Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Varför skulle de inte kunnat jobba på en PC-version parallellt med konsol-versionerna? Inte alls säkert att PC-versionen är en portning av någon konsol-version. Så var det inte med Max Payne 3.

Exakt

Skrivet av n_sandstrom:

Jag tror det är spekulationer och skitsnack att dom jobbat med PC sen innan last-gen. Dom kanske påbörjade det hela innan, men när dom insåg att dom skulle göra en ny konsolversion senare, så är det mest rimliga alternativet att spara PC tills dess.
Så nje, om det är någon medveten försening som gjorts till PC, så är den inte längre än dom månader som gått sedan next-gen släpptes i höstas. Jag gissar på att dom gjorde klart next-gen först, och sedan har jobbat på en PC-version med den som grund sedan i höstas.

Men, vi får ser vid release helt enkelt, ifall vi får en pc-version av PS360 eller av PS4ONE

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Varför skulle de inte kunnat jobba på en PC-version parallellt med konsol-versionerna? Inte alls säkert att PC-versionen är en portning av någon konsol-version. Så var det inte med Max Payne 3.

Varför skulle dom vilja jobba med en separat PC-version när dom vet att dom ska göra en konsolversion som i grunden är väldigt snarlik?
Speciellt med tanke på hur låg ekonomisk prio PC har för deras del.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Varför skulle dom vilja jobba med en separat PC-version när dom vet att dom ska göra en konsolversion som i grunden är väldigt snarlik?
Speciellt med tanke på hur låg ekonomisk prio PC har för deras del.

Så gjorde de i alla fall med Max Payne 3.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Det är inte alls konsumenten som kräver att det ska släppas tidigt, det är dom själva som vill släppa tidigt för att tjäna snabba pengar. Helt otroligt att du kan stå och skylla på konsumenterna när det är dom stora företagen som EA som piskar på DICE osv för att dom ska släppa spelen så snabbt så möjligt, helst under hösten så att man hinner med julhandeln. Spelen blir mer komplexa men samtidigt så ökar företagens resurser, lägg när med ditt "företag är änglar" tänk, det stämmer verkligen inte med verkligheten

För att det är efterfrågan på det och den kommer från konsumenterna.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För att det är efterfrågan på det och den kommer från konsumenterna.

Det är efterfråga ja men det är inte massa konsumenter som står och kräver att det ska släppas vid ett visst datum. När ska du tänka längre än näsan räcker?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Det är efterfråga ja men det är inte massa konsumenter som står och kräver att det ska släppas vid ett visst datum. När ska du tänka längre än näsan räcker?

Om det är efterfrågan så tvingar konsumenterna utvecklarna/utgivarna att skynda på, hur svårt är det att förstå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om det är efterfrågan så tvingar konsumenterna utvecklarna/utgivarna att skynda på, hur svårt är det att förstå?

Nej det gör det verkligen inte. Dom kan ta den tid som behövs och få nöjda kunder, eller göra som EA har gjort med BF spelen det senaste att släppa ett ofärdigt spel. Vad man än säger eller gör är det i slutändan aldrig företagens fel enligt dig och det är alltid konsumentens fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Nej det gör det verkligen inte. Dom kan ta den tid som behövs och få nöjda kunder, eller göra som EA har gjort med BF spelen det senaste att släppa ett ofärdigt spel. Vad man än säger eller gör är det i slutändan aldrig företagens fel enligt dig och det är alltid konsumentens fel.

Precis som Rockstar har gjort nu och alla verkar ju JÄTTE nöjda för att de skjutit fram det 2 månader, hur får du ihop det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Precis som Rockstar har gjort nu och alla verkar ju JÄTTE nöjda för att de skjutit fram det 2 månader, hur får du ihop det?

Jag har redan förklarat tusen gånger för dig men du ignorerar det. Spelar ingen roll om man förklarar något för dig för du kan ju inte acceptera det ändå

Permalänk

Förhandsbokade GTA V idag på steam, fick San Andreas på köpet, blir att lira det tills 5 släpps

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Medlem

GTA V ... Vart är du?!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

"Kunderna" blir ALDRIG nöjda. Tyvärr.

Är inte spelet ute i tid så gnälls det... och släpps det i tid så gnälls det för det är buggigt.

Jag har då fasen aldrig vart med om ett spelsläpp där folk har varit glada, nöjda och skrivit positiva saker. Har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Är inte spelet ute i tid så gnälls det... och släpps det i tid så gnälls det för det är buggigt.

Jag har då fasen aldrig vart med om ett spelsläpp där folk har varit glada, nöjda och skrivit positiva saker. Har du?

Meh, det ena utesluter inte det andra som du verkar tro. Man kan göra ett spel utan buggar och släppa det inom tidsplanen. Så funkade det iaf förr....

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Köpte det till mig och min bror och sen två steam gifts kopior via Fast2Play, yay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av (✿◠‿◠):

Köpte det till mig och min bror och sen två steam gifts kopior via Fast2Play, yay.

Tänk den som hade en bror som dig.

Jag vill så gärna förbeställa spelet men samtidigt tycker jag inte det känns helt rätt. First world problem

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Jodå, har själv varit nöjd med flera spel. Ni ger ju inte exempel på det heller eller utvecklar era svar ni bara kör korta ogenomtänkta svar varenda gång.

GTA V gnälls det om att det försenas för att 1: Det är inte första gången det är försenat och det är även utan förseningarna släppt mycket senare än konsol (MYCKET!). 2: Dom sa inte att det skulle bli försenat förrän när det var bara 2 veckor kvar vilket är riktigt oschysst att göra då folk blivit väldigt hypeade, sådant vet man mer än 2 veckor innan release. 3: Många spel som blir försenade väldigt länge blir fortfarande dåliga vid release, inte konstigt man blir sur då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyzed:

Meh, det ena utesluter inte det andra som du verkar tro. Man kan göra ett spel utan buggar och släppa det inom tidsplanen. Så funkade det iaf förr....

Ja inte utan buggar... men med betydligt färre iallafall, och kanske inte så allvarliga.

Skrivet av Friterad:

Jodå, har själv varit nöjd med flera spel. Ni ger ju inte exempel på det heller eller utvecklar era svar ni bara kör korta ogenomtänkta svar varenda gång.

GTA V gnälls det om att det försenas för att 1: Det är inte första gången det är försenat och det är även utan förseningarna släppt mycket senare än konsol (MYCKET!). 2: Dom sa inte att det skulle bli försenat förrän när det var bara 2 veckor kvar vilket är riktigt oschysst att göra då folk blivit väldigt hypeade, sådant vet man mer än 2 veckor innan release. 3: Många spel som blir försenade väldigt länge blir fortfarande dåliga vid release, inte konstigt man blir sur då.

1. GTA-spelen har ju släppts ett bra tag senare till PC förut också. Den här gången var det ju dock lite annorlunda eftersom de släppte en ny version till den senaste generationens konsoler också. Sedan så är det väl först nu det faktiskt är försenat, då de inte hade sagt något datum tidigare?

2. Så länge Rockstar inte gör ett officiellt uttalande i frågan så kan man bara spekulera... de flesta verkar dock tro på det negativa. Själv tror jag de upptäckte något som de behövde mer tid på sig för att rätta till.

3. Inte för att jag på något sätt vill försvara dåliga spel... men utan att själv vara spelutvecklare/programmerare så har jag FULL förståelse för det. Med dagens press på spelutgivarna och deras ekonomiska situation så blir det så. De har inte tillräckliga resurser för att beta-testa spelen på alla olika datorer. Samtidigt blir spelen mer komplexa än tidigare. Det är inte rättvist att jämföra t.ex. Minecraft med Battlefield.

Att som konsument sitta o klaga på forum runt om gör ingen som helst skillnad... de flesta företagen bryr sig inte om det, vissa gör det.

Vill man förändra det här så får vi helt enkelt sluta köpa ofärdiga spel... så de ser att vi inte vill ha dem. Så länge vi fortsätter köpa dem så kommer de inte förändra något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyzed:

Förr var inte kunderna lika påstridiga heller, nu vill de ha det helst innan det utannonserat att de kommer ett nytt spel.

Skrivet av Friterad:

Förstår inte varför du fortsätter, du har aldrig varit med om att något fel kan upptäckas i sista stund tydligen. De har inte lurat någon, det kommer bara de får den extra tid de behöver för att rätta till något, chilla.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Förr var inte kunderna lika påstridiga heller, nu vill de ha det helst innan det utannonserat att de kommer ett nytt spel.

Det ser man när man följer speltrådarna på forumet... och på andra forum också. En helt annan mentalitet idag.

Skrivet av Rajat:

Förstår inte varför du fortsätter, du har aldrig varit med om att något fel kan upptäckas i sista stund tydligen. De har inte lurat någon, det kommer bara de får den extra tid de behöver för att rätta till något, chilla.

Visst kan man tycka att man borde känna till det så nära inpå utsatt datum... men så här kan det vara inom många branscher. Det gäller inte specifikt för mjukvara.

Ta bilar t.ex. ... där de får återkalla en massa redan sålda och använda. Det är betydligt värre då det kan handla om väldigt allvarliga brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ja inte utan buggar... men med betydligt färre iallafall, och kanske inte så allvarliga.

1. GTA-spelen har ju släppts ett bra tag senare till PC förut också. Den här gången var det ju dock lite annorlunda eftersom de släppte en ny version till den senaste generationens konsoler också. Sedan så är det väl först nu det faktiskt är försenat, då de inte hade sagt något datum tidigare?

2. Så länge Rockstar inte gör ett officiellt uttalande i frågan så kan man bara spekulera... de flesta verkar dock tro på det negativa. Själv tror jag de upptäckte något som de behövde mer tid på sig för att rätta till.

3. Inte för att jag på något sätt vill försvara dåliga spel... men utan att själv vara spelutvecklare/programmerare så har jag FULL förståelse för det. Med dagens press på spelutgivarna och deras ekonomiska situation så blir det så. De har inte tillräckliga resurser för att beta-testa spelen på alla olika datorer. Samtidigt blir spelen mer komplexa än tidigare. Det är inte rättvist att jämföra t.ex. Minecraft med Battlefield.

Att som konsument sitta o klaga på forum runt om gör ingen som helst skillnad... de flesta företagen bryr sig inte om det, vissa gör det.

Vill man förändra det här så får vi helt enkelt sluta köpa ofärdiga spel... så de ser att vi inte vill ha dem. Så länge vi fortsätter köpa dem så kommer de inte förändra något.

GTA IV släpptes 8 månader efter konsol release om jag minns rätt, vilket är väldigt tråkigt att man gör så, dessutom var det en konsolport som även var ospelbar för väldigt många vid release alltså krävdes massa patchar och även efter patcharna så finns det problem för många även om det blev en stor skillnad. GTA V blir nu mycket mer än ett år, ungefär ett och ett halvt år efter första releasen, det är en mjölkningstaktik uppenbarligen vilket inte är olagligt men det är fortfarande inte schysst. Om GTA V lever upp till hypen så kan jag glömma väntan, om inte så blir jag besviken.

GTA V skulle släppas till XBONE PS4 och PC under hösten, vilket senare ändrades så att PC blev till Januari. http://www.rockstargames.com/newswire/article/52261/Grand-The...
Och nu blir det Mars istället då.

Med din logik ska man alltså inte klaga på något för det gör ändå ingen skillnad. Varför bryr du dig ens om att nämna det då det du skriver inte kommer göra någon skillnad heller? Den logiken krockar liksom i sig själv.

Skrivet av Rajat:

2 veckor innan release sitter man knappast och arbetar med spelet, man skickar ju ut kopior osv, det är ju samma datum för alla länder både för fysisk och digital kopia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Det ser man när man följer speltrådarna på forumet... och på andra forum också. En helt annan mentalitet idag.

Ni förstår inte hur folk kan klaga på allt, att man klagar för att det blir försenat för att sedan klaga att det är för tidigt. När ska ni läsa det jag skriver? Många spel blir försenade för att sedan ändå vara helt värdelösa vid release, och då är det konsumenterna som är dumma som klagar? Frågan är vilken mentalitet ni har

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Ni förstår inte hur folk kan klaga på allt, att man klagar för att det blir försenat för att sedan klaga att det är för tidigt. När ska ni läsa det jag skriver? Många spel blir försenade för att sedan ändå vara helt värdelösa vid release, och då är det konsumenterna som är dumma som klagar? Frågan är vilken mentalitet ni har

Jo jag förstår att folk klagar, vem gör inte det? Det gör man väl ofta när något inte stämmer med vad man tycker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

GTA IV släpptes 8 månader efter konsol release om jag minns rätt, vilket är väldigt tråkigt att man gör så, dessutom var det en konsolport som även var ospelbar för väldigt många vid release alltså krävdes massa patchar och även efter patcharna så finns det problem för många även om det blev en stor skillnad. GTA V blir nu mycket mer än ett år, ungefär ett och ett halvt år efter första releasen, det är en mjölkningstaktik uppenbarligen vilket inte är olagligt men det är fortfarande inte schysst. Om GTA V lever upp till hypen så kan jag glömma väntan, om inte så blir jag besviken.

GTA V skulle släppas till XBONE PS4 och PC under hösten, vilket senare ändrades så att PC blev till Januari. http://www.rockstargames.com/newswire/article/52261/Grand-The...
Och nu blir det Mars istället då.

Ja tyvärr är det ju så idag... de är mest intresserade av att tjäna pengar. Men de måste ju se till o tillfredsställa kunderna så pass att de inte sviker.

Men som sagt... SLUTAR vi att KÖPA spelen så ska vi allt se det blir förändringar.

Skrivet av Friterad:

Med din logik ska man alltså inte klaga på något för det gör ändå ingen skillnad. Varför bryr du dig ens om att nämna det då det du skriver inte kommer göra någon skillnad heller? Den logiken krockar liksom i sig själv.

Jag skrev: Att som konsument sitta o klaga på forum runt om gör ingen som helst skillnad... de flesta företagen bryr sig inte om det, vissa gör det.

Självklart har vi alla rätt att klaga... men det kanske inte tjänar så mycket till just här på ett forum. Får nog bättre effekt om man vänder sig till respektive.

Permalänk
Avstängd

Personligen har jag inget förtroende alls för rockstar och PC spel efter senaste årens misslyckanden eller ej överhuvudtaget släppta spel, har alltid fördröjt PC versionerna väldigt länge, troligen för att maximera vinsterna eller inte släppt alls till PC som rdr..Fått känslan av att PC versionerna har varit det sista för att mjölka ut max vinst och det har inte lagts tillräckligt arbete bakom. Klagas mycket på ubisoft nu men glöm inte hur otroligt dåligt optimerat GTA IV var och ännu mer "skrämmande" fortfarande är. Visst mp3 fungerade ju hyggligt som säkert någon kommer dra upp. Vi får väl vänta och se. Hoppas självklart GTA V blir bra i sin pc inkarnation trots allt men att höra att rockstar är en av de få utvecklarna som fortfarande prioriterar spel till pc är ganska skrattretande och då kan man inte sin rockstarhistoria från inte så långt tillbaks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

2 veckor innan release sitter man knappast och arbetar med spelet, man skickar ju ut kopior osv, det är ju samma datum för alla länder både för fysisk och digital kopia.

Vad vet du om det? Du vet ju inte ens vad det är som gjort att de försenar det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

haha, nej ingen vet, men ingen kan väl ärligt påstå att det bådar gott? Att i sista stund skjuta upp en release känns mer som en panikåtgärd, kan vara marknadsavdelningen som talat dessutom. De verkar vara ovanligt starka hos rs. Som sagt hoppas på det bästa även om jag redan tröttnat på spelet då jag spelat igenom det ett antal ggr på 360. Jag föll i deras fälla och skaffade en 360 bundle med GTAV på release dagen, precis som de ville. Sedan dess står den i en garderob och samlar damm. Orkade inte vänta minst ett år på samma besvikelse som GTA IV var då jag höll ut till pc versionen..
The joke is on me! Bra jobbat rockstar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Ja tyvärr är det ju så idag... de är mest intresserade av att tjäna pengar. Men de måste ju se till o tillfredsställa kunderna så pass att de inte sviker.

Men som sagt... SLUTAR vi att KÖPA spelen så ska vi allt se det blir förändringar.

Jag skrev: Att som konsument sitta o klaga på forum runt om gör ingen som helst skillnad... de flesta företagen bryr sig inte om det, vissa gör det.

Självklart har vi alla rätt att klaga... men det kanske inte tjänar så mycket till just här på ett forum. Får nog bättre effekt om man vänder sig till respektive.

Jag köpte inte t.ex Unity eftersom jag visste att det var skit vid release, tyvärr så är det inte tillräckligt många som tänker så.

R* kanske inte ser vad som skrivs här, men det gör andra potentiella köpare. Förstår du nu?

Skrivet av Rajat:

Jo, dom har ju sagt att dom försenar för att dom vill testa spelet mer. Stod ju i nyheten här på SweClockers till och med eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jo, dom har ju sagt att dom försenar för att dom vill testa spelet mer. Stod ju i nyheten här på SweClockers till och med eller?

Ja, men det står inte VARFÖR de vill testa det mer, det har en anledning till varför de beslutet tagits som du inte har en aning om vad.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jag köpte inte t.ex Unity eftersom jag visste att det var skit vid release, tyvärr så är det inte tillräckligt många som tänker så.

En annan diskussion troligen - men jag själv hade inte en enda av de buggar som så många rapporterar med ACU, spelat igenom det 2 ggr nu då jag älskade det. Påstår dock inte att andra med problemen som rapporterats ljuger. Känns som det är väldigt relaterat till vilken hårdvara man har.
Apropå GTA IV så fungerade det ju i många fall bättre eller lika bra på många system som rent prestandamässigt borde vara svagare än på andra system om jag minns diskusionerna rätt då. Ska man vara objektiv så är väl ett spel som släpps till massorna och bara fungerar ok med en viss slags konfiguration och för fåtalet vara "dåligt optimerat" även för de som inte upplever buggarna eller den dåliga prestandan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

R* kanske inte ser vad som skrivs här, men det gör andra potentiella köpare. Förstår du nu?

Ja, gäller det spel som finns tillgängliga så är det en annan sak. Då är det klart bra att informera andra om spelet i fråga.