Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Curemylife:

Har du testat att mäta från frontpanel till pci portarna vad som är absolut max?:p För 550kr nytt så har det en given plats på mitt bord om den kan ta ett "fullstort" kort..:)

Hur fungerar skärmen för dig?

Jag har tyvärr inte datorn hemma just nu, men Tangentbord under svarade åt mig Dock krävs det ett SFX agg för det!
Jag har varit bortrest sen jag fick skärmen så jag har bara använt den en gång till att bläddra Sweclockers i princip. Jag återkommer när jag har använt den lite mer Dock gillar jag den väldigt mycket hittills!

Skrivet av Jaghatai:

Väldigt sugen alltså, men min cpukylare är 160mm vilket är den specifierade maxhöjden. Kan man tro att det finns andrum eller är det kört?
Fett snyggt iaf.

Jag skulle tro att det går, kan tyvärr inte mäta just nu men chassit är väldigt luftigt och jag blev förvånad över att det fanns så mycket plats över när jag var färdig

Skrivet av gustav84:

vilken av scythe fläktarna använder du av?

http://www.inet.se/kategori/419/120mm/228/scythe

Tack för svar

Jag använder Slip Stream 120 mm SY1212SL12L (1,200 rpm Version)
http://www.inet.se/produkt/5321380/scythe-120mm-slip-stream-s...

Skrivet av saturday_sun:

Tackar

Skrivet av ghostfenix:

Vad är det för mått på skärmen?

LG 34UM95-P 34tum 3440x1440

Skrivet av Tangentbord:

Kidnappar frågan och svarar väldigt nära 27cm !
Har ett metis ståendes på köksbordet, funderar på hur jag ska få in radiatorn i det..:)

http://s1.bild.me/bilder/120914/thumb_8519067WP_20141123_13_3...

OnT: Snyggt bygge!

Tack för hjälpen, hade inte datorn hemma så kunde tyvärr inte svara
Tackar!

Skrivet av juckeyy:

Tack så mycket

Skrivet av Skrotum:

Kan man få bakgrunden tro?

Härligt bygge, riktigt rent o stilgt.

Här: http://i2.minus.com/iyNCApFmmN2Uk.png
Tack så jättemycket

Skrivet av Bakteria:

snyggt men tråkigt med så lite saturation på bilderna.

Ska tänka på det till nästa gång, är väldigt ny på att fota men man lär sig något nytt varje gång

Skrivet av FL3JM:

Ser najs ut! Hade dock valt en större kylare med tanke på hur mycket plats det fanns där.

Hoppas nån vågar ge sig på en vattenkyld sådan burk, då får man kämpa med att få plats prylarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar att kunna ha fläkten så den inte syns, de flesta större kylare har fläktarna på sidorna.
Vattenkylning vore coolt, tror inte utrymmet är problemet utan mer att det endast finns en 120mm plats. Med lite modding går allt dock!

Skrivet av Icte:

DAMN vilket snyggt bygge! Hur pass väl överklockar processorn på moderkortet?

Tack så mycket Jag har inte använt datorn själv, men den ska klocka helt okej. Får ju låna datorn till dreamhack och då ska jag definitivt prova. Återkommer med resultat!

Skrivet av BillyBobCraskin:

Riktigt nice bygge! Man kan ju inte ta med sig vad som helst när man ska gå på fin-lan

I övrigt, vad är det där för modell på lurarna? Är du nöjd?

Tackar! Jag uppdaterade beskrivningen, det är Beyerdynamics DT990 250 Ohm. Har endast använt dem en gång då jag inte har varit hemma. Hittills tycker jag om dem väldigt mycket, de är väldigt bekväma med skönt ljud.

Skrivet av sack:

Blir den tråkig om man drar EPS kabeln mer gömt?

Jo jag tyckte inte det blev så snyggt att dra den runt, det såg lite tvingat ut. Funderar dock på att sätta den lite mer ihop så att den inte spretar lika mycket.

Skrivet av NewandNeedhelp:

Så jävla sjukt snyggt!

Tack så jättemycket

Skrivet av Playboy_1338:

Ser riktigt nice ut hela bygget.
Blev doc sugen på den 21:9 skärmen, men hur är det att spela typ, Battlefield i 21:9?

Jag vet inte riktigt, har knappt använt skärmen då jag har varit bortrest. Jag ska prova på att spela lite på den sen återkommer jag!

Skrivet av Johnny71:

SCHNYYYGGT!
Bra jobbat! (Y)

Tackar!

Skrivet av joar:

Snyggt bygge! Jag gillar idén att använda kablaget - som man bara brukar gömma - till design.

Men jag, liksom tydligen flera andra, skulle gärna ha några än tydligare bilder... Även om det inte är lika snyggt så vore det illustrativt med ett par stycken i bra ljus och utan filter.

Tackar så mycket. Många tycker att jag borde ha gjort kablarna "mer noggrant" eller använt cable combs men detta är vad jag gillar. Jag tycker inte om tvingade kablar, det är inte min stil.
Jag kan försöka ta lite fler bilder när det finns tid! Tack för kritiken

Skrivet av FluXeN:

Vilken skärm är detta? tror inte jag lyckades hitta något modellnamn.

Skrivet av dulingen:

Ser ut som 34UM95

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180

Kan dock vara en liknande 29".

Skrivet av BennyZ:

Ja det är 34UM95-P

Jag skulle vilja ha en mini-review av Zoyadog på skärmen Har du märkt några större brister samt tror du att skärmen "behöver" vara curved som 34UC97 är

Precis, det är en LG 34UM95-P 34tum 3440x1440. Som sagt ovan har jag varit borta och inte använt skärmen på riktigt. Jag funderar på att lägga upp en liten review sen när jag har hunnit använda den på riktigt. Jag spelar ju inte så jättemycket så skärmen är ju inte riktigt för det syftet

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Riktigt snyggt! Hur ser temperaturerna ut under Load på G3258an?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Om man vill ha ett grafikkort som gör "över" där nätagget sitter, hur djupt kan nätagget då vara?

On topic: Otroligt snyggt byggt, blir själv sugen på detta chassi nu

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Löjligt stilrent, bra jobbat.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

sjukt snygg rigg.
samt är den lilla Raijintek loggan ett klistermärke eller är den dit målad?

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ta ett mått mellan PCBn på grafikkortet och taket på chassit? Vore väldigt bussigt!

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt bygge! Lutar åt något liknande, hur är ljudnivån?

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Så jävla fint. Brings tears to my eyes.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Måste vara svårt att driva spel i den upplösningen med ett 660 :confused:, men snyggt var det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Jonssown:

Riktigt snyggt! Hur ser temperaturerna ut under Load på G3258an?

Skrivet av JonatanR:

Om man vill ha ett grafikkort som gör "över" där nätagget sitter, hur djupt kan nätagget då vara?

On topic: Otroligt snyggt byggt, blir själv sugen på detta chassi nu

Svårt för mig att svara det. Jag använde inte datorn någonting på DH och nu är det min pappa som äger den igen, så kan tyvärr inte kolla upp det just nu men kan kika om jag får låna den igen

Skrivet av anemic:

Löjligt stilrent, bra jobbat.

Tackar så himla mycket!

Skrivet av basse_bamse:

sjukt snygg rigg.
samt är den lilla Raijintek loggan ett klistermärke eller är den dit målad?

Den är "målad", går nog att få bort med lite aceton om man inte vill ha kvar den

Skrivet av Tbax:

Skulle du kunna ta ett mått mellan PCBn på grafikkortet och taket på chassit? Vore väldigt bussigt!

Jag kan göra det om jag får låna den av far sen

Skrivet av Enk:

Mycket stiligt bygge! Lutar åt något liknande, hur är ljudnivån?

Jag vet faktiskt inte, på DH är alla datorer tysta jämfört med omgivningen. Den är nog inte helt knäpptyst eftersom att jag inte använt några dämpmattor eller liknande för fläktar, fast jag vet faktiskt inte. Kan kolla med pappa som äger den

Skrivet av Funkish:

Så jävla fint. Brings tears to my eyes.

Tackar och bockar så innerligt :')

Skrivet av Bakgrund:

Måste vara svårt att driva spel i den upplösningen med ett 660 :confused:, men snyggt var det.

Jag driver skärmen med 2x 970 4GB Den står där bara för bildens skull!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara jag som inte gillar kablarna? Tycker det ser för stökigt ut. Men snyggt chassi!

Permalänk
Inaktiv

Mycket fina bilder och ett sött litet bygge, imponerande stilfullt! 5/5

Permalänk
Proffsmoddare

Hey Frida!

I just wanted to know that my colleague and I have featured your project on Swedens official SilverStone Technology Facebook page!

https://www.facebook.com/SilverStoneSweden?ref=hl

Kind regards,
Justin

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av anon41947:

Mycket fina bilder och ett sött litet bygge, imponerande stilfullt! 5/5

Tack så jättemycket!

Skrivet av MetallicAcid:

Hey Frida!

I just wanted to know that my colleague and I have featured your project on Swedens official SilverStone Technology Facebook page!

https://www.facebook.com/SilverStoneSweden?ref=hl

Kind regards,
Justin

Thanks Justin! I feel honored Good luck with the new facebook page!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Ja det är 34UM95-P

Jag skulle vilja ha en mini-review av Zoyadog på skärmen Har du märkt några större brister samt tror du att skärmen "behöver" vara curved som 34UC97 är

Är den skärmen bra? Spelar du något eller så?

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av BennyZ:

Ja det är 34UM95-P

Jag skulle vilja ha en mini-review av Zoyadog på skärmen Har du märkt några större brister samt tror du att skärmen "behöver" vara curved som 34UC97 är

Skrivet av Louca:

Är den skärmen bra? Spelar du något eller så?

Jag har tyvärr inte provat att spela på den ännu, körde lite Assassains Creed Unity med 2x 680 2GB, (min X99+970 SLI dator har inte varit hemma) och märkte lite svårigheter förmodligen 2GB VRAM som har svårt med upplösningen Jag har mest använt den till fotoredigering och det har varit väldigt smidigt att kunna ha flera fönster uppe Så fort 970-datorn är på plats ska jag testa spela lite grann! Om curved skulle vara bättre vet jag inte, har aldrig provat en sån skärm så det är lite svårt att säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Jag har tyvärr inte provat att spela på den ännu, körde lite Assassains Creed Unity med 2x 680 2GB, (min X99+970 SLI dator har inte varit hemma) och märkte lite svårigheter förmodligen 2GB VRAM som har svårt med upplösningen Jag har mest använt den till fotoredigering och det har varit väldigt smidigt att kunna ha flera fönster uppe Så fort 970-datorn är på plats ska jag testa spela lite grann! Om curved skulle vara bättre vet jag inte, har aldrig provat en sån skärm så det är lite svårt att säga.

Ok Håll oss uppdaterade

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur varmt blir grafikkortet i det chassit ?
Väldigt fint bygge för övrigt

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Skjulet:

Hur varmt blir grafikkortet i det chassit ?
Väldigt fint bygge för övrigt

Jag vet inte faktiskt! Det är min pappas dator som han har till kontorsarbete

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Jag vet inte faktiskt! Det är min pappas dator som han har till kontorsarbete

Okej >< tack för snabbt svar iallafall

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Vad säger du mer om bygget då? Tycker att du mest har låtit bilderna tala för sig så att säga?

Permalänk
Medlem

Har du inte satt CPU fläkten på fel håll ? det brukar väll ändå kyla bäst att blåsa luft över moderkortet

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Avskalat, genomtänkt och inte för mycket onödigt bling... Supersnyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Kidnappar frågan och svarar väldigt nära 27cm !
Har ett metis ståendes på köksbordet, funderar på hur jag ska få in radiatorn i det..:)

http://s1.bild.me/bilder/120914/thumb_8519067WP_20141123_13_3...

OnT: Snyggt bygge!

Tjena!

Du som hade kollen, hur var väldigt nära?;)

Testade du någonsin?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Tjena!

Du som hade kollen, hur var väldigt nära?;)

Testade du någonsin?

Innerlängden i lådan? Inom någon mm, mätte med tumstock (syns på bilden jag länkade).

Har inte orkat plocka ut delarna från datorn, den används dagligen som den är istället...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Jag vet inte faktiskt! Det är min pappas dator som han har till kontorsarbete

Skrivet av Tangentbord:

Innerlängden i lådan? Inom någon mm, mätte med tumstock (syns på bilden jag länkade).

Har inte orkat plocka ut delarna från datorn, den används dagligen som den är istället...

Spontanköpte ett från tradera, har plockat isär det för att använda Moderkortsplåten i ett projekt men då tänkte jag testa med att stoppa in ett 780 i chassit.

Det fungerade strålande! -ish! Fick pilla isär det helt och hållet men efter att det är fäst i Slotsen i bakkant så gick det galant! Bergis 5mm tillgodo, så har ni ett sfx aggregat eller ett superkort atx agg så fungerar det, tänkte lägga upp lite bilder i en bygglogg om ett tag, bara att kika in där om ni vill se:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Curemylife:

Spontanköpte ett från tradera, har plockat isär det för att använda Moderkortsplåten i ett projekt men då tänkte jag testa med att stoppa in ett 780 i chassit.

Det fungerade strålande! -ish! Fick pilla isär det helt och hållet men efter att det är fäst i Slotsen i bakkant så gick det galant! Bergis 5mm tillgodo, så har ni ett sfx aggregat eller ett superkort atx agg så fungerar det, tänkte lägga upp lite bilder i en bygglogg om ett tag, bara att kika in där om ni vill se:)

https://i.imgur.com/b30fB3i.jpg

Kul! Ser fram emot en bygglogg

Visa signatur