Permalänk
Medlem

ASUS ROG G76 med 120 Hz skärm?

Jag är en lycklig ägare av en ASUS ROG G74S med NVidia 3D Vision och 120 Hz skärm med 3D emitter. Att kunna sitta på balkongen eller ta med den på resan, även om den väger 6 kg med strömadaptern, så är det klart bättre än alternativet (ingen gaming på semestern???)

Trots att datorn är gammal går det utmärkt att spela många nya spel i 3D, även om jag inte kan maxa grafiken.

Jag är sugen på att uppgradera denna, men den svenska marknaden fick tydligen inte någon G750 med 120 Hz skärm - det finns i alla fall inga att få tag på nu.

Frågan är hur många som, likt jag själv, söker efter en liknande dator och önskar att ASUS släpper en ROG G76 eller G760 med 120 Hz skärm?

Ett upprop kan möjligen påverka deras marknadsavdelning att sälja just denna dator.

Butikspriset blir säkert runt 20 000 kr, men vill man ha det bästa när det gäller släpbart så...

Permalänk
Medlem

Har du kollat in alienware? Jag vet att där kan man få med 120hz skärm.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Jo, visst har jag sneglat lite på Alienware... men jag känner mig verkligen nöjd med min G74S och skulle verkligen helst vilja ha en Asus som uppgradering till den. Innan G74S hade jag två olika G73:or (G73JW och G73SW). Båda dessa hade 60Hz skärmar och jag var ganska, men inte helt nöjd, med dessa.

Inga fler som känner som jag: Att nordiska marknaden förtjänar det bästa i bärbart från Asus?
Är vi så få som har pengarna och verkligen vill köpa dessa datorer från Asus?

Gör er hörda! Skriv här om ni funderar på att köpa ASUS G76 och om ni är villiga att lägga de extra pengarna för 120 Hz skärmen.

Permalänk
Medlem

Shameless bump

Skrivet av Darlanio:

Gör er hörda! Skriv här om ni funderar på att köpa ASUS G76 och om ni är villiga att lägga de extra pengarna för 120 Hz skärmen.

(Jag gör en shameless bump i hopp om att jag inte är ensam i norden om att vilja ha en bra gamingdator med bra kylning och färdig med Nvidia 3D Vision inbyggt)

Permalänk
Medlem

Jag bumpar denna då jag också är ute efter en 120hz Asus laptop!

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop