nätverkskort funkar ej, fast datorn säger det

Permalänk
Medlem

nätverkskort funkar ej, fast datorn säger det

som sagt, med kabel funkar funkar det, men inte trådlöst, enheten funkar korrekt enligt datorn, har uppdaterat drivrutinen och provat o inaktivera och aktivera, men går inte ändå. problemet började när jag dumt nog stängde av det på knappen på datorn, ser man en knapp man inte sett innan måste man ju trycka på den!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalldall:

som sagt, med kabel funkar funkar det, men inte trådlöst, enheten funkar korrekt enligt datorn, har uppdaterat drivrutinen och provat o inaktivera och aktivera, men går inte ändå. problemet började när jag dumt nog stängde av det på knappen på datorn, ser man en knapp man inte sett innan måste man ju trycka på den!!!

på vissa datorer lyser denna lampa blått när du är uppkopplad eller aktiverat . sen lyser den orange när den är inaktiverad .

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

jo har haft nån annan dator där det var så, tror denna skall lysa orange när det funkar, fast nu lyser skitet inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalldall:

jo har haft nån annan dator där det var så, tror denna skall lysa orange när det funkar, fast nu lyser skitet inte alls.

testa att montera bort det trådlösa nätverkskortet och ta bort sladdarna . montera sedan tillbaka det och starta datorn . brukar va en liten lucka så man kommer åt det smidigt . men vet inte va du har för dator . jag hade en dator då det hjälpte att göra så en gång . har du tur så hjälper det.

Sen kan du testa och gå till enhetshanterare och avinstallera drivrutinen . starta sedan om datorn så installeras drivrutinen på nytt

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8350 Black Edition | ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 | G.skill Ares 8GB DDR3 1600 | MSI R9 270x 2GB GAMING | Samsung 840 EVO 250GB