Star Wars: Battlefront – ny trailer ute nu

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Pudeln:

De verkar flörta med Rebal Assualt men jag är ändå rädd att det kommer vara för likt BF då jag inte tål BF...

Jag hoppas de gör en remake av TIE fighter.

Tie fighter med Oculus Rift, där finns det potential.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att grafiken liknade lite grann som Crysis 2 till PC när det kom ut. Så jag har svårt att tro att det krävdes en Titan X för att få fram grafiken.

Permalänk
Medlem

Varför har laservapnen rekyl?

Permalänk
Skrivet av addek83:

Därför att ljus är både en partikel och en vågrörelse?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Står dock längst nere på filmen att det är "in-engine" eller "game-engine" footage, så det kommer förmodligen inte se lika bra ut in-game.

Vad innebär det egentligen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det där blir ett lätt köp för min del

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Vad innebär det egentligen?

Att det är renderat av spelmotorn men det betyder inte att spelet nödvändigtvis kommer se ut sådär när det släppts.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas så innerligt att det här spelet blir bra, för redan nu är jag sugen på att spela det. Håller tummarna och ser fram emot det...

Permalänk
Medlem

Det ser ju onekligen jävligt snyggt ut. Hoppas verkligen att det blir ett roligt spel!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av sistergodiva:

Hoppas det här bli så awesome som det kan bli.

Jävla tjat om att folk inte gillar unlocks, för mig är det roligt att ha en morot att se fram emot när man kör. Jag tror de flesta som är griniga på unlocks bara vill ha någonting att skylla på för att dom blir ägda av folk. Lätt att skylla på att de har massa unlocks det egentligen funkar hur bra som helst med några av de första vapnen man har/låser upp i t ex BF4.

Problemet är att i en arme så används standard vapen i starwars använder imperiet standard vapen och och jag anser att det är bättre om dom gör att det är gamel playet som drar in spelaren snarare än att man sak köra för unlocks en av sakerna jag har märkt med Bf 3 och Bf 4 är att spelet inte alls är långlivat mellan expasions packen som addera mer vapen dör nästan spelet ut. Vilket är tråkigt =/

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Avstängd

Kan bli ruskigt bra men jag förväntar mig inte ett dugg. Det är EA vi snackar om.

Permalänk
Medlem

Imponerande grafik, men väntar tills gameplay footage släpps istället för en cinematic

Men måste säga att man är ändå hypad! Minns hur jag satt med tre polare och spelade Battlefront 1 & 2 i timmar och hur coolt det var att flyga runt och skjuta med skepp i alla rymdstridskartorna <3 Kanske dags och lira lite Battlefront 2 igen på den gamla Xboxen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Trailerfilmen ser lovande ut, och --DICE! - som vanligt avgör uteslutande gameplayvideor om det kommer vara kul att spela eller inte. Väntar tills sådana finns.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Pfff, Star Wars har "blasters" aka plasma/energi vapen. Det är inga sketna lasrar.

Permalänk
Entusiast

Det var väldigt länge sedan jag har sett fram emot ett spel som jag ser fram emot detta, kanske blir en förhandsbokning?
Jag vågar hoppas att Star Wars spel med Lucas Arts bakom håller en viss kvalité.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Man förhandsbokar inte ett EA-spel.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Miljöerna osv såg riktigt bra ut. Ansiktena på människorna fortfarande inte speciellt bra. Sett mer detaljerade modeller i många andra spel men det är ju ett tag kvar tills release.

Permalänk
Hedersmedlem

Det såg bra ut. Men jag hoppas INNERLIGT att vi slipper ljussablar, Darth Vader, Yoda m.fl. och "kraften" i multiplayer.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Skrämmande nära verkligheten rent grafiskt. Titan X minimum?

Inget var ju gameplay i videon direkt, möjligtvis när dom körde i dalen på slutet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Därför att ljus är både en partikel och en vågrörelse?

Fotoner har ingen massa dock 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Battlepacks och xp-boosts gjorde inte upplevelsen bättre i BF4. Bara en massa skräp runt omkring som distraherar. Och det är lätt att de bara lägger till fler och fler saker som inte fungerar om det går att tjäna pengar på det.

Du kan väl inte hoppas på att de lägger till sånt här i Battlefront? https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

Stör mig inte det minsta, man kan ju låsa upp dessa vapen på typ 5h spelande iaf, så länge man inte måste betala så fattar förstår jag inte problemet, är väl perfekt att man kan välja att stödja utvecklarna med diverse skräp om man tycker dom gjort ett bra jobb, för övrigt tycker jag premium modellen i bf3/4 var ganska bra, visst svindyrt men en engångssumma, och man får ju faktiskt ganska mycket content för pengarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

I denna miljön & ljussättningen vill jag lira ett Elder Scrolls spel!

Permalänk
Medlem

Inte ofta man blir impad längre! Men grymt impad är jag nåste jag säga!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Känns som att jag är den enda som inte är hypad för detta spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot mer information om detta spel! Ser ännu mer fram emot att se hur spelet blir! Fungerar det bara bra på PC lär jag köpa det.

De är ju väl medvetna vad många tyckte om BF4, en launch som den kommer inte funka en gång till och jag är hoppfull. Har alltid gillat Battlefield spelen och jag litar på DICE.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Rösterna lät som man slängt in BF i Star Wars. Iofs det man gjort typ men lät lite mycket stereotypiskt US army.

Iaf ser fram emot matcher med 32st Darth Vader mot 32st wookies lr vad de där små nallarna heter

Men ser snyggt ut. Bara de verkligen fått till flygandet för det verkar ju vara en stor del i spelet får man hoppas.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

väldigt mkt "gameplay" där alltså hehe... Men console first igen alltså så BF4 flashbacks med PC port inc då?

edit, hoppas på DX12 stöd!

Med tanke på att en av utvecklarna/cheferna för frostbite tyckte att alla nya spel 2016 borde ha dx12 så kan man åtminstone tycka att det är troligt att de gör det.

http://hexus.net/tech/news/software/82300-frostbite-tech-dire...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koyaanis:

Så fort man läser "in game engine footage" eller liknande så ska man vara skeptisk.

Står ju iof. "In game engine footage" vilket betyder mer eller mindre "Se vad vi kan åstadkomma med denna motor".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaltyLiquorice:

Med tanke på att en av utvecklarna/cheferna för frostbite tyckte att alla nya spel 2016 borde ha dx12 så kan man åtminstone tycka att det är troligt att de gör det.

http://hexus.net/tech/news/software/82300-frostbite-tech-dire...

Jag skulle nästan garantera att den kommer DX12... Om inte annat så kommer dom väl delaya PC releasen med 6 månader för att casha in på konsoller och ange "men alla vill ju ha DX12, det tar tid att fixa den ultimata Battlefront versionen" som skäl, när trailern förmodligen redan kör med DX12.

Permalänk
Sötast

EA games! ^^