Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem

Hurrayyy!

Mycket bra jobbat... massa bra små förändringar (som vi ser).
Gillar "Gå till inlägget" vid centering, @-funktionen och massa andra saker.
Dock skulle jag vilja ha en knapp för @-funktionen, då minimerar man risken för att råka skriva fel namn.

Att ni tagit bort 1 2 3 4 5 när en tråd har fler än en sida, på indexssidan och bara har kvar "sista sidan"

Följda trådar visste jag inte ens att det fanns tidigare (tydligen så hade jag ett par där i )

Alla era Podcastar dök upp som "nya ouppspelade" idag i min telefon. Misstänker att det har att göra med 6.0

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Bra! Men hur byter man font från det gräsliga som nu är till höger (nytt i forumet, annonser)? Better Sweclockers?

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Den leder till ditt första olästa inlägg, men om man inte är inloggad hamnar man på trådens sista inlägg.

Och anledningen till att jag som läsare ska undvika att läsa tidigare inlägg när jag är oinloggad? Det jag tänkte skriva kanske någon annan skrivit på sidan 2... Och det ka bli onödiga inlägg då att skickas vidare till "skriv här".

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

I like what I see so far

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar som om att Redigera knappen på mobilsidan har försvunnit för övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att sidan känns väldigt rapp!

Var inte dåligt förut men nu är det ungefär som när man fått in en SSD i sin dator för första gången.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Somliga av oss föredrar läsbarhet före estetik när det handlar om stora stycken text. Att tvinga ut texten över hela skärmen är en styggelse om man faktiskt vill göra mer än att titta på bilder. Personligen uppskattar jag att de gjort det något smalare nu för jag kör alltid två fönster bredvid varandra så varje fönster blir 960 pixlar. Du kanske skulle testa det istället så får du någon nytta av all skärmyta.

Jag utgår från att du har behållit en 4:3 TV och inte uppgraderat till 16:9 heller då?

Jag vill ha innehåll i hela det fönster jag väljer att använda. Inte tvingas till ett beteende av en dåligt skriven websida.
Sen funkar det så bra så med två fönster när man kör på tex en högupplöst platta

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Punnisher:

Och anledningen till att jag som läsare ska undvika att läsa tidigare inlägg när jag är oinloggad? Det jag tänkte skriva kanske någon annan skrivit på sidan 2... Och det ka bli onödiga inlägg då att skickas vidare till "skriv här".

Det finns säkert någon tanke bakom, men jag försökte bara avslöja principen för var man hamnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ja det fungerar utmärkt med en bra layout och dessutom kan man göra det valbart istället.
Jag föredrar ju att läsa mer på en sida istället för att sitta med scrollhjulet hela tiden.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Det finns säkert någon tanke bakom, men jag försökte bara avslöja principen för var man hamnar.

Principen funkar ju bra om man är inloggad och har läst allt tidigare som skrivits då länken säger så här "Läs fler kommentarer och diskutera".
Det första ordet är dock Läs. Och då tycker jag det mest logiska är att ej inloggad, då börjar man från Läs första inlägget i forumtråden, som det varit fram tills nu.

Sen vad jag tycker, jag är ju bara en person...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Längst ned i sidfoten har du en knapp för att gå till fullversionen. Den kommer ihåg inställningen!

Tack för den Dimestam

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Föredrog det gamla utseendet, men annars är det super!

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Ställer samma fråga som 8st ställt innan mej i tråden utan att få svar!! :

VART TOG FUNKTIONEN FÖR ATT STÄLLA IN VÄNSTERSTÄLLD LAYOUT VÄGEN!?!?!?!

Kan nån nu bemöda sig att svara?

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av herbamare:

Ställer samma fråga som 8st ställt innan mej i tråden utan att få svar!! :

VART TOG FUNKTIONEN FÖR ATT STÄLLA IN VÄNSTERSTÄLLD LAYOUT VÄGEN!?!?!?!

Kan nån nu bemöda sig att svara?

Det är svarat i en tråd i Feedback-forumet:
#15405061

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Ja det fungerar utmärkt med en bra layout och dessutom kan man göra det valbart istället.
Jag föredrar ju att läsa mer på en sida istället för att sitta med scrollhjulet hela tiden.

Precis, det vore bättre med lite mer valbarhet på Sweclockers.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skyflyer:

Det är svarat i en tråd i Feedback-forumet:
#15405061

Ok, och var kan vi ändra till natt-tema?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat och tack Swec!
Förändringar kan bara vara av godo.. change is future!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Kontrasten verkar sämre.
Känns som om det ligger en dimma över texten i kommentarerna.

Jobbigt =(

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mats42:

Jag utgår från att du har behållit en 4:3 TV och inte uppgraderat till 16:9 heller då?

Jag vill ha innehåll i hela det fönster jag väljer att använda. Inte tvingas till ett beteende av en dåligt skriven websida.
Sen funkar det så bra så med två fönster när man kör på tex en högupplöst platta

Jag har två skärmar på 1920x1200. Sidor med text måste låsas till en viss bredd oavsett hur stort fönstret är för att det ska gå att läsa ordentligt. Det har inte med gamla skärmupplösningar att göra utan det gäller även i tryck. Det är därför tidningar delar upp text i kolumner hade de spridit ut texten över hela sidan hade det inte gått att läsa. Samma sak gäller med hemsidor. Det finns en anledning att de inte skalar hur långt som helst. En sida som skalar upp text över hela skärmen är dåligt designad.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att "Senaste nytt flashen" har lite mjukare övergångar.
Den är lite väl hetsig och syns lite för mycket tycker jag.

stavfel
Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Ingen annan som stör sig på att man ibland hoppar till det "highlightade" inlägget i en tråd när man uppdaterar sidan för att se om det kommit några nya inlägg (under förutsättning att där finns ett "highlightat" inlägg)?
Tidigare var man kvar vid sista inlägget efter man uppdaterat sidan och kunde därmed snabbt se om någon postat något nytt. Nu får man skrolla igenom hela sidan...

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Omvänd ordning

Tidigare kunde man i inställningar ange att det senaste inlägget skulle visas först, omvänd tidsordning alltså. Är det borttaget, eller är det bara jag som inte hittar tillbaka till den inställningen?

Permalänk
Medlem

Förr för att komma till det nyaste inlägget i en tråd har man kunna lägga till -new på slutet av URL:en. Detta använde jag för att snabbt kunna se det senaste inlägget i Dagens Fynd tråden. Hur gör jag nu?
Lägger jag till -new kommer jag till tråden, men den verkar bortse ifrån -new och går till första inlägget istället.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aztekk:

Jag hade gärna sett att "Senaste nytt flashen" har lite mjukare övergångar.
Den är lite väl hetsig och syns lite för mycket tycker jag.

En nyhet är dock att man numera kan bläddra själv. Håll muspekaren över och tryck på vänster/högerpil.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, det här då va. Fast jag saknar att man kunde skriva ett inlägg och redirectas till inloggningen om man ville posta det. Vet inte om ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag har två skärmar på 1920x1200. Sidor med text måste låsas till en viss bredd oavsett hur stort fönstret är för att det ska gå att läsa ordentligt. Det har inte med gamla skärmupplösningar att göra utan det gäller även i tryck. Det är därför tidningar delar upp text i kolumner hade de spridit ut texten över hela sidan hade det inte gått att läsa. Samma sak gäller med hemsidor. Det finns en anledning att de inte skalar hur långt som helst. En sida som skalar upp text över hela skärmen är dåligt designad.

Nä. En Sida som är hårdkodad för en upplösning är dåligt kodad. En sida som anapassar sig efter vad användaren vill ha är välkodad.
Det är just synnerligen dålig design att tro att man vet bättre än användarna vad det är användarna vill ha.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Hej snygg men finns det något sätt så att man inte kommer till mobil sidan när man surfar på mobilen ?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Verkar vara standardiserade avatarer för de som inte har angivit någon egen sådan. Tycker det ser trevligare ut än bara tomrum åtminstone.

Misstänkte något sådant!

Permalänk
Skrivet av stolp3n:

Hej snygg men finns det något sätt så att man inte kommer till mobil sidan när man surfar på mobilen ?

Surfar du i Chrome så tryck begär skrivbordsversion och ladda om sidan!

Permalänk
Medlem

Hittade en till liten sak som jag kanske är ensam om. Om någon skriver en tråd med t.ex. rubriken "Köpråd" så dyker den upp i "Nytt i forumet". Man kunde då dra musen över länken utan och klicka och browsern visade längst ner till höger vart länken går "Jaha, han har lagt den i grafikkortsdelen, då är det nog ett grafikkort han vill ha råd om".
Om man gör detta nu så får man http://www.sweclockers.com/forum/trad/1234567 Dvs, man kan inte längre se vilken del av forumet en tråd är postad i utan att öppna den.