Permalänk
Medlem

Geforce3

Har inte råd med ett Radeon 9700
för tillfället,så jag tänkte prova på
att överklocka mitt gamla Point of view GF3.
Känner mig lite nervös eftersom jag aldrig har
överklockat förut.
Har laddat ner coolbits men vet inte hur mycket
jag ska våga höja klockfrekvenserna.
200/460 är standard.
Har någon ett liknande kort och i så fall
hur mycket kan man överklocka det???
Tacksam för svar.

Visa signatur

XP2400+/ASUS A7NV8/1GB 333Mhz ram/DVD Pioneer Slot-in/Yamaha 16X10X40X/Radeon 9700pro

Permalänk

Jag är uppe i 310/560, ungefär, inte originalkylning dock.. men med original kom jag upp i tpy 260/505.. /Putt

Visa signatur

!

Permalänk
Medlem

bara att höja lite, testa om det är stabilt och kolla tempen sen höja lite till osv osv

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ok,tack för svaren.

Visa signatur

XP2400+/ASUS A7NV8/1GB 333Mhz ram/DVD Pioneer Slot-in/Yamaha 16X10X40X/Radeon 9700pro

Permalänk
Medlem

bluelight: 310MHz på GeForce3-gpu? Galet högt, du måste fått ett fint exemplar eller spänningsmoddat?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd

Säger det samma som Rushdie..

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Kolla min sign, det är inte svårt bara man drar på en annan kylning, har inte orkat klocka den mer än så

Permalänk
Medlem

255/580mzh ;P

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

sätt en fläkt under grafikkortet för dom blir som sagt grymt varma vid klockning

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb