Permalänk

Bitfenix Phenom M

Här ett ett litet galleri på min dator hoppas ni gillar det komentera gärna

*CPU, Intel core i5-3450
*GPU, 2 Nvidia GTX 660 sli
*SSD, Intel 330 SERIES 120 GB
*HDD, Samsung 2 TB 7200 RPM
*CHASSI, Bitfenix Phenom M
*MINNEN, Corsair XMS3 8GB
*MODERKORT, Asrock z77 extreme4-M
*POWER SUPPLAY, Ocz mod x stream-pro 600w
*KYLNING
*Antec Kühler H2O 620
*2 BitFenix Spectre PWM 120mm, Svart
*2 Corsair Air series AF120 Quiet edition
*1 Cooler Master MegaFlow 200 Röd
*WINDOWS, windows 8.1 PRO

KRINGUTRUSTNING
*HÖGTALARE Corsair SP2500 High-Power 2.1
*HÖRLURAR SteelSeries Siberia v2 blå
*SKÄRM Benq G2220HD
*MUS logitech g400
*MUS MATTA QPAD
*TANGENTBORD Microsoft SideWinder X4

Bitfenix Phenom M

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Skulle själv vilja byta till ett mindre chassi, typ Prodigy M eller Phenom M, men har två kort med eftermarknadskylare och det blir varmt redan nu, kommer det inte bli extrem varmt så som du har särskilt när du inte har någon plats mellan korten?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

stiligt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Stiligt =D, mycket trevlig kabeldragning utförd

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

korten blir lite varma ja men det hade jag räknat med i detta lilla chassi:) då jag sätter korten länge ifrån varandra får jag inte till sli :/ tack för att ni tycker det blev stiligt jag brukar lägga ut mycket tid på kabeldragning önska dock att mitt nätagg var sleevat men det blir nästa grej att fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av johannes.m:

korten blir lite varma ja men det hade jag räknat med i detta lilla chassi:) då jag sätter korten länge ifrån varandra får jag inte till sli :/ tack för att ni tycker det blev stiligt jag brukar lägga ut mycket tid på kabeldragning önska dock att mitt nätagg var sleevat men det blir nästa grej att fixa

Nej, den tredje PCI-slotten är troligtvis 4x och det tycker inte SLI om...
Var inne på att köpa detta moderkort förut för att köra 2 kort på mATX. Det är det enda kort jag har hittat som stödjer SLI och Crossfire och har PCI-e slottarna konfigurerade så att man får mellanrum mellan korten

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

okej . har dock börjat modda om chassit redan har kapar upp sido panelen för att sätta din plexi också ska jag lacka nätagget vitt. någon som har tipps på hur man ska fästa plexiglaset? är nästan lite sugne på att ha glaset på utsidan av plåten

Permalänk

Stilrent bygge

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Du borde verkligen vända på de översta fläktarna. Just så jobbar den emot grafikkortens fläktar. Dvs de försöker dra luften åt varsit håll vilket skapar en massa onödig turbulens => försämrad kylnig. Jag skulle vända på dem och sätta 200mm i botten som utblås.

Permalänk

har redan gjort det faktiskt fick grafikkorten lite kallare nu men inte mycket

Permalänk
Medlem

Känns spontant som att HDDn i framsidan på chassit borde paja kylningen för dina grafikkort, jag hade nog monterat en fläkt där istället för att suga in kall luft utifrån som går över grafikkorten..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrithiofeN:

Stilrent bygge

Instämmer!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk

Det går inte få in en fläkt där hdd sitter om jag inte börjar kapa allt för mycket men då äre risk att det blir rangligt och det finns som inget ställe den fläkten skulle kunna få luft från :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hur monterade du hdd på detta sätt?:) mvh