Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av doedskarpen:

Hur värt är egentligen ett GTX 960 för 1800kr? Det är väl fortfarande kanske inte överdrivet bra prestanda/krona, men flickvännens dator skulle behöva ett nytt grafikkort, och det ska helst vara så tyst som möjligt. Lär heller inte försöka spela i högre upplösning än 1080p.

Ska man slå till, eller är det lika bra att vänta lite till?

Det kommer nog inte sänkas så mycket mer i pris, men det har varit med på ett par reor redan om jag inte missminner mig. Så håll ögonen öppna!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Usch, mycket spam den senaste tiden... Allt från diskussion till post utan moms.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Det kommer nog inte sänkas så mycket mer i pris, men det har varit med på ett par reor redan om jag inte missminner mig. Så håll ögonen öppna!

GTX 960 har precis lanserats: http://www.sweclockers.com/recension/19925-geforce-gtx-960-fr...

Permalänk
Keeper of Traditions

Jupp, jag vet, men var det inte med på Kompletts senaste superweekend?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Amd Athlon Xp:

Google Nexus 5

2 232:- hos netonnet endast vissa lagershoppar, grymt bra deal ifall man bor i närheten.

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg-...

Utan moms, hur j*vla svårt ska det vara.

Permalänk
Medlem

Sorgligt med alla exkl moms tips från NetOnNet...

Permalänk

Sibas Nordin Wellness erbjudande, kan jag t.e.x. köpa 2st paket batterier a 19 kr och sedan aktivera 2 månaders medlemskap hos NW? En månad från imorgon sedan en till från 1/3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jupp, jag vet, men var det inte med på Kompletts senaste superweekend?

GeForce 760 ligger ju på nästan samma prislapp så jag tror att det inte kommer att bli någon större prissänkning än så här. Och om man jämför det två så är 960 ett bättre val för nästan exakt samma peng.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=geforce%20760

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta i lördags för 1290..... Det skickades antagligen idag. Finns det något jag kan göra för att få det till 999 istället?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av mSebbe:

Jag köpte detta i lördags för 1290..... Det skickades antagligen idag. Finns det något jag kan göra för att få det till 999 istället?

Distansköpslagen eller vad det heter i värsta fall, kontakta NoN så sätter de säkert hellre mellanskillnaden tillbaka till dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mSebbe:

Jag köpte detta i lördags för 1290..... Det skickades antagligen idag. Finns det något jag kan göra för att få det till 999 istället?

Kontakta butiken, jag tror nog att de hanterar detta smidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mSebbe:

Jag köpte detta i lördags för 1290..... Det skickades antagligen idag. Finns det något jag kan göra för att få det till 999 istället?

Skrivet av thg-linus:

Distansköpslagen eller vad det heter i värsta fall, kontakta NoN så sätter de säkert hellre mellanskillnaden tillbaka till dig.

Som thg-linus sa, klntakta Netonnrt och se vad de säger. Du har inte rätt att gå den prissänkt, men Netonnet kan ju gå med på det om du har tur. Annars får du häva köpet, och returnera varan och lägga en nyborder på dennför 999kr priset istället.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/asus-rog-g20aj/832793
Core i7-4790
GeForce GTX 980
16 GB ram
256 GB SSD
2 TB HDD

13.995:- inkl moms
Mycket hårdvara för pengarna!

Visa signatur

AMD 5800X Asus TUF B550-PLUS Asus GeForce GTX 1070 Strix AOC Agon AG271QG 16GB Corsair Vengeance 3600MHz Fractal Design Newton R3 600W Fractal Design Define R4 Asus Xonar Essence STX Philips Fidelio X1 Ducky Shine MX Blue Razer Naga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Ja, jag kollade med kundtjänst och de sa att erbjudandet var begränsat till en telefon per abonnemang. Får teckna ett nytt då :).

Jag var precis i en Tele2-butik och de sa att det var inga problem att köpa två mobiler med ett abonnemang. Det verkar som att det finns möjlighet att köpa ännu fler på ett abonnemang, men att de gärna ville hålla det till max två om det är möjligt.

Samma sak gällde med hur många mobiler man kan lämna in åt gången. De vill gärna hålla en maxgräns på två inbytta mobiler per köp, men sa samtidigt att det inte finns en direkt gräns, utan man kan byta in i alla fall tre-fyra stycken per köp. Det var mest att de inte ville att folk skulle ta med typ 10st gamla mobiler som är värda 50-100kr styck och hålla på att knappa in alla systemet. Och det är ju ganska förståeligt.

De verkar vara ganska flexibla i alla fall, så bästa tipset är nog att vara med god fot med säljaren så kommer man nog längst.

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande få tag i en Z3 compact för runt 3000 ? Fattade det som att dealen slutade förra veckan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RotInHell:

Sibas Nordin Wellness erbjudande, kan jag t.e.x. köpa 2st paket batterier a 19 kr och sedan aktivera 2 månaders medlemskap hos NW? En månad från imorgon sedan en till från 1/3.

Skickades från m.sweclockers.com

Erbjudandet kan ej utnyttjas av redan befintliga medlemmar hos Nordic Wellness. Gäller de första 40 000 kunderna som handlar på SIBA under perioden 2/2 - 15/2. Max ett träningserbjudande per kund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Distansköpslagen eller vad det heter i värsta fall, kontakta NoN så sätter de säkert hellre mellanskillnaden tillbaka till dig.

Skrivet av anon5930:

Kontakta butiken, jag tror nog att de hanterar detta smidigt.

Skrivet av PowerNet:

Som thg-linus sa, klntakta Netonnrt och se vad de säger. Du har inte rätt att gå den prissänkt, men Netonnet kan ju gå med på det om du har tur. Annars får du häva köpet, och returnera varan och lägga en nyborder på dennför 999kr priset istället.

Tänkte bara meddela om någon undrar; jag fick helt smärtfritt tillbaka mellanskillnaden på 291kr efter ett kort mail till NoN

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

tele2 har ju 1000kr rabbat och 1500 cashback på z3 kan man köpa flera köpte nämligen en iphone men funderar på att ta en z3 compact i butik med för 2000kr

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

tele2 har ju 1000kr rabbat och 1500 cashback på z3 kan man köpa flera köpte nämligen en iphone men funderar på att ta en z3 compact i butik med för 2000kr

Kika 4 poster upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Går det fortfarande få tag i en Z3 compact för runt 3000 ? Fattade det som att dealen slutade förra veckan...

Dealen om 1000kr rabatt går ut den 16/2, och dealen om att få 1500kr extra rabatt om man bytar in en gammal mobil går ut den 28/2. (inte den 28/1 som någon skrivit tidigare)

Permalänk
Medlem

Ang Z3 hos Tele2, någon som vet om den är låst till Tele2??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n1nja:

Jag hade precis tänkt skriva och varna för Seagates diskar när jag såg ditt inlägg. Själv hade jag oturen att köpa en Buffalo Linkstation Pro 6TB som visade sig innehålla två 3TB diskar av modellen Seagate Barracuda ST3000DM001. Dessa måste ha kommit från någon elektronikskrot och blivit ihopsatta av mullemeck. I intervaller på 5 minuter upp till 2 timmar så gav de ifrån sig ett "chirp"-ljud, ungefär som om de skulle hålla på att rasa. Seagate och Buffalo ville dock inte byta dessa, då de tyckte att det var normalt.
Första disken rasade precis när deras garanti gick ut, och den andra är på väg att ge upp nu, trots att den knappt använts att skriva på.
Nä, ska man köpa diskar att ha för NAS-bruk så köp då Western Digital Red. Jag införskaffade två stycken kort efter inköpet av buffalon, och dessa rullar på som om de fortfarande vore nya. Behöver jag säga att de är helt tysta också?

Seagates diskar ska låta så. är deras varumärke. har själv en Seagate med det ljudet. Fungerar dock utmärkt men visst är det irriterande.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av awer:

Ang Z3 hos Tele2, någon som vet om den är låst till Tele2??

Från tidigare uppgifter i denna tråd ska den inte vara det (ska tydligen endast vara 3 som kör med operatörslås).

Permalänk
Medlem
Skrivet av awer:

Ang Z3 hos Tele2, någon som vet om den är låst till Tele2??

Är det så svårt att läsa tidigare i tråden? Svar: Nej, Tele2 låser inte sina mobiler längre.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Från NetOnNet:

"Stilrent chassi med inbyggd fläkt kontroll!"

Herre min skapare...

Permalänk
Medlem

Satan, var så nära att köpa AOC u3477Pqu på Netonnet idag, trodde jag skulle kunna bära med mig den, HA! Underskattade kartongens storlek något enormt. Slut på weblager nu med. Electroworld verkar ha sänkt priset också nu dock, men de verkar JÄKLIGT kinkiga med ånger/retur enligt deras info på hemsidan, är ju galet orolig över att få grov backlight bleed som så många andra...

Åh andra sidan tordes BLB gå som någon form av reklamation pga felaktig vara, och då borde det inte vara några problem...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Från NetOnNet:

"Stilrent chassi med inbyggd fläkt kontroll!"

Kanske hett tips till Fractal Designs årliga frågelåda här på SweClockers.

Varför inte ha reglaget utanpå istället?

Borde ju va betydligt mycket smartare...:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Satan, var så nära att köpa AOC u3477Pqu på Netonnet idag, trodde jag skulle kunna bära med mig den, HA! Underskattade kartongens storlek något enormt. Slut på weblager nu med. Electroworld verkar ha sänkt priset också nu dock, men de verkar JÄKLIGT kinkiga med ånger/retur enligt deras info på hemsidan, är ju galet orolig över att få grov backlight bleed som så många andra...

Åh andra sidan tordes BLB gå som någon form av reklamation pga felaktig vara, och då borde det inte vara några problem...?

Nej, jag tror inte du kommer kunna reklamera för BLB, men kolla AOC's hemsida.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nej, jag tror inte du kommer kunna reklamera för BLB, men kolla AOC's hemsida.

Vilket gör att Electroworlds returrätt försvårar köpet, fuck. Aldrig läst såpass "kinkig" returrätt från någon annan elektronikkedja.

Permalänk
Medlem

Tele2

Kanske tagits upp redan men jag är inte riktigt med, kan man alltså kombinera 1500+1000+ ev. payback för mobiler man lämnar in och få en "sammansatt" rabatt?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2