Samsung Galaxy S6 i stor bildläcka

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S6 i stor bildläcka

Med bara några dagar kvar till tillkännagivandet hittar bilder på en prototyp av Galaxy S6 ut på nätet och avslöjar en design som vid första anblick är förvillande lik Iphone 6.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har Apple inte stämt dem för detta än?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Var ju ingen skönhet iallafall.
Eller de tänkte väl vi måste ju ha ett fult yttre för att matcha vårat fula ui.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

trodde det var en iphone tills jag kom ill skärmbilden

Permalänk
Medlem

En iPhone 6 i plast, heja! Har iof aldrig förstått varför någon köper Samsung över te.x. HTC och Apple som båda känns som betydligt mer gedigna produkter. 5-6k för en mobil i plast och fejkskinn, njaa.

Permalänk
Medlem

Köper inte samsung mera

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Happ. Där försvann Samsung från listan på potentiella köp. Nu har de inte någon direkt fördel gentemot konkurrensen längre.
Nu sitter man fast med icke utbytbart batteri och ingen möjlighet till minneskort. Designr*nkarna har fått som de vill. Nu känns det ju som att telefonen har kvalitet oavsett om den har det eller inte. Det viktigaste egenskapen om man ska vara "nyskapande".

Permalänk
Medlem

Undrar om de var tvungna att "tänka om" rejält när de kopierade från Allpele (Apple) ännu en gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

En iPhone 6 i plast, heja! Har iof aldrig förstått varför någon köper Samsung över te.x. HTC och Apple som båda känns som betydligt mer gedigna produkter. 5-6k för en mobil i plast och fejkskinn, njaa.

Herrejösses...

Har du ens läst artikeln?

OnT: När Samsung sa att de skulle bygga om S6:an från grunden så var det kanske inte det här jag hade i åtanke. Synd att form ska gå före funktion.

Permalänk
Discokungen

Snygg kant men den känns beKANT... Samsung brukar inte göra speciellt vackra telefoner men den här var ganska episkt osnygg.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

En iPhone 6 i plast, heja!

Plast?
Glas fram och bak med aluminiumkropp.
Sen om man läser tråden på xda där dessa kommer ifrån så ser man att detta är prototyper.
Inte säkert att dom kommer se ut exakt så här.
Sen var nog HTC först med designen

Var det inte en designer från apple som jobbar hos Samsung nu och vart med på detta projectet?

Sen undrar jag varför designen i profil inte ser ut som bilderna samsung själva hypar med

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Herrejösses...

Har du ens läst artikeln?

Haha, ja. Tänkte att jag skulle testa lite random hate på en produkt som inte är från Apple och se hur folk reagerade

Permalänk

Alltså kom på nåt eget Samsung! Nästan pinigt att vara androidanvändare när ni håller på såhär :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Haha, ja. Tänkte att jag skulle testa lite random hate på en produkt som inte är från Apple och se hur folk reagerade

Lite det jag misstänkte. Langa den kommentaren på Youtube istället om det är reaktioner du är ute efter, eller den skulle snarare smälta in bland alla andra.

Permalänk
Skrivet av propellerhatt:

Alltså kom på nåt eget Samsung! Nästan pinigt att vara androidanvändare när ni håller på såhär :/

Jo för Apple kopierade inte alls HTC med metall baksida.

Permalänk
Medlem

Det är därför man köper HTC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

OLED

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Ja eller så har äpplet och samsung kopierat htc!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag köper aldrig mer en mobil från Samsung. Maken till dålig byggkvalitet, ziljoner bloatware och uselt UI. Galaxy S4 med sin plastfolie till bakstycke... Nej tack, jag avstår. Det börjar bli dags för en ny mobil, men som det ser ut just nu finns det inget intressant alls.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Philip361:

Jo för Apple kopierade inte alls HTC med metall baksida.

Skrivet av Cyberz:

Ja eller så har äpplet och samsung kopierat htc!

Ja är det inte dags att sluta denna kopieringskedja då tycker ni?

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

De roliga här är att alla småbarn inte verkar veta hur mycket Apple kopierat från samsung från starten, kanske dags att se tillbaka lite och inte bara tänka att Iphone var först med allt.

Blir en S6a antagligen, tycker om TW när bloaten är borta, betydligt mer än htc's interface med settings osv.
Få bort bloat i nuvarande är löjligt enkelt, finns script som rensar allt eller om man vill göra det manuellt med ex TB osv. Men är tekniskt handikappad så klart

Bloaten är dessutom mindre och mindre för dom har äntligen fattat att ingen vill ha samsungs konstiga saker som flipboard etc.

Kör 5.0.1 TW på min S4a med deodex,removed bloat osv. Gillar det men dags o byta till lite snabbare mobil.
Samsung är enda som har kvar fysiska knappar, dvs enda android jag skulle ens titta åt efter att provat on-screen skräpet google försöker tvinga på folk.

Skrivet av Kakann:

Kanske faktiskt ska läsa artiklarna på sweclockers innan du gör korkade kommentarer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Jag köper aldrig mer en mobil från Samsung. Maken till dålig byggkvalitet, ziljoner bloatware och uselt UI. Galaxy S4 med sin plastfolie till bakstycke... Nej tack, jag avstår. Det börjar bli dags för en ny mobil, men som det ser ut just nu finns det inget intressant alls.

Då bör ju nästa samsung vara något för dig
Ingen plast, bättre byggkvalitet (är det lovat) mindre/ingen bloat (ryktas om microsoft produkter dock) och omarbetat gui

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Huh? Sure det är tunt men det är också enormt tåligt så ser inte problemet med det.

Tyvärr verkar S6an gå bort för mig då jag inte känner för att kassera mitt microSD kort ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

En med teknisk kunskap och materialkännedom vet att Samsungs plastval är billigare och hållbarare. Bakstycket har varit avtagbart och utbytbart, likaså batteri. Några saker som vore självklarhet när man gör en mobiltelefon.
Det är i min mening ren idioti att använda glas och metall (som ett helt yttre skal), speciellt när det är något vi ska hålla i och använda ofta. Säg något annat där man använder metall eller glas där vi ska greppa?

Tyvärr är inte folk klokare än att gå på nån placebo effekt av att glas å metall känns mer "kvalité".

Och tyvärr så gör Samsung det dom tror kommer sälja mer vilket är synd ur just kvalité och utvecklingssynpunkt.

Hoppas på att åtminstone LG som gjorde rätt med sin G3:a fortsätter med det när det kommer till deras nästa lur.

Ägt alla Galaxy S genom tiden men 5:an verkar bli den sista då även priset verkar kunna bli i Apple nivå.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

IPhone 6 är helt okej designmässigt så detta är ju bra om man föredrar Android.

Skrivet av Gilgamesh:

Är ju ingen Samsung grej vet att Microsoft(Nokia) och lg kör med oled och HTC ZTE har använt det förr finns säkert fler exempel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Discokungen

Äh. Jag har slutat skämmas på grund av Samsung för längesen. De har fått alla att kalla sina telefoner för "Samsungs" istället för "Androids" så det påverkar Samsung mer än Android-communityt att de fuckar upp.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Äh. Jag har slutat skämmas på grund av Samsung för längesen. De har fått alla att kalla sina telefoner för "Samsungs" istället för "Androids" så det påverkar Samsung mer än Android-communityt att de fuckar upp.

Haha känns genast lite bättre, tack!

Visa signatur

Permalänk
Skäggig legend

Du den undersidan! x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

ja ja men en nalle som man inte kan byta batteri lätt på är inget för mig bruka knäcka ett not3 batteri i på 6 till 8 månader
mycket surf

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt att få mindre mobiler att välja mellan, nu när de också tar bort minneskortläsare så ryker ytligare en modell.

Men aja för stunden är man helt nöjd med sin Xperia Z3, riktigt bra batteritid ( samt minneskortläsare som är lätt att komma åt för en gång skull )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.