Permalänk
Medlem

Pallar min dator 144/120 hz skärm?

Tjena undrar om min setup pallar en 144/120 hz skärm,

Setup:

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Självklart så ska det fungera bra i windows, frågan är bara om hårdvaran orkar pumpa ut 120/144hz i de spelen som du spelar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av zAEBBE:

Tjena undrar om min setup pallar en 144/120 hz skärm,

Setup:

http://i.imgur.com/hu91znm.png?1

http://i.imgur.com/TW5Mxmg.png

Tack på förhand!

Beror väl helt på vilka spel du spelar och i vilka inställningar. En tanke är att testa spela spelen du kör utan Vsync och kolla vilken fps du kommer upp i. Når du 120 fps i de inställningar du tycker är spelbara ska de inte vara några problem.

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

Beror väl helt på vilka spel du spelar och i vilka inställningar. En tanke är att testa spela spelen du kör utan Vsync och kolla vilken fps du kommer upp i. Når du 120 fps i de inställningar du tycker är spelbara ska de inte vara några problem.

ok tack , får ju ut 150-200 fps i cs go så do borde det ju funka!

Permalänk
Skrivet av zAEBBE:

ok tack , får ju ut 150-200 fps i cs go så do borde det ju funka!

tror dock du måste ha dvi från grafikkortet för att köra över 60hz eller har jag fel? Finns nog X antal trådar om detta har jag fel får en expert rätta mig

Men kolla bara så du har rätt utgångar från graffekortet också för att va på säkra sidan 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design define R5 black | i5 4690k @4,3ghz + evo 212 hyper | MSI GTX 970 G4 Gaming | 16gb corsair DD3R | Fractal design define 650W PSU | Asus maximus ranger VII|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyron:

tror dock du måste ha dvi från grafikkortet för att köra över 60hz eller har jag fel? Finns nog X antal trådar om detta har jag fel får en expert rätta mig

Men kolla bara så du har rätt utgångar från graffekortet också för att va på säkra sidan 👍

Skickades från m.sweclockers.com

DVI-D eller DP är de enda som klarar 120-144Hz i nuläget (HDMI kan rent hårdvarumässigt, men finns ingen som stödjer det aktivt)

Visa signatur

Krusidullen är stulen