Steelseries H Wireless fråga.

Permalänk

Steelseries H Wireless fråga.

Bör jag ha kvar batterierna i min transmitter efter dem är fullt laddade? Kan det påverka batteriernas livslängd/kraft?
Kan inte hitta svar på det någonstans och steelseries support funkar sådär.

Permalänk

Jag vet inte hur produkten använder batterier men när det kommer till batteri i en bra laddare (typ alla idag) så får batterierna som är fulladdade motionslagring som är tänkt att de ska hålla batterierna på max men inte över ladda dem eller slita ut dem.
Dock så är det mest blybatterier (bilar osv) som behöver det mest.

De kommer inte att explodera om de sitter i och laddas. Tar troligtvis ingen skada heller.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk

Vad gäller nya Li-jon baserade batterier är det enligt vad jag hört inte stor risk för att de ska skadas av sådant! Annat var det ju förr med Ni-MH batterier osv, de mådde ju verkligen dåligt om man inte skötte det rätt! Idag behöver man ju inte lägga så stor vikt vid det! Personligen låter jag mina sitta i hela tiden till det är dags att byta....det är ju jobbigt att hålla på o klydda med att passa när de är fulladdade osv

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X99 Gaming 5 CPU: Intel Core i7-5820k @ 4,2 Ghz, Corsair H80i Watercooling Kit
RAM: 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX @ 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1080 Ti Gaming X
Hårddisk: Samsung 970 EVO 500GB NVMe+Corsair Force GS SSD 240GB+WD Velociraptor 2x150GB RAID0+2TB+1TB
Nätdel: Corsair TX 950W Chassi: Antec Twelve Hundred Gaming Case