Permalänk
Entusiast

Enkel HTPC med android

Fastnade för den billiga TV-stickan som NetOnNet sålde ut i januari för 99:-. Tack vare det enkla jobbet att få in KitKat 4.4.2 via guiden här på swec http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/13... så blev det en rätt så komplett, om än något svag och simpel, htpc. Kände att jag behövde en bättre kylning och fler usb portar om jag skulle kunna använda den ordentligt, så jag byggde vidare från sticka till burk.

Enkel HTPC med android

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt nice ut!

Permalänk
Avstängd

Så hur kopplar du den till TV'n enkelt? Någon Hane/Hona hdmi kabel? :x Inte så vanligt med sånt (?)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av biorrith:

Ser ju riktigt nice ut!

Tack, är ganska nöjd.

Skrivet av cider123:

Så hur kopplar du den till TV'n enkelt? Någon Hane/Hona hdmi kabel? :x Inte så vanligt med sånt (?)

Det hänger med en hona-hane hdmi sladd på ca 15 cm. Hade föredragit att kunna koppla in en hane precis som all annan apparatur men jag hade ingen plats i lådan för en adapter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calathea:

Tack, är ganska nöjd.

Det hänger med en hona-hane hdmi sladd på ca 15 cm. Hade föredragit att kunna koppla in en hane precis som all annan apparatur men jag hade ingen plats i lådan för en adapter.

Aha, jo det är ju sant men låter ju som att du löst det bra nog Det är ju inte så lång kabel så den kan ju enkelt hänga med i väskan då hehe

Permalänk
Entusiast

Jag har testat ethernet nu och fick ut massiva 7 Mbit ner/upp på 100/10 fiber... suck, men det får duga som en backup. Trådlösa är snabbare med ca 20/10. Tack o lov så har jag god mottagning i vardagsrummet där denna ska stå, i övrig delar i lägenheten har jag knappt någon mottagning.