Permalänk
Medlem

Det ser inte ut som att ni satsat tillräckligt på bemanning under jultiderna. Två dagar (plus en halvdag också) för att skicka ett spel som ni har i lager är oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det ser inte ut som att ni satsat tillräckligt på bemanning under jultiderna. Två dagar (plus en halvdag också) för att skicka ett spel som ni har i lager är oacceptabelt.

står klart och tydligen leveranstid 1-3 dagar i normala fall, sen att det är juletider kan förlänga det en aning.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

står klart och tydligen leveranstid 1-3 dagar i normala fall, sen att det är juletider kan förlänga det en aning.

Två dagar för att skicka (lade beställningen tidigt på morgonen) brukar det inte ta hos CDON enligt mina erfarenheter. Att de kan vara segare under jultider är det jag var inne på skulle vara otillräckligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Detta är en medveten taktik ifrån cdons sida för har ordern gått vidare till "packas" (och oftas så "postas" paketet samtidigt som det packas då fraktsedeln helt enkelt beställs från posten då) så kan man ej ända i den heller avsluta den även om det skulle ta 2veckor till innan paketet verkligen skickas.
Cdon hoppas ju att kunden då ej ska skicka tillbaks nåt och behålla varan/varorna istället, och försöker kunden skicka tillbaks detta så vill Cdon ha betalt för frakten tillbaks (som dom får ta ut vid 14 dagars ånger).
MEN då kunden försökte avbeställa ordern INNAN den skickats så handlar det inte om ånger längre och kund ska få tillbaks vad den lagt ut + eventuella kostnader detta medfört men Cdon drar en rövare för att tjäna några kr och hoppas att kunden inte vet vad den har rätt till.

Fast nu är det så att 14 dagars ångerrätt gäller från och med att man hämtar ut paketet så där är det ingen fara.
Men jag håller med om att deras "avbeställningssystem" inte är den bästa.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Spelkupong till amd kort:
Beställde ett r9 280 asus kort inkluderat 3 spel dvs amd gold kupong, ingen spelkupong i paketet, dottern rätt missnöjd eftersom några av spelen var efterlängtade, chattade med deras kundservice som påstod att något spelerbjudande kunde de inte hitta till dssa kort på hemsida, letade i historiken hittade bild med deras annons och att 3 spel ingår. Upplyste cdon om detta, då får man till svar från Blerim att de måste man själv ta med amd. Mejlar detta till Amd som svarar att återförsäljaren är skyldig att packa i kupongen. Mejade Blerim-cdon och får till svar att de skickas ut på mejl, sen kommer ett flertal mejl om samma sak . Ser bland frågot och svar att spelkoder ska skickas varje onsdag, några nya hör av sig från cdon en Mange mejlar att man mejlar ut spelkuponger varje fredag så bara att invänta fredagen, ytterligare några hör av sig och påstår att det mejlats ut och det har hamnat i mitt skräpfilter. Efter fredagen ber jag dem bekräfta när deras utskick gått iväg som enl dem skulle fastnat i skräpfiltret och då kommer följande mejl.

Vi beklagar att ni inte mottagit den kod som skulle skickats ut till er.
Jag har precis varit i kontakt med våran ansvariga avdelning och dessvärre har dem koder vi mottagit från AMD tagit slut och detta är anledningen till att vi ännu inte skickat någon kod till er.

Hade det inte varit bättre att man istället vid packeteringen lagt i en lapp med att talongerna är slut och de sänds senare än att komma med dvs undanflykter och skylla på kunden och orsaka några timmars onödigt mejlade chattande mm.

Enklast blir väl att bara skicka tillbaka g-kortet som feleverans eftersom utlovade spel koder saknas och sen beställa från någon annan, tråkigt att julklappar blir försenade, var även på väg att beställa två skärmar men avstod beställningen efter allt strul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fast nu är det så att 14 dagars ångerrätt gäller från och med att man hämtar ut paketet så där är det ingen fara.
Men jag håller med om att deras "avbeställningssystem" inte är den bästa.

14 dagars ångerrätten tog jag enbart med i den posten som ett exempel på när dom lagligen FÅR ta ut en retur avgift.

Det jag talade om handlade om att OM kunden avbeställer en order och cdon skickar den i alla fall efter det (oavsett om cdon säger att det ej går att stoppa ordern) så är det cdon som har gjort fel då dom inte kunde stoppa ordern när kunden ville det.

OM det skulle handla om att ordern skickades från cdon nån timme efter att kunden försökte avbeställa den så är det inte lika självklart då det kan ta ett tag för personal att se att ett paket ska stoppas samt att dom troligen har ett rum/ställe där paket ligger och väntar på posten och måste då gå dit och plocka bort det innan posten kommer.
Men handlar det om 5-6+ arbetstimmar så är det inget snack dom har då haft gott om tid att stoppa paketet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Undrar ännu vart mitt paket är. Snälla CDON kan du läsa min post?

Vad katten har hänt med min order - 45759553? Förhandsinformationen registrerades 2014-11-25 05:10. Men brevet/paketet verkar aldrig kommit till posten? Tycker nog det börjar bli lite löjligt.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det här kanske är en dum fråga, men undrar lite om vinterrean CDON.com börjat på är det som blir i år eller kommer ni ha separat mellandagsrea också? Hade hoppats kunna fynda HDD och SSD men prissänkningarna känns marginella jämfört med ordinarie pris minst sagt.

Permalänk
Medlem

Finns det någon butik (i alla fall av dom halvstora och uppåt) som INTE kommer ha nån mellandagsrea?
Svaret skulle jag gissa är ett stort fett NEJ.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Vad katten har hänt med min order - 45759553? Förhandsinformationen registrerades 2014-11-25 05:10. Men brevet/paketet verkar aldrig kommit till posten? Tycker nog det börjar bli lite löjligt.

prova o skriv till deras support på cdons hemsida.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hzup:

Citat:

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Finns det någon butik (i alla fall av dom halvstora och uppåt) som INTE kommer ha nån mellandagsrea?
Svaret skulle jag gissa är ett stort fett NEJ.

Siba har aldrig rea, påstår dem iaf...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Två dagar för att skicka (lade beställningen tidigt på morgonen) brukar det inte ta hos CDON enligt mina erfarenheter. Att de kan vara segare under jultider är det jag var inne på skulle vara otillräckligt.

Men oavsett vad det brukar ta så har dom dessvärre upp till 3 dagar på sig att skicka tyvärr.
Då dom allid påpekat det när jag kontaktat dom "det står upp till 3 dagar blabla".

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

prova o skriv till deras support på cdons hemsida.

De i kundtjänst kör med strutstekniken. Huvudet ner i sanden...

Skrivet av MultiMan:

De har tidigare hjälpt i tråden. Så man kan ju hoppas på att de fortsätter med det.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Tar ni fortfarande emot önskemål om varor att ta in?

Skulle gärna vilja se Cooler master Jas Mini, verkar inte finnas hos några svenska återförsäljare tyvärr.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Den här tråden känns död, cdon har väll inte svarat sedan den 11 typ.

Permalänk
Medlem

Blev otroligt precis riktigt imponerad av CDON. Beställde ett tangentbord till i ipad på Misco i måndags förra veckan och det var 1-3 dagars leverans, ringde till dom idag och dom har ingen aning när det kan tänkas komma fram och dom hade inget kolli nummer dom kunde ge mig så det var ju den julklappen. La sedan in en beställning på en annan grej på CDON i lördags(natten till söndag) som jag köpt till mig själv så leveranstiden var inte så viktig. 08.00 igår får jag ett sms att paketet finns att hämta ut hos närmsta ombud. Helt sjukt. Det är andra gången i rad nu som CDON imponerar.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Beställde två spel till min son (julklapp) med garanterad leverans innan jul den 20e dec kl 8 på morgonen. Ni levererade paketet 15.00 den 22 dec. Inget paket i lådan idag. Så mycket för er lilla julgransikon. Bor inte i obygden heller utan i logistikmeckat Örebro. Dåligt. Hade ni postat varorna tidigare hade tomten kunnat levererat imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Beställde två spel till min son (julklapp) med garanterad leverans innan jul den 20e dec kl 8 på morgonen. Ni levererade paketet 15.00 den 22 dec. Inget paket i lådan idag. Så mycket för er lilla julgransikon. Bor inte i obygden heller utan i logistikmeckat Örebro. Dåligt. Hade ni postat varorna tidigare hade tomten kunnat levererat imorgon.

Det finns väl inga nätbutiker som postar varor på helgerna? Beställer du något en lördagmorgon skickas det inte förrän tidigast på måndagen och bör vara framme nästa dag så i det här fallet har CDON inte gjort något fel.

Har du spårat paketet via Postens hemsida? Om det är ett lite större paket kan det kanske vara så att det har levererats till ett ombud men att du inte har fått någon avi än vilket har hänt mig flera gånger.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Hej CDON. Nu vet jag att det är jul och allt men undrar om ngn av er kommer var aktiva i tråden under mellandagarna. Skulle önska prismatchning på denna:

http://cdon.se/hemelektronik/ocz/ocz-arc-100-ssd-240gb-2-5-in...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2757090

Enligt prisjakt ligger Inet just nu på 999 kr inklusive frakt. Hoppas ni kan matcha det och gärna ngt under som mellandagsrea, kanske 899 kr?

Är även ute efter en mekanisk lagringsdisk på 3TB och skulle vilja köpa denna hos er om ni kan prismatcha/ha lite mellandagsrea.
http://cdon.se/hemelektronik/western-digital/western-digital-...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335006

Billigast på prisjakt 1089 inklusive frakt. Om ni kunde sänka till 999 kr inklusive frakt under mellandagsrean vore det super och ett givet köp.

Hoppas ni kan svara på detta, tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom det har diskuterats tidigare i tråden så lägger jag här upp det senaste exemplet (i den långa raden av strukna produkter) så ni kan se hur det fungerar. Order från 23/11 bl a på en produkt som även då hade 3-6 dagar:

Order (helgrön nu eftersom de annulerat enda kvarvarande artikel på just denna ordern):

På julafton får jag denna julklapp:

Aktuell produkt, med sin angivna leveranstid idag 27/12, som trots att den enligt mailet är slutsåld, alltså är beställbar med leveranstid 3-6 dagar, samma som när jag la ordern 23/11:

Detta har jag drabbats av tidigare, drabbas av det idag och kommer säkert fortsätta drabbas om jag beställer av CDON i morgon.

Just i detta nu har jag flera andra produkter på beställning som gått över sin angivna leveranstid och väntar på att strykas. Med lite tur hinner några komma in innan 30-dagars bilan faller och artikeln stryks.

CDON, detta har påpekats av mig många gånger, men inget har hänt, tyvärr. Pågår det någon form av arbete med att angivna leveranstider ska stämma bättre med verkligheten och varför stryks inte de artiklar ni påstår är slutsålda?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

någon som vet när dom får in Fujitsu P23T¤6 Thor Edition?

Permalänk
Medlem

Fixa ert system

Ville avbeställa en order, men hur skulle jag kunna göra detta vill jag GÄRNA Att cdon förklarar för mig.
Den var ej behandlad på morgonen, kontakta er är inte det enklaste då ni fortfarande inte har telefonsupport, så långsam support är enda man kan vänta sig

Men ni har ring upp mig man kan fylla i, ok det gör jag. Funkar inte ens att fylla i "ett oväntat fel har uppstått" kvittar vilken webläsare osv, fick ju sedan som svar att detta inte ens finns kvar som support, fast det finns kvar på er hemsida (varför kan man ju undra)

Chatten öppnade senare och där jag fick vända mig då mail var för långsamt, men visade sig kvitta.

Riktigt dåligt att man inte ens kan avbeställa en order, det är liksom omöjligt med ert fruktansvärt dåliga system

PS. Ni säger dessutom att det inte går eftersom det gått till "packning" vilket är ren lögn då det alltid tar evigheter innan den faktiskt packas.
Kan meddela att andra butiker har inga problem att avbeställa saker då 1. deras support går att faktiskt nå 2. Deras saker går inte automatiskt till "packning" och sen ligger där i evigheter innan det ens händer något.

Och ja jag kan låta den gå tillbaka automatiskt vilket tar 1+ vecka, fakturan är 14 dagar. Sen ska den tillbaka till er, och kollas. Dvs fakturan kommer nära sista datum och jag kan riskera att åka på massvis med strul pga det. Man har ju hört ett och annat med fakturor och cdon s

Hämtar ut disken och säger ett stort suck till ert värdelösa system.

"Välkommen till kundservice! Du pratar med Mattias. Hur kan jag hjälpa dig?

Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
Du: Hej. Jag har försökt komma i kontakt med er ang avbeställning på en order.
Du: Men ring mig formuläret fungerade inte
Du: Order nummer: 46785675
Mattias: Tyvärr används inte denna tjänst längre. Ett ögonblick
Mattias: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att avbeställa ordern eftersom den kommit så pass långt i vår hantering att den inte längre går att avbeställa. Vi hjälper dig dock gärna med en kostnadsfri retur!
Om försändelsen levereras till ditt postombud hämtar du inte ut paketet, utan meddela personalen att du nekar uthämtning så returneras försändelsen till vårt lager.
Så snart vi mottagit returen kommer fakturan att makuleras. Vi skickar i samband med detta en bekräftelse till dig via e-post.
Återkom gärna om du har några frågor eller om vi kan hjälpa dig med något annat!
Du: Alltså, hur kan den ha kommit så pass långt. Den är inte levererad
Du: Och det har varit helg så tvivlar ni gjort något under helgen förutom ändrat status
Mattias: Den är på packning och jag kan tyvärr inte avbeställa en order när den kommit så pass långt.
Du: Suck, allt detta för man inte ens kan komma i kontakt med ert företag som alla andra företag i Sverige i tid.
Får väl hämta ut den för jag vill inte ha problem med fakturor och skit som andra fått på cdon.
Tack för inget CDON.
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor.
Vi vill veta vad du tycker! Fyll gärna i vår korta undersökning och hjälp oss i vårt arbete mot nöjdare kunder! Klicka här för att komma till enkäten."

PS. hjälp er i ert arbete mot nöjdare kunder?, ja lycka till när ni är typ enda stora kedjan i Sverige utan faktiskt support.

Uppdatering: Ordern är FORTFARANDE under "behandlas", ännu ett bevis på att ert system är ett skämt, den står som "behandlas" dvs enligt er packas den, men det händer inte ett dugg, ni skickar det dit direkt i systemet enbart för man inte ska kunna avbeställa.

Ps Order lagd på Inet.se IDAG är redan packad och skickad.....

Permalänk

Nu vart jag glatt positivt överraskad. Beställde ett objektiv tidigt på juldagen, och redan kl 06.02 passerade det min lokala postcentral. Det är snudd på noll arbetsdagar!
Nu återstår bara ett se om posten lyckas få fram det den sista lilla biten. En normal dag borde det vart framme för ett par timmar sedan..

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Cdons kundtjänst verkar ha gått under jord. Har inte fått något givande svar sedan 10 dagar tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

Att kalla företag för patetiska, värdelösa eller att de är ett skämt är kontraproduktivt och glider väldigt lätt över i brott mot §1 i reglerna. De representanter för företagen som finns i forumet gör garanterat så gott de kan och kritik pga missnöje ska även de följa reglerna och inte likna vilda västern. Jag och andra moderatorer har behövt rensa tidigare och det är synd att behöva börja med det igen.

Tack för er medverkan till ett bättre forum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Att kalla företag för patetiska, värdelösa eller att de är ett skämt är kontraproduktivt och glider väldigt lätt över i brott mot §1 i reglerna. De representanter för företagen som finns i forumet gör garanterat så gott de kan och kritik pga missnöje ska även de följa reglerna och inte likna vilda västern. Jag och andra moderatorer har behövt rensa tidigare och det är synd att behöva börja med det igen.

Tack för er medverkan till ett bättre forum.

Ändrat en del, blir så när ilskan tar över när man försöker jaga ett företag och inte kan avbeställa en order pga värdelöst system (tycker man har all rätt att säga ett deras system är värdelöst i alla fall).

Permalänk
Medlem

Är samma här. Har också försökt avbeställa ordrar men sedan skickas dem ändå och så får man exakt samma svar på chatten som du fick. Det är otroligt dåligt. Sedan är det rena lottodragningen om man får sin vara packad och ivägskickad samma dag som man beställer. Så till er som tänkt beställa gör det en dag extra innan ni skall ha den, för inte ens ett par fläktar beställda klockan 11 på förmiddag kunde de skicka samma dag. Däremot när jag skulle avbeställa dem så fick jag inget svar och de skickades dagen efter i alla fall.

Skrivet av JimmieSan:

Fixa ert system

Ville avbeställa en order, men hur skulle jag kunna göra detta vill jag GÄRNA Att cdon förklarar för mig.
Den var ej behandlad på morgonen, kontakta er är inte det enklaste då ni fortfarande inte har telefonsupport, så långsam support är enda man kan vänta sig

Men ni har ring upp mig man kan fylla i, ok det gör jag. Funkar inte ens att fylla i "ett oväntat fel har uppstått" kvittar vilken webläsare osv, fick ju sedan som svar att detta inte ens finns kvar som support, fast det finns kvar på er hemsida (varför kan man ju undra)

Chatten öppnade senare och där jag fick vända mig då mail var för långsamt, men visade sig kvitta.

Riktigt dåligt att man inte ens kan avbeställa en order, det är liksom omöjligt med ert fruktansvärt dåliga system

PS. Ni säger dessutom att det inte går eftersom det gått till "packning" vilket är ren lögn då det alltid tar evigheter innan den faktiskt packas.
Kan meddela att andra butiker har inga problem att avbeställa saker då 1. deras support går att faktiskt nå 2. Deras saker går inte automatiskt till "packning" och sen ligger där i evigheter innan det ens händer något.

Och ja jag kan låta den gå tillbaka automatiskt vilket tar 1+ vecka, fakturan är 14 dagar. Sen ska den tillbaka till er, och kollas. Dvs fakturan kommer nära sista datum och jag kan riskera att åka på massvis med strul pga det. Man har ju hört ett och annat med fakturor och cdon s

Hämtar ut disken och säger ett stort suck till ert värdelösa system.

"Välkommen till kundservice! Du pratar med Mattias. Hur kan jag hjälpa dig?

Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
Du: Hej. Jag har försökt komma i kontakt med er ang avbeställning på en order.
Du: Men ring mig formuläret fungerade inte
Du: Order nummer: 46785675
Mattias: Tyvärr används inte denna tjänst längre. Ett ögonblick
Mattias: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att avbeställa ordern eftersom den kommit så pass långt i vår hantering att den inte längre går att avbeställa. Vi hjälper dig dock gärna med en kostnadsfri retur!
Om försändelsen levereras till ditt postombud hämtar du inte ut paketet, utan meddela personalen att du nekar uthämtning så returneras försändelsen till vårt lager.
Så snart vi mottagit returen kommer fakturan att makuleras. Vi skickar i samband med detta en bekräftelse till dig via e-post.
Återkom gärna om du har några frågor eller om vi kan hjälpa dig med något annat!
Du: Alltså, hur kan den ha kommit så pass långt. Den är inte levererad
Du: Och det har varit helg så tvivlar ni gjort något under helgen förutom ändrat status
Mattias: Den är på packning och jag kan tyvärr inte avbeställa en order när den kommit så pass långt.
Du: Suck, allt detta för man inte ens kan komma i kontakt med ert företag som alla andra företag i Sverige i tid.
Får väl hämta ut den för jag vill inte ha problem med fakturor och skit som andra fått på cdon.
Tack för inget CDON.
Tack för att du kontaktade oss! Återkom gärna om du har fler frågor.
Vi vill veta vad du tycker! Fyll gärna i vår korta undersökning och hjälp oss i vårt arbete mot nöjdare kunder! Klicka här för att komma till enkäten."

PS. hjälp er i ert arbete mot nöjdare kunder?, ja lycka till när ni är typ enda stora kedjan i Sverige utan faktiskt support.

Uppdatering: Ordern är FORTFARANDE under "behandlas", ännu ett bevis på att ert system är ett skämt, den står som "behandlas" dvs enligt er packas den, men det händer inte ett dugg, ni skickar det dit direkt i systemet enbart för man inte ska kunna avbeställa.

Ps Order lagd på Inet.se IDAG är redan packad och skickad.....

Permalänk
Medlem

Beställde en dyrare gamingskärm ifrån CDON nu före jul och den kom till posten igår. När jag sedan hämtar ut paketet idag så är det endast inlindat i svart sopplast och ihoptejpat med CDON-tejp. Det finns inga klistermärken som säger "denna sida upp" eller "aktas" eller "hanteras varsamt" och man hör att skärmen rör sig därinne när man vickar lite lätt på kartongen. Jag vågar knappt öppna paketet för att kolla läget. Skall det verkligen få vara såhär? Posten lär ju knappast ha brytt sig om att vara försiktig med detta paket.... och en skärm som är så känslig....

Permalänk
Skrivet av Songless:

Beställde en dyrare gamingskärm ifrån CDON nu före jul och den kom till posten igår. När jag sedan hämtar ut paketet idag så är det endast inlindat i svart sopplast och ihoptejpat med CDON-tejp. Det finns inga klistermärken som säger "denna sida upp" eller "aktas" eller "hanteras varsamt" och man hör att skärmen rör sig därinne när man vickar lite lätt på kartongen. Jag vågar knappt öppna paketet för att kolla läget. Skall det verkligen få vara såhär? Posten lär ju knappast ha brytt sig om att vara försiktig med detta paket.... och en skärm som är så känslig....

Är skärmen i sin originalkartong?
Dom är byggda för att tåla frakt, och det är totalt onödigt att sedan stoppa dessa kartonger i ytterligare en kartong.
Det som skramlar lär vara kablar eller manuler.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*