Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Låter bra. Men nu råkade du glömma att posta med källhänvisningen.

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/Grand-Theft-Auto-V-Actio...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Jag syftar på det om att information om collectors osv kommer nästa vecka. Inte det som vart officiellt sedan september.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Varför vill man börja spelet med $500K...?

Hoppas det är valbart, så att man kan slippa pengarna från start.

Permalänk
Avstängd

1 mille i bonus för att man förhandsbokar förstör ju hela grejen med spelet, det SKA vara utmanande att få ihop pengar i det...där lyckades Rockstar för första gången misslyckas med GTA. Att få bonusgrejer bara för att man förbokar är också ganska idiotiskt, det förstör mer än vad det lyfter upp.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

1 mille i bonus för att man förhandsbokar förstör ju hela grejen med spelet, det SKA vara utmanande att få ihop pengar i det...där lyckades Rockstar för första gången misslyckas med GTA. Att få bonusgrejer bara för att man förbokar är också ganska idiotiskt, det förstör mer än vad det lyfter upp.

En miljon är inte särskilt mycket pengar i spelet i alla fall. Gör ärligt talat varken till eller från.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

En miljon är inte särskilt mycket pengar i spelet i alla fall. Gör ärligt talat varken till eller från.

1 mille tar sin tid att få ihop

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

1 mille tar sin tid att få ihop

Ja, men det är fortfarande väldigt lite pengar.

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Ja, men det är fortfarande väldigt lite pengar.

I slutet av spelet är det väldigt lite pengar.
I början är det mycket.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Spelar det verkligen någon roll? Om ni inte vill ha 500k precis i start så behöver ni ju inte det, det är väl ingen tävling om vem som har mest pengar i spelet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag syftar på det om att information om collectors osv kommer nästa vecka. Inte det som vart officiellt sedan september.

Olika källor.
Vänta istället och se.

Visa signatur

CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Alltså den där miljonbonusen är inget ju. 500k i multiplayer tar inte speciellt lång tid att få ihop. Även den i singleplayer är en droppe i havet. Visst, du kan leka lite mer i början om du vill, men gör du en heist så har du pengarna sen ju Det är ingen som tvingar en att använda bonusen heller.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Så spelet kommer om ca två veckor, men systemkraven har inte släppts ännu?
Är fundersam på hur spelet kommer flyta på datorn i sign

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Dagens systemkrav går ju ändå inte att förlita sig på, bra mycket bättre att vänta tills spelet är släppt och man kan se tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Om man utgår ifrån att GTA V kommer vara minst så krävande som FC4 (gissar på mindre då det ska vara en riktig version nu och inte portad) så skulle ditt system kunna spela på medium grafik, hoppas själv på att man kommer kunna köra på nästan max med 60fps

Permalänk
Permalänk

Samma bilder igen?
Gah. Varje liten "läcka" från GTA 5 publiceras på olika siter minst 4-5 dagar i rad

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Fake

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om man utgår ifrån att GTA V kommer vara minst så krävande som FC4 (gissar på mindre då det ska vara en riktig version nu och inte portad) så skulle ditt system kunna spela på medium grafik, hoppas själv på att man kommer kunna köra på nästan max med 60fps

Tror nog det blir åt det hållet jag också!

Förresten, när man talar om trollen
http://www.sweclockers.com/nyhet/19888-gta-v-for-pc-i-skarmbi...

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Aha:( fan rockstar prata ur skägget nu om pc versionen!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Tror nog det blir åt det hållet jag också!

Förresten, när man talar om trollen
http://www.sweclockers.com/nyhet/19888-gta-v-for-pc-i-skarmbi...

Nämen titta!

Permalänk
Hedersmedlem

#Tråd rensad#

Ja nu är det dags att skriva något som har med spelet i sig att göra och då med det det handlar om nämligen PC-versionen.

Fortsätt gärna men försök undvik påhopp och håll diskussionen på en saklig nivå.

Tack för att ni hjälper oss till ett bättre forum!

God fortsättning!

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det som borde vara mest intressant att diskutera är ju om denna releasen kommer vara lika stor flopp som V, jag tänker då inte köpa det direkt då jag fick vänta otroligt länge på att spelet skulle patchas så jag kunde ens starta det.
tror nog det är lite därför rockstar är så tysta

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem
Skrivet av virtoz:

Det som borde vara mest intressant att diskutera är ju om denna releasen kommer vara lika stor flopp som V, jag tänker då inte köpa det direkt då jag fick vänta otroligt länge på att spelet skulle patchas så jag kunde ens starta det.
tror nog det är lite därför rockstar är så tysta

Ja, det är med skräckblandad förtjusning jag väntar på systemkrav och release .
Jag försöker vara optimistiskt och intala mig själv att Rockstar lärde sig en läxa av GTA IV.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Ja, det är med skräckblandad förtjusning jag väntar på systemkrav och release .
Jag försöker vara optimistiskt och intala mig själv att Rockstar lärde sig en läxa av GTA IV.

Jag tyckte att optimeringen utav Max Payne var helt okay så tror de har kommit en bit på vägen.

Någon som vet om det kör samma motor?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag tyckte att optimeringen utav Max Payne var helt okay så tror de har kommit en bit på vägen.

Någon som vet om det kör samma motor?

Max Payne 3 använder RAGE och Euphoria, men var inte open world. Så i grund och botten samma motor som GTA IV, RDR och GTA V.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelet är försenat till mars för alla som undrar

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150113/gta-v-forsenat-til...

Minimum specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA video card recommended if running Vista OS)
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz
Memory: 4GB
Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

Recommended specifications:
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1
Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)
Memory: 8GB
Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB
Sound Card: 100% DirectX 10 compatible
HDD Space: 65GB
DVD Drive

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

As we head into 2015, we would like to share the first screens and system specs of Grand Theft Auto V for PC as well as a new release date of March 24, 2015. Fan

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem

HDD space: 65GB