GTA5 Krasher (crash to desktop restore driver)

Permalänk

GTA5 Krasher (crash to desktop restore driver)

som topic lyder verkar jag ha väldiga problem med gta 5 just nu med mitt 980, har även en polare som har ett 980 som verkar ha liknande problem medans våran 3e polare som sitter med ett 670 verkar inte ha problem alls.

till problemet, kan vara ca 2timmar in på online eller offline så helt plötsligt låser sig skärmen blir svart och i notis fältet kommer det upp att nvidida drivern har krashat och återställt sig själv inget annat spel som jag har just nu (Diablo3, CSGO, BF4, DOTA2 Payday2, DA inqusition) blir det så här, allt är i stock har även testat att downclocka kortet lite då kan man ibland lira lite längre innan det krashar.

tempsen är rätt normala för att vara vatten ca 50-55 grader (lirar med Ultra 2560x1440) så 90%+ gpu usage, EVGA Prescion X säger att jag hela tiden sitter på power limit konstant men det verkar ju vara en limit på kortet i sig självt även fast det är ett vatten kylt kort...

här är en länk över på EVGA forumet som jag skapde med

http://forums.evga.com/weird-problems-with-GTA-5-Story-mode-a...

verkar vissa tycker det är något fel på chippet eftersom jag kan lira hyffsat bättre downclockat det kan jag förstå men varför fungerar alla andra spel felfritt?

och en med sli Titan X verkar ha samma problem,

någon annan som fortfarande har problem som har 9xx(äldre serier funkar också men då jag har 980 så tänkte jag hålla mig til 900) serien kort av nVidia
eller hittat någon lösning på problemet eftersom det börjar blir hyffsat störande då man har failat ett par heists (tur man lirat med IRLS) så man inte fått spam lagt till bad sport....

mvh

Nothingtoxic

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Jag upplever samma problem som dig, sitter med ett MSI 980.
Det känns som att det blev aningen bättre när jag höjde powertarget till 110% och sänkte core clock -10 men kan lika bra vara placebo...

Värt att nämnas är att jag utöver detta får krascher där spelet ber mig ominstallera om problemet kvarstår men vem har ork till detta? Båda två problemen händer helt random och jag kan alltså spela i flertal timmar utan några som helst problem men "plötsligt händer det".

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Skrivet av Piinmu:

Jag upplever samma problem som dig, sitter med ett MSI 980.
Det känns som att det blev aningen bättre när jag höjde powertarget till 110% och sänkte core clock -10 men kan lika bra vara placebo...

Värt att nämnas är att jag utöver detta får krascher där spelet ber mig ominstallera om problemet kvarstår men vem har ork till detta? Båda två problemen händer helt random och jag kan alltså spela i flertal timmar utan några som helst problem men "plötsligt händer det".

ah precis så kan det vara för mig med, har testat diverse power settings osv men verkar som inte fungerar åtminstone inte för GTA men allt annat fungerar ju

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]