Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Swedbanks webbsida för mobilen verkar vara på gång iallafall nu.
https://mobilbank.swedbank.se/login

Skrivet av stormense:

Hoppas de kommer igång snart och det fungerar

http://s26.postimg.org/65i14aw95/mbsweb.jpg

Mycket bättre att skaffa appen och köra med den istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Hej!

Nu när nokia lumia 1020 inte längre finns på marknaden dvs (går ej att köpa på elgiganten, medimarkt, siba osv) dock så kan man köpa via nätet.

Hur mycket kan man begära för en nkl 1020BL, nyskick.

Avslutade auktioner på eBay och tradera kan ge en bra fingervisning också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Denim för 820 och 920 (och 1020, om det inte fanns innan) verkar ha släppts enligt http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp...
Min 820 med senaste Preview for Developers ligger något versionsnummer bakom det som står på hemsidan både på OS och firmware. Jag hittar dock ingen uppdatering när jag söker manuellt.. kommer väl under dagen då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av doomas:

Denim för 820 och 920 (och 1020, om det inte fanns innan) verkar ha släppts enligt http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp...
Min 820 med senaste Preview for Developers ligger något versionsnummer bakom det som står på hemsidan både på OS och firmware. Jag hittar dock ingen uppdatering när jag söker manuellt.. kommer väl under dagen då.

Jag har Denim på min 920. Du måste antagligen stänga av Preview FD. innan den hittas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Jag har Denim på min 920. Du måste antagligen stänga av Preview FD. innan den hittas.

Hehe, hur jag än gör så lyckas jag inte. Hade PFD avstängt, men hittade ingen uppdatering. Så jag aktiverade det igen: ingen uppdatering. Sedan stängde jag av PFD igen, men fortfarande ingen uppdatering. Startade om telefonen och sökte en gång till, men ingen uppdatering.
Jag noterade att Extra+Info rapporterar Denim, men om jag aktiverar PFD så rapporterar den Cyan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Jag har Denim på min 920. Du måste antagligen stänga av Preview FD. innan den hittas.

Jag uppdaterar min 920á nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Denim för 820 och 920 (och 1020, om det inte fanns innan) verkar ha släppts enligt http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp...
Min 820 med senaste Preview for Developers ligger något versionsnummer bakom det som står på hemsidan både på OS och firmware. Jag hittar dock ingen uppdatering när jag söker manuellt.. kommer väl under dagen då.

Denim till 1020 släpptes för någon/några veckor sedan, några dagar efter att det kom till 925 mfl

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

Min 925 verkar aktivera flip to silence ibland helt utan orsak när är på ett bord med skärmen uppåt och det kommer ett inkommande samtal. Är det någon känd bugg eller är det gyrot som inte funkar?

Permalänk
Medlem

lösenord

Jag uppdaterade till Denim innan idag, nu fick jag frågan om jag ville ha lösenord på telefonen och jag knappade in ett.
Nu vill jag ta bort lösenordet, är ju bara jobbigt varje gång man ska kolla på något på telefonen, hur tar man bort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag uppdaterade till Denim innan idag, nu fick jag frågan om jag ville ha lösenord på telefonen och jag knappade in ett.
Nu vill jag ta bort lösenordet, är ju bara jobbigt varje gång man ska kolla på något på telefonen, hur tar man bort det?

Inställningar - Låsskärm - Lösenord

Permalänk
Medlem

Fick denim idag jag med. 4K var det första jag testade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fick denim idag jag med. 4K var det första jag testade.

https://www.youtube.com/watch?v=ZVay4Np0NhU

På vilken telefon 1520 eller? Denim kom ju till 930 före Jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

På vilken telefon 1520 eller? Denim kom ju till 930 före Jul.

På 930. Hade ingen 930 före jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

På 930. Hade ingen 930 före jul.

Aha, så du har precis köpt den. Ja annars lät det lite märkligt i samband med att Denim nu kommit till 920.
Har du testat Rich Capture Trollspöet? Helt fantastisk funktion tycker jag.
Jag är så jäkla nöjd med 930 nu, mer och mer för var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Aha, så du har precis köpt den. Ja annars lät det lite märkligt i samband med att Denim nu kommit till 920.
Har du testat Rich Capture Trollspöet? Helt fantastisk funktion tycker jag.
Jag är så jäkla nöjd med 930 nu, mer och mer för var dag.

Jag har den på lån inför MWC, men jo den kom idag. Har haft en förut också på lån men 1520 och 920 hade jag ca ett år vardera.
Ska kolla upp trollspöt och tar gärna emot tips på fler sköna funktioner jag missat.

Permalänk

Det står på Microsofts sida att Denim kommit till Lumia 620 men jag har inte fått den än. Finns det något man kan göra själv för att den ska hittas eller är det bara att vänta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Det står på Microsofts sida att Denim kommit till Lumia 620 men jag har inte fått den än. Finns det något man kan göra själv för att den ska hittas eller är det bara att vänta?

om du har preview så avaktivera det.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

om du har preview så avaktivera det.

Tack för svar! Hur vet man det då?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag kan inte söka på appar på store, varken via wifi eller mobilnätet, har en 630. Fungerar inte på min frus 930 heller. Någon mer som har samma problem?

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Jag kan inte söka på appar på store, varken via wifi eller mobilnätet, har en 630. Fungerar inte på min frus 930 heller. Någon mer som har samma problem?

http://www.windowscentral.com/searching-windows-phone-store-c...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Sålde min wp och ångrar mig som fan, känns som att jag sålde iväg min själ. Det känns som att jag är en
wp fan boy. Har just nu en samsung galaxy s2 (som jag lånar tills jag köper en ny) android är det tråkigaste os:et ever.

Saknar mina live tiles, det var mycket mer livligt med wp!!

Vad ska man köpa för wp nu? funderar på nokia lumia 930, är det värt pengarna för specsen?

Permalänk
Medlem

Nya budgetlurar från Microsoft presenterade på MWC. För övrigt funderar morsan på en Lumia 830 som uppgradering från hennes Lumia 520, men den kanske är lite i största laget för användning med en hand. Själv vet jag inte om det är så värt att spendera de pengarna på WP heller, men vad det gäller henne så är det ju bara wordfeud och facebook som används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Sålde min wp och ångrar mig som fan, känns som att jag sålde iväg min själ. Det känns som att jag är en
wp fan boy. Har just nu en samsung galaxy s2 (som jag lånar tills jag köper en ny) android är det tråkigaste os:et ever.

Saknar mina live tiles, det var mycket mer livligt med wp!!

Vad ska man köpa för wp nu? funderar på nokia lumia 930, är det värt pengarna för specsen?

Synd att du inte kom underfund med det tidigare. 930 gick för 2500:- på el giganto för inte så länge sedan. Sjukt bra pris för de specen

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nya budgetlurar från Microsoft presenterade på MWC. För övrigt funderar morsan på en Lumia 830 som uppgradering från hennes Lumia 520, men den kanske är lite i största laget för användning med en hand. Själv vet jag inte om det är så värt att spendera de pengarna på WP heller, men vad det gäller henne så är det ju bara wordfeud och facebook som används.

WP är trevliga men om Wordfeud är hög prioritet för din mamma måste jag säga att Android-appen är bättre. Såvida den inte har ändrats nyligen så irriterades jag oerhört över att Wordfeud på WP inte visar hur många poäng ett ord ger förrän efter ordet skickas iväg. På androidversionen ser man under tiden brickorna läggs ut hur mycket poäng man kommer att kunna få.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Synd att du inte kom underfund med det tidigare. 930 gick för 2500:- på el giganto för inte så länge sedan. Sjukt bra pris för de specen

Ångrar mig som fan att jag inte köpte den på elgiganten när den var sänkt i pris!

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Sålde min wp och ångrar mig som fan, känns som att jag sålde iväg min själ. Det känns som att jag är en
wp fan boy. Har just nu en samsung galaxy s2 (som jag lånar tills jag köper en ny) android är det tråkigaste os:et ever.

Saknar mina live tiles, det var mycket mer livligt med wp!!

Vad ska man köpa för wp nu? funderar på nokia lumia 930, är det värt pengarna för specsen?

Microsoft kommer att släppa en minst en ny high end mobil när Windows 10 kommer så vänta och se vad dom kommer med först.
Jag gissar på att en 940 och 940 XL kommer att presenteras.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

WP är trevliga men om Wordfeud är hög prioritet för din mamma måste jag säga att Android-appen är bättre. Såvida den inte har ändrats nyligen så irriterades jag oerhört över att Wordfeud på WP inte visar hur många poäng ett ord ger förrän efter ordet skickas iväg. På androidversionen ser man under tiden brickorna läggs ut hur mycket poäng man kommer att kunna få.

Jodå, den är bättre och förväntar mig inte att en Silverlight-app har mycket prioritet. Hon körde en Xperia Mini Pro innan 520'in. Det hon irriterar sig mest på är att WP-appen börjat visa reklam, som många klagar över just nu trotts att de betalat. Hon är rätt nöjd med WP annars. Själv är jag lite tveksam till om 5-tum är så bra när hon måste använda en hand. Moto E skulle säkert passa annars, men hon vill ha bättre kamera också.

Permalänk

Är riktigt nöjd med min 920, har i princip aldrig varit med om något buggande och kameran är grym!

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk
Medlem

Lumia 640 ser riktigt bra ut på pappret måste jag säga. HD IPS-skärm och 2500mAh batteri känns vettigt. 1GB RAM.

http://www.microsoft.com/en/mobile/phone/lumia640-lte/specifications/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd

Efter att haft först IOS, sedan Android och nu Windows Phone tycker jag det är konstigt att det inte vänder för Microsoft snart. Men Apple och Samsung är smarta med deras planterade läckor av bilder på så kallade prototyper månader innan lansering och media smälter detta med hull och hår.

Vet annars inte vad Microsoft gör för fel. I alla fall min 1 år gamla laggar inte efter en tids användning eller uppdatering av OS. Avsaknaden av bankappar kanske?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)