Första bilen - Hur, var när?

Permalänk
Entusiast

Första bilen - Hur, var när?

Ja har ju lyckats spara ihop och köpt mig en lägenhet med tillhörande garage... som gapar tomt då en kälke inte är nåt jag lyckats få ihop pengar till än. Har försökt googla och kolla lite youtube-videos utan större framgång på vad man bör satsa på. Bullet är en trevlig kälke som inte verkar kosta alltför mycket. Bra acc, toppfart och helt ok handling...

Men vid mer googlande så hittar jag detta http://www.ign.com/wikis/gta-5/Choosing_Your_First_Car_(GTA_O...)

Så efter att ha gjort ett uppdrag åt Lamar så finns alltså möjligheten att sno en bil som sen blir min? Eller är detta nåt gammalt som försvunnit och jag kommer få gneta på och spara ihop till en bil? Hur var och när kommer jag åt detta uppdrag om det nu finns kvar?

Permalänk
Medlem

Om du snor en bil (inte high-end) så kan du montera chip och köpa försäkring till den i Los Santos Custom.
Du får det i uppdrag av Simeon.
Jag fick min första bil efter någon timme spelat.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Skaffa dig Elegy RH8. Jag tror den är gratis.

Permalänk
Medlem

Förstod först inte att det handlade om ett spel.. trodde sweclockers blivit någon illegal bilhandel!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Förstod först inte att det handlade om ett spel.. trodde sweclockers blivit någon illegal bilhandel!

Haha, trodde jag också

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Förstod först inte att det handlade om ett spel.. trodde sweclockers blivit någon illegal bilhandel!

Haha! Man får titta var tråden är placerad (Grand Theft Auto står det)

Permalänk
Medlem

Jo, men läste titeln och tråden innan. Var som "What the heck...." och sen såg man GTA forumet.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Entusiast

https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV/comments/32ovvs/no_e...

Nån som vet hur det är? Gratis, eller pratar vi 95 laxar?

Permalänk
Medlem

Jag snodde några bilar i början som är gratis tex
Pheonix (typ en transam/firebird)
Patriot (Hummer)
Sentinel XS (typ bmwish?)
Vapid Sandking XL (typ Ford F250)

Sedan får man köpa alla high end bilar och dem lite mer ovanligare. Alla superbilar får köpas via telefonen och bilar som Corvette (125 000), Eleghy RH8 (95 000) köps också. Alla bilar man köper kommer med tracker och försäkring.

Ta och kör runt i en snodd bil ngn timme bara och gör lite missions för att tjäna ihop pengar. Eleghy RH8 tycker jag är en bra instegs bil.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Motorcyklar är ju ännu roligare. Snabbaste motorcykeln (vars namn jag inte minns) och en Buzzard eller Annhilator...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Friterad:

Haha! Man får titta var tråden är placerad (Grand Theft Auto står det)

Hitta tråden genom nytt i forumet, så började själv undra på tråd titeln

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kuruma (stavning?) Tycker jag är den absolut bästa första bilen, hyfsat bra acc & fart men att den är bepansrad, perfekt till heists etc. Plus att den har 4 säten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezzyy:

Kuruma (stavning?) Tycker jag är den absolut bästa första bilen, hyfsat bra acc & fart men att den är bepansrad, perfekt till heists etc. Plus att den har 4 säten.

jag funderar på att köpa den men då jag bara har drygt 1 miljon typ så känns det lite häftigt blåsa så mycket för en bil men visst den verkar ju rätt soft..

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Coil Voltic cab som min första bil, tycker om att den är tyst (elbil) och den är snabb för priset, väldigt lätt att styra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag funderar på att köpa den men då jag bara har drygt 1 miljon typ så känns det lite häftigt blåsa så mycket för en bil men visst den verkar ju rätt soft..

Jo lite kanske, jag var i samma sits som dig och gjorde det, tyckte det var värt det. Men det är ju upp till var och en Uppdatera gärna vilken det blev

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

jag funderar på att köpa den men då jag bara har drygt 1 miljon typ så känns det lite häftigt blåsa så mycket för en bil men visst den verkar ju rätt soft..

Den bilen är lätt värt pengarna, många uppdrag blir väldigt mycket enklare när man kan sitta skyddad i en pansarbil. Sen den där eligy rh8 är också en väldigt bra bil, en av dom bättre i sport klassen om du vill köra lite racing.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Entusiast

Håller på och sparar ihop slantarna till en Bullet, eller om jag kör på en Elegy... eller så får jag se om man kan hitta några vettiga personer att köra genom lite heist med så man får ihop lite slantar så man dessutom har råd att utrusta bilen lite grann. Blir det stora summor jag lyckas håva in så blir det den bepansrade bilen

Permalänk
Medlem

Insurgent är också som kuruma armored, vilken av dom ska man ha den eller kuruma? pallar inte köpa båda då har jag isf nästan 0 på kontot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Håller på och sparar ihop slantarna till en Bullet, eller om jag kör på en Elegy... eller så får jag se om man kan hitta några vettiga personer att köra genom lite heist med så man får ihop lite slantar så man dessutom har råd att utrusta bilen lite grann. Blir det stora summor jag lyckas håva in så blir det den bepansrade bilen

Knyck en Bravado Gauntlet om du gillar muskelbilar Riktigt trevlig att köra och den kostar inte allt för mycket att modifiera. Bara att försäkra och ställa i garaget

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag snodde massa muscle bilar och fyllde upp mitt garage, kör man lite race så man kan få turbo etc så blir det rätt bra tryck i dem, roliga bilar att köra i spelet också, Sabre Turbo är en favorit, inte världens snabbaste men läcker och riktigt go att köra!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Entusiast

Köpte en Elegy samt snott en Ocelot F620 som jag satt tracker och insurance på Självklart clown-tutan på båda!

Nu gäller det bara att börja köra lite race så man kan göra lite mer roliga saker på dessa... så mycket som är låst pga låg rank och få vunna race. Bara vunnit 3 race och är rank 22 eller 23 tror jag...

För att vara en non premium car så är Oceloten rätt så bra och går att få till riktigt bra via LSC. Det är väl bara topphastigheten som inte blir lika massiv som premium sportbilarna.

Enligt ett forum jag läste så var den halvsvår att hitta, men det tog mig 2 minuter då jag följde denna guide

Permalänk
Medlem

Du kan köra solo race och vinna det går snabbare och enklare än köra med andra.

Permalänk
Proffsmobbare

Vettigare om du köper en bil du verkligen vill ha istället för att sitta och trycka bakom pansaret i en Kuruma, den bilen är ett snabbt sätt att sabba både spelglädje och taktik i spelets uppdrag.

Permalänk

Karin Kuruma efter att du gjort första heisten Fleeca Job.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red