Vad har ni för prestanda i GTA V?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Japp, ser kanske för kluttrigt ut med för mycket. Hoppas även de som svarat utan att uppge specifikationer är beredda att göra det igen. Guru3d ska ha gjort en benchmark men jag är ändå nyfiken på hur folks olika specs funkar till spelet.

Blev jättebra så här.

Tack så mycket för att du lade in det.

Permalänk
Medlem

Sorry boys jag har noll koll. kör allt på high med x16 och inget fxaa eller smaa igång ligger runt 110-120.

Permalänk
Medlem

Jag är fast vid benchmark buggen (länk) som många andra, återkommer när Rockstar släppt nån fix.

https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av milo_:

Har läst att folk som sitter med 1 GB VRAM inte ens tillåts att spela i 1080p. Någon som kan bekräfta detta?

Lär säkert vara omöjligt att få napp här men värt ett försök...;)

Min vän sitter på ett 560ti, 897MB använt videominne i 800×600 med allt på lägsta. Inte spelbart med andra ord.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S.Shooter:

Våra vänner på Guru3d har slängt upp lite siffror.
http://www.guru3d.com/articles_pages/gta_v_pc_graphics_perfor...

Najs. Verkar ju bra det här. Ska nog ta och fixa GTA V i något skede. Har avvaktat hittills i och med att GTA 4 var en sådan katastrof.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Min vän sitter på ett 560ti, 897MB använt videominne i 800×600 med allt på lägsta. Inte spelbart med andra ord.

Vet inte riktigt vad jag ska tro. Har läst om flertalet personer som rapporterar om liknande problem som din vän upplever, sedan var det en person som visade upp 110 FPS med ett 560 Ti i 1080p med allt på lägsta.

Har din vän möjligtvis glömt att stänga av funktionen "Ignore Suggested Limit"? Vore guld om du kunde kolla upp det med din vän, står och velar just ju om jag kan skaffa spelet eller inte. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

låter ju jättebra det här, då kanske man kan spela på high eller något sådant i 1440p.

vad är det för kort med 3gb vram som du uppgraderar till med ett gtx 960?

kanske kommer undan, det kan jag inte svara på. jag försökte spela bf4 i ultra i 1440p med ett gtx 680 (2gb) och fick någorlunda acceptabel fps men texturerna laddades inte in ordentligt först så det riktigt dåligt ut. efter någon minut hade det dock laddats in.

Det jag kör med är ett 7950 vapor X men med bara en fungerande fläkt, så behöver byta gpu. Mest egentligen för att den är i tv-rummet och låter lite om den vid slösurf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en Thor Lorride v2 och lurar lite på vad jag kan få ut av den. Kan enbart få 1360 x 768 ur skittvn så tror ni jag kan maxa?

Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
NVIDIA GeForce GTX 680, 2gb
16 GB RAM
Windows 7, 64 bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

Här har ni TITAN X max settings 1080p

https://www.youtube.com/watch?v=5Cu_NFHXxqY

Verkar snitta runt 80-90 fps

Vem tusan köper ett Titan X och kör i 1080p.. Som att köpa en Ferrari och enbart ge sig ut på grusvägar ute i skogen..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/Grafikkort-Recensioner/gta-v-sna... <-- snabbtest på grafikprestandan..

Sorry om någon redan länkat :/

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga direkt att GTAV lirar mycket bättre än IV... Men jag har ett 670 och kan bara köra medium texturer. Det är ett snyggt spel överlag (allt annat går ju att köra på high/very high) men det ser ut som nån smetat vaselin på skärmen. GTA blir nog spelet som får mig att uppgradera grafikkort, lol.

Permalänk
Medlem

CPU:I5-2500k@4.5Ghz
GPU: Asus strix 970, OC=1253Mhz, Clock=7000Mhz
RAM: 8GB, 1600Mhz
UPPLÖSNING: 1920x1080
GRAFIKINSTÄLLNINGAR: Det mesta på VHigh, några på High, Advanced avstängt. MSAAx4, TXAA=På
FPS: Pendlar mellan 55-70, aldrig under
DRIVRUTIN: #50.12
ALLMÄNT OM GRAFIKEN: Flyter på väldigt fint hela tiden. Får aldrig några FPS-drops. Spelar på en 65"-TV därför så högt AA.
Ligger på 3.4Gb vram användning.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Vem tusan köper ett Titan X och kör i 1080p.. Som att köpa en Ferrari och enbart ge sig ut på grusvägar ute i skogen..

Typ såhär?
https://www.youtube.com/watch?v=Z-4v4I7Gzk0

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på som i Thailand maxxar spelet i 1080p/very high får 58fps average lär ju bli 60+ med nya patcher och drivers
(GTX 670 stock prestanda)

Förutom shadows och texture som är på medium

Dold text
Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Spelet flyter på som i Thailand maxxar spelet i 1080p/very high får 58fps average lär ju bli 60+ med nya patcher och drivers
(GTX 670 stock prestanda)

Förutom shadows och texture som är på medium

Dold text

Det där är inte att maxa.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det där är inte att maxa.

Sant

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Måste ändå säga att ditt resultat verkar lovande med tanke på att jag själv har ett 670. Vill så gärna köpa det men är rädd att det ska börja rapporteras om buggar snart så väntar nog ett litet tag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Kan man inte ha "vsync" på och mer än 59hz i spelet? Har en 144hz skärm annars..

EDIT: Nevermind! Tydligen hade jag inte 144hz tillgängligt när jag speglade skärmen med tv'n, det förklarade saken

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

CPU: 2600K @4.6Ghz
GPU: GTX 580 @960Mhz
RAM: 8GB
UPPLÖSNING: 1920x1080
GRAFIKINSTÄLLNINGAR:

Hoppas Nvidia kan göra någon magi så man kan sätta igång 2x MSAA.

Dold text

FPS: 55-70
DRIVRUTIN: 350.12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vem tusan köper ett Titan X och kör i 1080p.. Som att köpa en Ferrari och enbart ge sig ut på grusvägar ute i skogen..

Antar (och hoppas) han använder det till mer än spel.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

CPU: 2600K @4.6Ghz
GPU: GTX 580 @960Mhz
RAM: 8GB
UPPLÖSNING: 1920x1080
GRAFIKINSTÄLLNINGAR:

http://i.imgur.com/Drtkcf6.png

Hoppas Nvidia kan göra någon magi så man kan sätta igång 2x MSAA.

Dold text

FPS: 55-70
DRIVRUTIN: 350.12

Ser ju riktigt trevligt ut för ett kort med så lång tid bakom sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vill även inflika till alla som diskuterar GTX 970 problemet, det är inte bara FPS som bits utan framför allt stutters etc. Det syns inte på en endimensionell graf som visar FPS.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett 980 referenskort, med en fx 8320 i 4.8ghz och det laggar nåt så in i helvete ska gudarna veta!

Får FPS drops var 5:te sekund och då dimper det ner till 20-25 FPS i 1-2 sekunder sen flyter det på bra, sen gör det samma sak igen

Jag är fullt medveten om att processorn är kass till det kortet, och jag ska byta men inte föres intel släppt skylake. Jag köpte datorn 2012, och uppgraderade grafikkortet i höstas

Det hjälper inte att sänka inställningarna till lägsta i 1080p, det händer precis samma sak...

Aja, man får det man betalar för...

Spelet i sig om man bortser från mina FPS drop ser det riktigt bra ut får jag säga!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Vem tusan köper ett Titan X och kör i 1080p.. Som att köpa en Ferrari och enbart ge sig ut på grusvägar ute i skogen..

Ruskigt dålig liknelse, eftersom en ferarri inte är snabbast på grusvägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuddeH98:

Jag sitter på ett 980 referenskort, med en fx 8320 i 4.8ghz och det laggar nåt så in i helvete ska gudarna veta!

Får FPS drops var 5:te sekund och då dimper det ner till 20-25 FPS i 1-2 sekunder sen flyter det på bra, sen gör det samma sak igen

Jag är fullt medveten om att processorn är kass till det kortet, och jag ska byta men inte föres intel släppt skylake. Jag köpte datorn 2012, och uppgraderade grafikkortet i höstas

Det hjälper inte att sänka inställningarna till lägsta i 1080p, det händer precis samma sak...

Aja, man får det man betalar för...

Spelet i sig om man bortser från mina FPS drop ser det riktigt bra ut får jag säga!

Konstigt, sätt några på youtube med fx 8350 och det flyter på ganska bra med rätt stabil fps ändå.

Kan inte vara något annat dom krånglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Ruskigt dålig liknelse, eftersom en ferarri inte är snabbast på grusvägen.

Haha, kanske inte, men det är inte byggare bobs grävmaskin heller

Tyckte faktiskt den var ganska bra, men sätt in koenigsegg som är lite snabbare på motorväg så blir det nog bra!

Skulle dock vilja se en koenigsegg i 440 blås på en svensk motorväg

Med en koenigsegg agera R kan ju bli av med körkortet på ungefär 2 sekunder från stillastående på svensk motorväg på tvåans växel!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Range:

Konstigt, sätt några på youtube med fx 8350 och det flyter på ganska bra med rätt stabil fps ändå.

Kan inte vara något annat dom krånglar?

Nepp, fx presterar skit i många spel, och gta är inget undantag!

Läste lite tidigare inlägg och då såg jag en som länkade CPU benchmark i gta, och då låg ju fx i botten.... Vilket inte förvånade mig!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Vill även inflika till alla som diskuterar GTX 970 problemet, det är inte bara FPS som bits utan framför allt stutters etc. Det syns inte på en endimensionell graf som visar FPS.

Det märks dock när man faktiskt spelar med ett i ett tredimensionellt spel, tex GTA 5. Eller, märks inte, snarare

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det märks dock när man faktiskt spelar med ett i ett tredimensionellt spel, tex GTA 5. Eller, märks inte, snarare

Har inte testat med ett gtx 970 då jag inte äger ett. Inflikar bara att FPS inte säger ifall problemet är där eller inte. Det jag antydde med endimensionell är att den inte visar renderingstider per frame.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Har inte testat med ett gtx 970 då jag inte äger ett. Inflikar bara att FPS inte säger ifall problemet är där eller inte. Det jag antydde med endimensionell är att den inte visar renderingstider per frame.

Mjo, jag vet. Det var mest en motpol till alla Sidor på Internet länkade i denna tråd. Vissa säger att 970 utpresterar 290x, vissa att 970 är helt oanvändbart och att 290x klarar allt i spelet, osv.
Och jag konstaterar att man som tur är bara behöver bry sig om vad som sitter i ens egen burk

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*