strategispel sökes

Permalänk
Medlem

strategispel sökes

vi tänkte dra ihop ett gäng och lira ett roligt strategispel. finns det nåt där du gör uppdrag med en grupp olika karaktärer? tex en kan va en krypskytt, en annan kommunikatör, 3e fältläkare, ni förstår säkert. Sen gör man uppdrag ihop. Ge gärna förslag på olika typer av strategispel.
Dataspel alltså

Permalänk
Medlem

ARMA? Payday?

Permalänk
Medlem

Commandos 1&2 ska tydligen ha stöd för det enligt co-optimus. På dina önskemål låter det som det nog kan passa rätt bra Däremot har jag aldrig testat coop själv så jag har ingen aning om hur bra det funkar...

Permalänk
Medlem

ArmA helt klart. Många av de uppdragen jag och polarna lirar kräver en grupp ledare, en medic och någon typ av AT nisse. Efter det är det bara fördel om man kan få med sig några andra klasser också. Eller ja i detta fall är det ju bara utrustningen som är skillnaden. Men som vanligt skyttesoldat så kan du inte riktigt pricka folk på långa avstånd likt en marksman. Och möter du något med pansar så är det ju AT som krävs.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

ArmA helt klart. Många av de uppdragen jag och polarna lirar kräver en grupp ledare, en medic och någon typ av AT nisse. Efter det är det bara fördel om man kan få med sig några andra klasser också. Eller ja i detta fall är det ju bara utrustningen som är skillnaden. Men som vanligt skyttesoldat så kan du inte riktigt pricka folk på långa avstånd likt en marksman. Och möter du något med pansar så är det ju AT som krävs.

låter ju svinkul. 3an antar jag kräver mycket kräm i datorn. Är assult squad samma typ av spel?

Permalänk
Medlem

Wasteland 2 om du gillar sånt sen finns Fallout tactics som är bäst för sånt. Commandos, men of war assault squad är bra också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

payday 2 är asgrymt, speciellt på högre nivåer när det är brutalt svårt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Strategi? Det där låter mer som typ battlefieldspelen?

Tips på strategispel: Finns bara ett; age of empires II (aok/aoc/HD)

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

World in Conflict

Kan rekommendera "World in Conflict". Brukar lira med ett antal polare där det finns att välja mellan olika roller, typ infanteri, support, flyg och pansar. Det är superkul när man jobbar tillsammans

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"