felkod windows 7 update. uppdateringar misslyckas

Permalänk

felkod windows 7 update. uppdateringar misslyckas

Tjenare.

verkar som att dom flesta uppdateringarna jag ska göra misslyckas av nån anledning. vissa har slutförts den laddar ner och när den nästan har installerat klart, så står det att det misslyckas av nån anledning? felkod: 80070308 vad innebär detta?

Permalänk
Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar sweclockers numer fullt av folk som inte kan/orkar använda en sökmotor ens för lätta frågor

Permalänk

sorry :/. måste varit trött när jag googla och missade de. annars hade jag gjort de. men har en annan fråga då. kollade på länken och provade installera Fix it. men sen då? hur hittar jag: %windir%/SoftwareDistribution? det står ju att man ska använda fix it för att ta bort den eller har jag fattat de fel?

Windows Update error 80070308 solution

First, use FixIt for Windows update and try delete or rename %windir%/SoftwareDistribution

If rename SoftwareDistribution not solve the problem, try this:

1. Open Regedit
2. Go to HKLM\Components
3. Delete or rename REG_DWORD "pendingrequired=1"
4. Profit!

Permalänk
Skrivet av _Technofreak_:

sorry :/. måste varit trött när jag googla och missade de. annars hade jag gjort de. men har en annan fråga då. kollade på länken och provade installera Fix it. men sen då? hur hittar jag: %windir%/SoftwareDistribution? det står ju att man ska använda fix it för att ta bort den eller har jag fattat de fel?

Windows Update error 80070308 solution

First, use FixIt for Windows update and try delete or rename %windir%/SoftwareDistribution

If rename SoftwareDistribution not solve the problem, try this:

1. Open Regedit
2. Go to HKLM\Components
3. Delete or rename REG_DWORD "pendingrequired=1"
4. Profit!

Windows 7!

%windir%/SoftwareDistribution = C:\Windows\SoftwareDistribution

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Windows 7!

%windir%/SoftwareDistribution = C:\Windows\SoftwareDistribution

okey. så bara för att dubbelkolla, så det är hela den mappen jag ska försöka radera eller bara byta namn då?

Permalänk
Skrivet av _Technofreak_:

okey. så bara för att dubbelkolla, så det är hela den mappen jag ska försöka radera eller bara byta namn då?

Eftersom att jag själv inte råkat ut för problemet så får jag söka mig till svar. Denna guide verkar vara bra! http://www.pinoytechcorner.com/2014/09/how-to-fix-windows-upd...

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

kollade den länken nu. men gick in på regedit och försökte hitta mappen components. men har inte den av nån anledning?