Permalänk
Medlem

Projektlogg Blueberry

Hallå och välkomna!

Nu var det dax för mig med min första bygglogg. Här kommer ni kunna följa mitt bygge från början till slut. som sagt jag är inte så gammal så budgeten är inte super stor till detta bygget därav kanske det kommer ta lite tid mellan varje update. Ni får gärna komma med tips eller om något kan förbättras.

Sponsrat av:

Bygget kommer byggas i ett In-Win D-frame Mini med ett blått intryck där jag kommer vattenkyla CPU`N och i framtiden kanske GPU`N.
Jag kommer även försöka mig på att få in ett mAtx moderkort i det lilla mITX chassit.
Sen ge mig på att sleeva och lite annat smått och gott som ska fixas.

Mvh. Gustav84

Komponenter:
Chassi: In-Win D-frame Mini
CPU: Intel Pentium G3258 Anniversery
GPU: Asus GTX 760 2 Gb
MOBO: Gigabyte GA-Z97MX-GAMING 5
RAM: HyperX Genesis Blue 1600MHz 8 GB (2x4GB)
PSU: Corsair AX 760
HDD: -
SSD: Kingston v300 120gb
Sleeve: CableMod C-Series Kit Black/Blue

Kylning:
Radiator: Alphacool Nexxxos Pro 2 rev.2
Reservoar: AGB Alphacool Lighttower All-in-One Reservoir
Pump: Phobya DC12-260 PWM
CPU Vattenblock: Switech Apogee V2
Fittings: Aquatuning Fittings
Vinklar/Adaptrar: ^^
Vätska: Mayhems Dye Dark Blue

Delar att köpa:
Moderkort - [X]
Resterande delar till vattenkylning - [X]
Sleeve - [X]
Fötter - [X]
[X] = Beställt och levererat
[/] = Beställt men inte levererat ännu

[*] = Inte Beställt men ska snart köpas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommer lite foto på chassit och lite grann av komponenterna.

Fick hem ett Paket idag med lite roliga saker. Kommer update på det senare

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Känns som en vääääldigt billig CPU i jämförelse med övrig hårdvara, men det ser ut att vara ett trevligt projekt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Känns som en vääääldigt billig CPU i jämförelse med övrig hårdvara, men det ser ut att vara ett trevligt projekt!

Nee jag tror det blir najs med det grafikkortet i spel som inte kräver så mycket kärnor. Skulle gärna ha ett liknande bygge på G.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av kjellapa:

Nee jag tror det blir najs med det grafikkortet i spel som inte kräver så mycket kärnor. Skulle gärna ha ett liknande bygge på G.

Klart det blir najs men en 4690K är extreeemt mycket snabbare. Kostar visserligen fyra gånger mer, men ändå!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Klart det blir najs men en 4690K är extreeemt mycket snabbare. Kostar visserligen fyra gånger mer, men ändå!

Sant, ska se hur mycket den här går för. ska ge mig på och överklocka den

Visa signatur
Permalänk

Ska bli kul att se hur det blir, lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_compuserve:

Ska bli kul att se hur det blir, lycka till!

tackar

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Spännande! Ska själv göra ett projekt med det chassit så ska bli roligt att se vad du hittar på

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Frida 🥐

Vad kommer du hitta på med chassit, antar att det inte kommer vara rött?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Spännande! Ska själv göra ett projekt med det chassit så ska bli roligt att se vad du hittar på

tackar det är ett super bra chassi och jobba i, lycka till !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Vad kommer du hitta på med chassit, antar att det inte kommer vara rött?

Ska göra med lite blått inslag som jag skrev. sen Ska jag ha matx moderkort i chassit, fixa plats för pump, Res, ovs...
Svårt chassi att göra om saker med, när det redan är typ perfekt
vet inte hur jag ska göra med dom röda gummi fötterna, känns som man får byta ut dom på grund av att dom inte går att färga för det är gummi

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan, här har det kommit paket!

Undrar vad detta kan vara (kommer uppdatering senare i veckan tror jag)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommer En liten update på vad som har hänt.

Jag vill börja med och presentera mina sponsorer till detta bygget:

(Thanks to Thomas on Cablemod)

Inet och Cablemod som kommer att bidra med ett helt sleevat kit till mitt corsair ax 760 som verkligen kommer bli pricken över i:et i detta bygget.
Cablemod har nys börjat sälja sina produkter hos Inet här i Sverige, Riktigt Snygga och prisvärda kablar. Tycker ni borde titta in på deras hemsida http://cablemod.com/

(Thanks to Andreas on Aquatuning)

Aquatuning Som har fixat bättre priser på produkter som jag har beställt, Stort tack till dom!

Inwin som har hjälpt mig och specialgjort "fötter" i en annan färg till mitt Inwin d-frame mini. Som sagt ett super stort tack till dom med!

Dold text

Nu till bygget..
Har fått hem moderkort, fläktar radiatorn och lite annat kul

Har lite bilder på moderkortet, det andra får komma på fotot lite senare. Nästa vecka ska jag färga "kylflänsarna" på moderkortet, det kommer uppdatering på det snart.

Mvh Gustav84

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det har hänt lite saker i bygget och här kommer en update som innehåller en del bilder samt text.

Nu har jag fixat lite saker på bygget.
-Lyckats få plats med mATX moderkort i chassit.
-Målat klart delar från moderkortet och grafikkortet.
-Provmonterat i chassit. (bilder kommer senare)
-Jag har fått hem sakerna av Inet och Cablemod har kommit.

Här är en bild hur det såg ut innan jag gjorde nya hål och en annan plats för PCI sloten.

Här är hur det blev efteråt.

Här kommer bilder på hur det såg ut innan målning och hur det såg ut efter.

Blev nöjd med hur det blev när jag lackerade, tyckte det passa bättre med svart än rött till mitt blåa färgtema.

Här är även lite bilder på vad Inet och Cablemod bidrog med (kommer bilder på kablarna sen)
Kablarna känns sjukt prisvärda, snygga och framförallt grym kvalitè.

Hoppas ni gillar projektloggen hittills. Om ni har tips/råd så kommentera gärna de.
Kommer bilder så snabbt som möjligt på när systemet är provmonterat med dom sakerna jag har.

Mvh
Gustav84

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt najs!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogge927:

riktigt najs!!

Tackar tackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Halloj, jag har inte gjort en uppdatering på länge nu så jag slänger in en mini update. (Kommer en större uppdatering till helgen)
Jag har äntligen fått hem delarna av Aquatuning och Inwin så jag kunde för första gången bygga en customloop som ni kanske ser så har jag satt fast fötterna som Inwin sponsrade med,
Här kommer lite bilder på delarna samt när dem byggs ihop.

(Thank you Irene Fang/Inwin and Andreas Klassen/Aquatuning for helping me to this project)

(glömde och ta med några fittings på bilden)

Nu ska bara loopen fyllas och testas sedan börjar det här bygget gå mot sitt slut

Mvh Gustav84

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu kommer tråkigt nog den sista uppdateringen. hoppas ni har tyckt om byggloggen och den har varit trevlig och följa. JAg vill också tacka er som har följt denna bygglogg.

Har precis gjort ett galleri som ni kan hitta här

Vill passa på och tacka mina sponsorer!

Visa signatur