Permalänk
Medlem

Mr. White - Bygglogg

Hej allesammans!

Har länge funderat på att riktigt ta tag i min dator, och få den att se speciell ut. Men som tonåring med studiebidrag som enda inkomst så är det inte så lätt. Så jag tog tag i problemet och skaffade mig ett extraknäck. Och nu ska datorn få sig några uppdateringar!

Hårdvaran:
Chassi: NZXT H440
GPU: "Skräddarsytt" EVGA GTX 780 (möjligtvis SLI i framtiden)
CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz
Kylning: Fractal Design S36 (360mm, vatten)
RAM: 14GB (3x4GB, 1x2GB) Corsair DDR3 1333Mz
Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition
Nätagg: Modulärt OCZ ModXstream 700W 80+
Lagring: 2x240GB Intel 520 SSD, 1x240GB Intel 330, samt 2TB (2x1TB) RAID 0 lagring
Fläktar: 4x Corsair SP120, 1x AF140, 2x AF120
Annat: Sleevade vita kablar

Jag hoppas att ni tycker det blir snyggt, annars tar jag gärna emot kritik!
Bilderna är tyvärr tagna med en LG G3

TLDR: Speldator med svart- & vitt färgtema.

Besök galleriet här

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Skit snyggt med grafikkortet!

Permalänk

blev juh väldigt fint det där, funderar på vitt och svart tema i mitt nästa bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

Skit snyggt med grafikkortet!

Skrivet av Groggopoulos:

blev juh väldigt fint det där, funderar på viit och svart tema i mitt nästa bygge

Tack! Är jättenöjd jag med.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Yes, ser riktigt bra ut grafikkortet! Väldigt bra gjort. Inte så ofta jag röstar men nu får det allt bli en 4:a

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Yes, ser riktigt bra ut grafikkortet! Väldigt bra gjort. Inte så ofta jag röstar men nu får det allt bli en 4:a

Skickades från m.sweclockers.com

Det uppskattas verkligen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hålet i väggen ser sådär ut men datorn är riktigt ren och fin

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

tänkte först "mediokert galleri" men när jag såg grafikkortet, Jävlar vad snyggt det blev! 4p!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

tänkte först "mediokert galleri" men när jag såg grafikkortet, Jävlar vad snyggt det blev! 4p!

Tack! Ska försöka få de framtida bilderna att se mindre "mediokra" ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yooo, Mr. White!

Permalänk

Ja, verkligen snyggt din mod på kylaren, passar perfekt till krait mobon !
Ska själv också köpa ett krait kort tänkte vänta tills det kommer en styrkrets till skylake.
Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog köpa ett z97 krait till 5770k kommer ut.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Ja, verkligen snyggt din mod på kylaren, passar perfekt till krait mobon !
Ska själv också köpa ett krait kort tänkte vänta tills det kommer en styrkrets till skylake.
Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog köpa ett z97 krait till 5770k kommer ut.

Bra tänkt! Hade själv planerat att vänta på Skylake & vitt/svart moderkort men vill inte lägga pengar på DDR4 + längre väntan. Så blev Z97 & Broadwell!

Liten uppdatering, kylare (Kelvin S36) + nya fläktar är beställda. Kanske hittar på något skoj involverande SSD'er också.. Får se

Visa signatur

Permalänk

Snyggt gjort med grafikkortet, sugen på att göra något liknande men vet inte riktigt om jag vågar plocka isär det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk

Tycker du det var krångligt att montera s36an? för det gjorde jag

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreazNilsson:

Snyggt gjort med grafikkortet, sugen på att göra något liknande men vet inte riktigt om jag vågar plocka isär det

Tack! Jag är också nojjig med ömtåliga föremål, men jag var försiktig och det löste sig. Hade dock rekommenderat någon form av ESD-skydd, vilket jag struntade i..

Skrivet av Milansson:

Tycker du det var krångligt att montera s36an? för det gjorde jag

Haha otroligt dålig installation. Tog tre försök att få på den, och då var vi 2 pers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!

Jag har en fråga ang vattenkylningen s36an.

Hur är pumpen hos dig? Låter den mycket? Hur är den kopplad, till psun eller via någon fläktstyrning?

Fick hem min igår och gud var pumpen låter på full fart =/ antar att din inte gör det?

Edit: Och jag kan bara hålla med om att installationen inte var den smidigaste ! =/

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Snyggt jobbat!

Jag har en fråga ang vattenkylningen s36an.

Hur är pumpen hos dig? Låter den mycket? Hur är den kopplad, till psun eller via någon fläktstyrning?

Fick hem min igår och gud var pumpen låter på full fart =/ antar att din inte gör det?

Edit: Och jag kan bara hålla med om att installationen inte var den smidigaste ! =/

Tack!

Pumpen låter inte mycket alls i samma sätt som en fläkt gör, men den påminner lite om en kaffekokare i ljudet (fast låter fortfarande inte högt). Den tjuter lite lågt också (likt coilwhine) men det märks bara när jag har av sidopanelerna och lyssnar nära. Har den kopplad till CPU_FAN på moderkortet (är fortfarande lite osäker på om den ska till CPU_FAN eller SYS_FAN som många är oense om i diverse forumtrådar). Pumpen kör i 2500 RPM konstant (har stängt av hur den ändrar hastighet efter temps i BIOS).

Synd att du inte är nöjd, det är jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tack!

Pumpen låter inte mycket alls i samma sätt som en fläkt gör, men den påminner lite om en kaffekokare i ljudet (fast låter fortfarande inte högt). Den tjuter lite lågt också (likt coilwhine) men det märks bara när jag har av sidopanelerna och lyssnar nära. Har den kopplad till CPU_FAN på moderkortet (är fortfarande lite osäker på om den ska till CPU_FAN eller SYS_FAN som många är oense om i diverse forumtrådar). Pumpen kör i 2500 RPM konstant (har stängt av hur den ändrar hastighet efter temps i BIOS).

Synd att du inte är nöjd, det är jag.

Hej igen!

Min har inget "tjut ljud" utan det är mer ett tickande oljud som låter en hel del.

Nöjd är jag allt nog =), inet skickar ut en ny enhet som jag borde ha hemma torsdag nästa vecka så får vi så om den låter lika mycket!

Dock kan jag inte sluta tänka på att den nya måste monteras på nytt USH!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Är katten vit? Annars måste du modda...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S