera,
ett par telefoner
flertalet tv-zappare + andra
möbler
huvudkudden för passagerarsätet i bilen
USB-kablar samt diverse
strumpor
slutligen tuggade han sönder en del av hörnet på en av väggarna i huset.

Jävla hundar, irriterande och bitiga är vad dessa vandaler är men man kan helt enkelt inte hata dem.

Skrivet av rinosaur:

Kan bara relatera till två kattjävlar som bitit sönder alla hörlurar (gjort spaghetti av sladdarna) under sitt första år i livet. Ett antal tusenlappar har gått åt på detta.

Djur är lite märkliga. Hade en Amstaff hane förut, bjässe. Han tugga sönder fronten till stereon i bilen och någon doftgran fick man aldrig ha ifred heller. Köpte ett hundbälte, han visade snabbt sin åsikt om det. Gäller att stimulera dom psykiskt annars blir dom knäppa och tuggar på allt, men varit lat av mig sista tiden. Beror nog på kylan så inte lika mycket lektid ute.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Djur är lite märkliga. Hade en Amstaff hane förut, bjässe. Han tugga sönder fronten till stereon i bilen och någon doftgran fick man aldrig ha ifred heller. Köpte ett hundbälte, han visade snabbt sin åsikt om det. Gäller att stimulera dom psykiskt annars blir dom knäppa och tuggar på allt, men varit lat av mig sista tiden. Beror nog på kylan så inte lika mycket lektid ute.

Problemet med vissa hundraser är att de är väldigt svåra att faktiskt stimulera tillräckligt. Jag kan sticka ut o springa 5KM med hunden, när jag kommer tillbaka kommer jag nästintill dö medan hunden lägger sig och sover i ett par timmar. Därefter kommer hunden vara lika pigg.:)

Men ja, stimulera hunden är bästa motmedlet men det räcker med att "hoppa över" en dag eller tre så kommer något säga kras, kras...

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

Amstaff, gick bra med tänderna. Blev ett stort jack i IHSen, samt grova tugg märken undertill.

Beställer ny processor men en läxa lärd iaf.

Hunden gjorde kaos med din CPU

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Note to self: skaffa aldrig hund

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Nog för att äta läxor är vanligt, men processorer? Rip

Skrivet av Tomika:

Djur är lite märkliga. Hade en Amstaff hane förut, bjässe. Han tugga sönder fronten till stereon i bilen och någon doftgran fick man aldrig ha ifred heller. Köpte ett hundbälte, han visade snabbt sin åsikt om det. Gäller att stimulera dom psykiskt annars blir dom knäppa och tuggar på allt, men varit lat av mig sista tiden. Beror nog på kylan så inte lika mycket lektid ute.

Vi har en liten Westie och hade en likadan innan, båda är väldigt busiga även om de ska vara familjehundar. Ingen har tuggat sönder något värdefullt, men det gäller att hålla koll på högen med klappar under julafton. Har även hänt någon gång (max 5) att de tuggat upp en läxa eller två, är helt hopplöst att förklara för lärare och kompisar så det har blivit att jag sagt att jag inte gjort den.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Vissa hundförsäkringar täcker skador som hunden orsakat.

Och en hund tröttar man lättast ut / aktiverar genom att låta den använda hjärnan, inte musklerna.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk

Ouch, har själv bara en 5820K men hade våra hundar tuggat på den hade jag blivit väldigt ledsen, 2011-v3 är ju inte billiga grejer direkt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Som hundägare förstår jag hur du tänker, medan jag som fattig inte gör det haha.

Känner dock igen beteendet från när jag var liten. Min pappa var jägare och hade därför en terrier, närmare en blandning mellan spets och fox terrier om jag inte minns fel. Användes i alla fall till grytjakten han höll på med. Hur som haver, när jag och min syster var små och lekte i sandlådan var terriertiken som tokig på alla plastleksaker samt att hon tuggade sönder husknuten. Tror märkena fortfarande är kvar efter henne på huset.
Fast hon var väldigt disciplinerad annars ville hon också leka när vi gjorde det, men vi var för små för att förstå något så vi gjorde inte som hon ville och därför började hon också tugga.

Nu tuggade vår hund förstås inte sönder komponenter för 15 000,- men i alla fall. Samma beteende.

Har numera en Phaléne (släkt med Papillon), men han har aldrig egentligen uppvisat ett tuggbeteende på samma vis som terriern innan honom. Hans problem nu på äldre dar är att han gått från att vara skapligt rumsren (vi fick honom när han var ca. 1 och ansträngde oss knappast nog för att få honom helt rumsren) till att markera sitt revir inomhus. Dock har han någorlunda kraftig övervikt eftersom vissa inom familjen (min mor) inte kan motstå hans blick när han tigger, vilket får oss att tro att han kan ha diabetes, vilket skulle förklara vätskedriften.

Det är åtminstone tur att du har möjlighet att ersätta grejerna själv så att hon inte förstörde ditt bygge totalt. Svider ju lagom i plånboken för vem som helst, men om det går ändå är det ändå bättre.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

Var det ingen cpu kylare med i kartongen? Den borde gjort ont att gnaga på.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Skrivet av Lakanman:

Var det ingen cpu kylare med i kartongen? Den borde gjort ont att gnaga på.

Man får inte med någon på Extreme processorer.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Bara en söt liten hund inte tar fysisk skada så är det bra. Pengarna kommer alltid tillbaka men om en hund blir skadad för livet då är det ingen fråga om pengar då är det en fråga om kärlek och vänskap som står på spel.

Permalänk
Medlem

Tror att din hund röstar på en AMD istället. =P

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skrivet av HenKenny:

Tror att din hund röstar på en AMD istället. =P

Det tror jag verkligen inte, de har ju piggarna på cpu:n. Då kunde det gått riktigt illa

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

oooooh, jäklar! Jag själv hade varit helt vansinnig
Har själv en Grand Danois där hemma och hon har inte ätit på särskilt mycket i sina dagar (4 och ett halvt år nu). Det har mest handlat om ett antal par sockar men inget mer. Turligt nog är det en hundras som är känd för att vara soffpotatisar så det krävs inte alltför mycket aktivering. Hon tycker om att leka ute en kortare stund men sedan vill hon helst bara ligga och mysa. Så några kortare promenader och sedan en 30-60min lekpromenad under eftermiddagen så är hon mer än nöjd

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Händer det ofta? Dags för lite uppfostran isf..

OP blandade ihop orden föga och mäkta.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ