PS3 > PS4 GameStop Erbjudande

Permalänk
Medlem

PS3 > PS4 GameStop Erbjudande

Tjenare! Gick förbi gamestop tidigare idag och sneglade lite in i butiken, och som ni många säkert vet så har de "topp" erbjudande.
I detta fall stod det något i stil med "byt in din gamla konsol mot ps4 etc". Vi säger nu att jag nappar (som jag gjort) hur mycket får jag betala i mellan skillnad, typ? Försökt hitta detta erbjudande på deras hemsida, men utan resultat.
Vad tar de för en inbytt PS3 konsol av den senaste modellen + några spel tror ni?
Hur mycket får man lägga till för att få den fagra ps4an?

Permalänk
Medlem

Ring dem? Känns rätt omöjligt att få ett vettigt svar från någon annan.

Skulle inte förvåna mig om du får lägga 2000-2500 emellan dock.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Joo, tänkt göra det på måndag faktiskt. Tänkte om någon annan gjort liknande tidigare eller så, hehe.
Skulle faktiskt nästan inte förvåna mig heller! Ett annat erbjudande jag såg på deras sida alldeles nyss... "Fifa 15 + GTA V + 99 KR så är Battlefield Hardline ditt!" typ. Riktigt efterblivet ärligt talat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av albinb4:

Joo, tänkt göra det på måndag faktiskt. Tänkte om någon annan gjort liknande tidigare eller så, hehe.
Skulle faktiskt nästan inte förvåna mig heller! Ett annat erbjudande jag såg på deras sida alldeles nyss... "Fifa 15 + GTA V + 99 KR så är Battlefield Hardline ditt!" typ. Riktigt efterblivet ärligt talat.

Vad är det för dåligt med det erbjudandet?
Du byter in Fifa 15 + GTA V för PS4 och lägger till 99kr så får du Battlefield: Hardline i utbyte.
Inget konstigt med det, du byter in 2 spel + betalar 99kr till för att få det nya spelet.
Helt normalt när det är Gamestop, att de kör sådan kampanj på nya spel.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vad är det för dåligt med det erbjudandet?
Du byter in Fifa 15 + GTA V för PS4 och lägger till 99kr så får du Battlefield: Hardline i utbyte.
Inget konstigt med det, du byter in 2 spel + betalar 99kr till för att få det nya spelet.
Helt normalt när det är Gamestop, att de kör sådan kampanj på nya spel.

Tycker personligen att det är ett väldigt dumt erbjudande... 2 spel värda 6-700 + 99 kr är lite väl överpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Tycker personligen att det är ett väldigt dumt erbjudande... 2 spel värda 6-700 + 99 kr är lite väl överpris

att byta in spel på gamestop har aldrig någonsin varit en bra deal:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

om du vill ha valuta för pengarna så är ju gamestop de sista stället på jorden du ska sälja dina begagnade prylar...

säljer alla mina spel genom tradera och datordelar säljer jag här i marknaden

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av albinb4:

Nej. Det är inte överpris. Ex BF4 + Fifa för PS4 kanske du max får 5-600 kr totalt gör i inbyte, således blir det precis 599/699 som Gamestop tar för nya spelen.
Så det är ju inte överpris.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Vi skiljer oss i åsikter där. Men det är inte vad tråden handlar om!
Någon som har denna erfarenheten? Byta in äldre konsol för en nyare?

Permalänk
Medlem

Jag var inne på mitt lokala gamestop och frågade för ett par månader sen. Då skulle jag få 700kr för min PS3:a (vit limited edition slim 320gb, 2 år gammal) 50kr per handkontroll, 50kr för playstation camera och några tior per spel. Om jag minns rätt. Inte tillräckligt tyckte jag så det blev ingen deal. Som någon skrev, du får nog mer på tradera.
Men har de en kampanj just nu kan det vara värt att kolla in igen.

Problemet är väl att de tar 7-800kr mer för konsollen än de stora kedjorna. Så i slutändan får man säkert betala 2500-3000 i mellanskillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Om du nu får motsvarande 250:- st för spelen i inbyte är det väl extremt generöst. "Värda" 600-700? Visst kan du säkert sälja dem för 300-350st på blocket, men du förväntar dig väl knappast samma priser av en butik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av albinb4:

Skiljer sig i vad?
Att du byter in 2 spel som styck är värda 250-300kr, och lägger till 99 kr och får ett nytt?
Det är inte ens en åsikt, utan det är så det fungerar om de byts in.

Angående byta in konsol så är det endast butiken som kan ge dig svar på värde, då värdet varierar från dag till dag, hur många de har inne av samma modell i lagret, enhetens skick, vilka tillbehör som är med etc.
Men vill du få ut maximalt med pengar så är det att sälja själv via ex Blocket, Tradera eller annan marknad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glömde svara!
för den intresserade så betalar de ca 800 för ett ps3 slim 500 gb samt 150 per fungerande kontroll.