Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Inte mer än en sökning bort, här är en:
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/60934/?

Har inte provat den själv så jag kan inte säga om den är bra.

Jag tänkte mer på när den flyger. Den tvärvänder i luften på overkligt sätt och störtdyker så att den slår nosen i backen. Jag får se om jag kan filma lite så du förstår vad jag menar. Det ser inte klokt ut i alla fall. En sån stor drake kan inte tvärvända i luften som den gör

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag tänkte mer på när den flyger. Den tvärvänder i luften på overkligt sätt och störtdyker så att den slår nosen i backen. Jag får se om jag kan filma lite så du förstår vad jag menar. Det ser inte klokt ut i alla fall. En sån stor drake kan inte tvärvända i luften som den gör

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/32597/? kanske?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ska kolla den, men blir det inte svårare samtidigt? eller blandar jag ihop med nån annan mod?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ska kolla den, men blir det inte svårare samtidigt? eller blandar jag ihop med nån annan mod?

Det blir svårare men jag har för mig att den ändrar mycket hur drakarna beter sig och flyger runt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det blir svårare men jag har för mig att den ändrar mycket hur drakarna beter sig och flyger runt

Kommer du ihåg vad den där dag/natt bågen heter som en mod lägger till uppe vid vänstra hörnet på skärmen (man ser när det börjar närma sig natt eller dag igen). Jag har frågat om den förut, men tog aldrig ner den och nu har jag glömt vad den heter

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kommer du ihåg vad den där dag/natt bågen heter som en mod lägger till uppe vid vänstra hörnet på skärmen (man ser när det börjar närma sig natt eller dag igen). Jag har frågat om den förut, men tog aldrig ner den och nu har jag glömt vad den heter

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/44091/? ?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ja, den är det. Tack

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Någon som vet några bra mods som gör spelet lite lättare? Tänkte prova på min netbook men original så går det rätt dåligt. Innan har jag alltid kört motsatsen, kräma på så mycket grafikmods som möjligt.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

Har du provat att ställa ned FPS?

Du kan kapa ganska brutalt i FPS i skyrim.

(Eller menar du lättare monster att slåss mot... ? Nå, antar att det inte var det, men det ställer man ju annars i en slidebar under spelets standard options, den står i mitten i default mode. (detta påverkar dock inte spelets tekniska specifikationer öht vad jag vet, har dock aldrig rört den så jag vet inte, men jag tror inte att det bör göra det då det bara verkar styra gamestats och liknande) )

Edit, om det fortfarande finns sliding options och liknande kan du ju prova att ställa upp slidingrate och sådant samt minska distance wiews, etc tills du hittar någonting som fungerar tillfredsställande, du har ganska många bra verktyg där att laborera med. Det brukar ge bättre resultat än plugins då du slipper ladda och processa en massa skräp två gånger.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Har du provat att ställa ned FPS?

Du kan kapa ganska brutalt i FPS i skyrim.

(Eller menar du lättare monster att slåss mot... ? Nå, antar att det inte var det, men det ställer man ju annars i en slidebar under spelets standard options, den står i mitten i default mode. (detta påverkar dock inte spelets tekniska specifikationer öht vad jag vet, har dock aldrig rört den så jag vet inte, men jag tror inte att det bör göra det då det bara verkar styra gamestats och liknande) )

Edit, om det fortfarande finns sliding options och liknande kan du ju prova att ställa upp slidingrate och sådant samt minska distance wiews, etc tills du hittar någonting som fungerar tillfredsställande, du har ganska många bra verktyg där att laborera med. Det brukar ge bättre resultat än plugins då du slipper ladda och processa en massa skräp två gånger.

Jag har dragit ner inställningarna redan. Allt jag kunde hitta. Så grön är jag inte på detta, ville bara veta om någon visste några bra "low end" moddar eller liknande och hade provat innan jag tankar ner hela rubbet från nexus och slösar timmar med att tweaka.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

En något flummig fråga men tänkte om någon annan har varit med om samma.

Har skyrim och nexus modmanager installerade på separata diskar från mitt C:, gjorde en refresh av mitt windows, den plockar bort det mesta från program files och drivrutiner och så, dock så verkar något knas ha hänt med min modmanager, den hävdar att mina plugins är installerade men samtliga mods är avinstallerade. Spelet krashar när man laddar en gammal save, måste jag nu installera om allt på nytt?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

En något flummig fråga men tänkte om någon annan har varit med om samma.

Har skyrim och nexus modmanager installerade på separata diskar från mitt C:, gjorde en refresh av mitt windows, den plockar bort det mesta från program files och drivrutiner och så, dock så verkar något knas ha hänt med min modmanager, den hävdar att mina plugins är installerade men samtliga mods är avinstallerade. Spelet krashar när man laddar en gammal save, måste jag nu installera om allt på nytt?

I c:\Users\dittnamn\AppData\Local\Skyrim\ ligger en del info som kanske måste behövas för att det ska fungera som innan, men du gjorde väl inte backup av dessa filerna i den mappen? *dittnamn är vad du kallar dig på din dator

Dessa filer ligger i mappen:
DLCList.txt
loadorder.txt
Plugins.tes5viewsettings
plugins.txt
SteamModList.txt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

I c:\Users\dittnamn\AppData\Local\Skyrim\ ligger en del info som kanske måste behövas för att det ska fungera som innan, men du gjorde väl inte backup av dessa filerna i den mappen? *dittnamn är vad du kallar dig på din dator

Dessa filer ligger i mappen:
DLCList.txt
loadorder.txt
Plugins.tes5viewsettings
plugins.txt
SteamModList.txt

Enligt Windows så ska man via en refresh inte tappa något, men jag tog nog och gjorde en kopia av den mappen, får undersöka ikväll, tack för hjälpen

Edit: Självklart så fanns det tyvärr bara DLCList och plugins, orkar inte installera om allt igen............... skulle ha kollat det innan. Aja får väl återkomma till skyrim om ett tag, tack än en gång för hjälpen

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Skyrim Unbound v5.0 är släppt och kan laddas ner här http://www.chinagreenelvis.com/gaming/mods/skyrim/skyrim_unbo... . Finns ej på nexus då han blivit avstängd (tror jag). Hoppas han har fixat en startpoint som var fel. Jag valde en Orc stronghold utanför Markarth, men hamnade i den nära Riften. Valde bort drakarna denna gång och man lär sig runordet direkt från vallen. Jag har ofta dött pga att jag mött en drake väldigt snabbt när spelet startar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Någon som är hemma på det här med SkyRe och Reproccer? Använder Immersive armors och Immersive weapons tillsammans med SkyRe. Resultatet? Alla vapen som Immersive weapons har kvar sin base stats och är därmed värdelösa, och några armors från Immersive armors syns inte längre ens till. Har Reproccer pre/post-patchen för både Immersive weapons och immersive armors.

Kikar jag på Immersive armors så ska den vara överskriven av SkyRe Compability and Reproccer patches, men Immersive armors är märkligt nog inte överskrivet av någonting.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Någon som är hemma på det här med SkyRe och Reproccer? Använder Immersive armors och Immersive weapons tillsammans med SkyRe. Resultatet? Alla vapen som Immersive weapons har kvar sin base stats och är därmed värdelösa, och några armors från Immersive armors syns inte längre ens till. Har Reproccer pre/post-patchen för både Immersive weapons och immersive armors.

Kikar jag på Immersive armors så ska den vara överskriven av SkyRe Compability and Reproccer patches, men Immersive armors är märkligt nog inte överskrivet av någonting.

Har ingen större erfarenhet av SkyRe då jag tyckte skillträdet var för rörigt för min smak

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Har ingen större erfarenhet av SkyRe då jag tyckte skillträdet var för rörigt för min smak

Jaså, ja okej Tycker inte det är speciellt rörigt, även om det finns fler skills, vilket jag bara uppskattar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon som förresten vet varför det inte finns några mods som ger nya animationer för first person? Finns ju mängder för third person, men hur många spelar egenligen konstant i third person? Personligen skulle jag vara väldigt nöjd med nya animationer för när man slåss, speciellt när man skjuter båge sittandes, och slippa Bethesdas gangsta-style. La de sen till animationer för händer när man ska loota en kropp eller öppna en dörr osv. osv. då vore ju saken biff.

Jo, jag vet det finns immersive first person, men tycker inte det funkar speciellt bra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Någon som förresten vet varför det inte finns några mods som ger nya animationer för first person? Finns ju mängder för third person, men hur många spelar egenligen konstant i third person? Personligen skulle jag vara väldigt nöjd med nya animationer för när man slåss, speciellt när man skjuter båge sittandes, och slippa Bethesdas gangsta-style. La de sen till animationer för händer när man ska loota en kropp eller öppna en dörr osv. osv. då vore ju saken biff.

Jo, jag vet det finns immersive first person, men tycker inte det funkar speciellt bra.

Vet inte om det är nåt som du är efter, men med Skyrim - Enhanced Camera http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57859/? så kan du sitta på en häst och skjuta pilbåge. Jag använder den själv. OBS, när man rider så använd INTE piltangenterna, för då blir det skapligt snurrigt. Man ska styra med musen

Här är när jag hugger ved

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Vet inte om det är nåt som du är efter, men med Skyrim - Enhanced Camera http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57859/? så kan du sitta på en häst och skjuta pilbåge. Jag använder den själv. OBS, när man rider så använd INTE piltangenterna, för då blir det skapligt snurrigt. Man ska styra med musen

Här är när jag hugger ved
https://www.youtube.com/watch?v=UfL6njhelqo

Well, inte direkt vad jag menade, det där är inte heller några animationer som är tänka för first person, och ser därför ofta lite konstiga ut, även om det där är bättre än inget var det inte riktigt vad jag pratade om

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Well, inte direkt vad jag menade, det där är inte heller några animationer som är tänka för first person, och ser därför ofta lite konstiga ut, även om det där är bättre än inget var det inte riktigt vad jag pratade om

Ok, jag vet inget annat program då jag sällan tar ner nån för animationer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Någon som förresten vet varför det inte finns några mods som ger nya animationer för first person? Finns ju mängder för third person, men hur många spelar egenligen konstant i third person? Personligen skulle jag vara väldigt nöjd med nya animationer för när man slåss, speciellt när man skjuter båge sittandes, och slippa Bethesdas gangsta-style. La de sen till animationer för händer när man ska loota en kropp eller öppna en dörr osv. osv. då vore ju saken biff.

Jo, jag vet det finns immersive first person, men tycker inte det funkar speciellt bra.

Dold text

Blir knepigt att hitta då det mest verkar vara mer inriktat mot "sexiga" animationer liksom kroppstexturerna. Känns dock konstigt om det inte finns, med tanke på hur långt de kommit inom den andra biten.. *Ehm* Googla LL Skyrim så kommer nog sidan jag syftar på upp, och du lär då se rätt snabbt vad jag menar.. Blev själv smått chockad när jag tittade igenom den sidan

Kan försöka leta lite men jag tror tyvärr att det är rätt kört baserat på vad utvecklingen verkar vara riktad mot.
Edit: Kanske dessa 2 tillsammans? http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/6002/? http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/45970/? (har inte provat men det hjälper förhoppningsvis folk att förstå vad du söker åtminstone)
Såg även posten om SkyRe och jag säger bara, skit i SkyRe och kör på Perkus Maximus istället.. (otroligt mycket jobb med SkyRe liksom med Requiem, om jag förstått det hela rätt)

Permalänk
Avstängd

Är det någon här som testat "parralax" moddarna med högupplösning?

Hurpass prestandakrävande är de egentligen i säg, 2K (4k är nog litet i överkant för mitt system för närvarande, men om någon testat även i detta vore det mycket intressant att veta mer!).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Är det någon här som testat "parralax" moddarna med högupplösning?

Hurpass prestandakrävande är de egentligen i säg, 2K (4k är nog litet i överkant för mitt system för närvarande, men om någon testat även i detta vore det mycket intressant att veta mer!).

2gb vram duger inte till parallax + JK's whiterun + ENB + alla andra små förändringar så som workbenches, osv. Provade med i princip allt du kan hitta för att förbättra grafiken och låg väl på en avg 30fps när jag sprang runt, men dippade med vissa ENBs ner till 0. Sitter på 270x med 2gb vram, 2700k och 16gb ram så det är rätt säkert mer vram som krävs. Kör du på de mindre krävande varianterna så kan du nog få det att lira rätt bra.

Permalänk
Avstängd

Är ändå nyfiken på om någon som kan köra dem provat med en realistiskt rigg?
(Är nyfiken på hur det ser ut "på riktigt" när man kör dem, har mest bara sett stillbilder eller stoppade sekvenser på dem.)

Jag har 4gb just nu, men funderar på att bygga om snart och skaffa mer RAM.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Är ändå nyfiken på om någon som kan köra dem provat med en realistiskt rigg?
(Är nyfiken på hur det ser ut "på riktigt" när man kör dem, har mest bara sett stillbilder eller stoppade sekvenser på dem.)

Jag har 4gb just nu, men funderar på att bygga om snart och skaffa mer RAM.

1. Vad mer vill du trycka in i Skyrim?
2. Vad är en realistisk rigg? 270x är inte direkt något att hänga i julgranen..
3. Har tyvärr lyckats paja min installation så jag kan inte spela in någon video just nu, men det är inte direkt helt chockerande skillnad. ENB är det enda som gör en otrolig skillnad, resten är mer finslipande, enligt mig i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Jo, tack för din input, var inte så jag menade, undrade bara om det gick att få dem att flyta med 2k på en rigg som är rimlig att bygga utan att vara milionär. Eller om det bara var realistiskt med stillbilder och om de verkligen ser ut som i de glättiga reklambilderna.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, tack för din input, var inte så jag menade, undrade bara om det gick att få dem att flyta med 2k på en rigg som är rimlig att bygga utan att vara milionär. Eller om det bara var realistiskt med stillbilder och om de verkligen ser ut som i de glättiga reklambilderna.

Och min poäng var då att min dator inte är speciellt dyr att bygga nu.. 2700k+moderkort kan du säkert få för 1000-1500, sen ett 270x beggat ligger väl på 400 nu, med tanke på att folk ansåg att det var värt 600kr, 1 månad efter att jag köpt det..
Så åter igen vad är det som är realistiskt enligt dig? Det blir svårt att veta om man inte får ett hum om det, speciellt på ett forum där jag troligen är en utav de få som inte spenderat över 10k på min dator..

Edit: 270x flaskar resten av min dator HÅRT. Om det är den du tycker är någon miljonär del så behöver du absolut inte någon sådan, jag köpte den mest för att prisskillnaden på de olika toppmodellerna var så liten samt att jag planerade att bygga på lite.
Med bara parallax tror jag nog du kan få det att flyta med nuvarande dator, om den kan köra Skyrim med skaplig fps. Jag ser väl en dipp på 5-10 fps beroende på vart man är och hur pass massiv modden är, så det är inte super tungdrivet. Jag dippar som sagt för att jag inte har tillräckligt med vram, för att driva varje grafisk mod samt mycket fler moddar och även riktigt tunga ENBs..

Permalänk
Avstängd

Ok, thanx mon!

Men jag skulle fortfarande vilja se filmsekvenser i full högupplösning eller i 2k om någon har tips på bra videos eller klipp där det står vilken rigg man använt.
Mest för att jag är nyfiken på detta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, thanx mon!

Men jag skulle fortfarande vilja se filmsekvenser i full högupplösning eller i 2k om någon har tips på bra videos eller klipp där det står vilken rigg man använt.
Mest för att jag är nyfiken på detta.

Återigen.. vad för grafikkort/setup är det du tänker? Här har du en med ett 270 som har fått det att se väldigt vackert ut https://www.youtube.com/watch?v=fig5NRUhIMU