Hjälp mig välja headphone eller headset

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja headphone eller headset

Hej! Jag är riktigt sugen på att köpa ett nytt headset alt. ett par headphones men kan inte bestämma mig för vilka!
Har kollat lite här i forumet men jag blev bara mer förvirrad och ville hellre ha en egen tråd för mitt specefika behov.
Ska provlyssna lite på nån affär i veckan men lite tips här först hade varit mega!!

Mina preferenser (Fråga gärna om fler om så behövs):
Är inte ute efter några jättedyra utan siktar på ett par prisvärda lurar mellan 500-1000kr..
Dessa lurar kommer användas mycket till gaming, främst FPS-spel, men även en del till musik!
Gillar en aning mer bas i mina lurar än normalt, det är dock mindre viktigt för mig i ett par lurar jag främst vill använda för gaming! Alltså inte superviktigt men kan vara nått att ha i åtanke.

2 jag kikat på inom budget, dock ena ett headset:
Kingston Hyperx Cloud - Mycket positiva recensioner, gillar hur den vita versionen ser ut men jag TROR att 7-800kr kanske är något i överkant om man jämför med vad man får för ljudkvalitet i ett par headphones runt 800-1000kr prisklassen.. Brukar oftast vara så, någon kanske har mer koll på just clouden dock?
Creative Aurvana Live! ~600kr - Det mest positiva med dessa i omdömen jag läst är att de är prisvärda och att ljudet motsvarar en del dyrare lurar.
Nån som har testat nån av dem?

Sen något över budget har vi såklart några kandidater.. T.ex:
Audio Technica ATH-M50x
Beyer DT770 eller 990

Det är såklart väldigt olika vad man tycker från person till person men tycker ni det är värt cirka 600kr extra för ett par M50x t.ex.?
Några bra tips på andra lurar?

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar Qpad QH-85. Otroligt sköna och jätte bra ljud samt mikrofonen. Inet hade dessa som invignings rabatt på 399kr dom hade några kvar idag så dom kanske säljer dom via nätet senare får nån hundring billigare än original priset.

Permalänk
Medlem

Funderar på samma sak själv Kingston Hyperx Cloud kommer jag själv köpa om det blir några deals på dom.