Permalänk
Avstängd

Processor höga grader.

hej, processorn ligger på väldigt höga grader. proccesorn i sig är en a10 5700. amd. ca 80grader vid fullt ladd, standard kylare. pastan bytt igår.. kan jag ta bort standard fläkten å pröva montera en 120mm fläkt ifrån zalman istället? chassifläkt då. som jag kör till cpu fläkts uttaget och sätter upp den i bios på performance. eller skulle inte detta ge någon större skillnad tro?

enligth hwcompare är den i 80grader, stänger jag av den å startar snabbt å in i bios så hamnar den på 40-45 ca. kan det vara programmet som visar fel? vet att amds original fläktar inte är nå höjdare.

enligt speedfan ligger cpun på 43C? medans hwcompare säger 70 i idle. är win8 om det spelar någon roll.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

speedfan är skit, följ inte det. fattar inte varför alla ska ha det....bara skit. HWmonitor är bättre, kör med den. det du kan göra är att du blåser rent kylaren med tryckluft på burk, annars så får du skaffa en kylare som kan klara av att kyla ner processorn för att sätta dit en till chassifläkt kommer inte göra mycket så länge det är lufttätt mellan chassit och utsidan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

stoppa in en tornkylare så blir det både tyst och svalt finns prisvärda

Jag kör på den här, det finns ett test på swecklogers om den och är väldigt nöjd sen är den lite dyrare "kanske" har inte koll på annat. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1822028

Permalänk
Medlem

Netonet säljer just nu Noctua NH-U12S för 499kr och om denna kylare som är 158mm hög får plats i chassit så är den ett bra alternativ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1821971

Edit: Innan du köper en CPU kylare så bör kolla hur man monterar kylaren på moderkortet, det finns kylare som inte går att montera på en AMD sockel så att fläkten blåser den varma luften mot baksidan av chassit.

Visa signatur

janee