Gillar att det mesta ser ut som förut, och även fungerar bättre på iaf min mobil, bra jobbat.
Det kan hända att jag tar vissa saker för personligt men har man inget liv och jobbet är enda verkligheten så ser saker annorlunda ut jämfört med hur det ser ut för andra människor.
Är jag ensam i hela världen om det här med att visa signatur? Då ni valt denna väg att alltid visa nu, men att kunna välja att visa signatur eller inte inför varje inlägg tyckte jag var väldigt bra. Det var ett stort plus på swec förut, och nu verkar det valet vara borta vilket visar att nu får man inte välja om man vill slösa utrymme i tråden då det inte alltid är nödvändigt att visa ens signatur. Det borde vara åt andra hållet istället(klicka i för att få visa), men jag sa inget förut då det var så lätt att klicka bort om man inte ville visa det inför varje inlägg.
edit efter några dagar om ovanstående och mer. Om man gör en ny design, varför måste man då ta bort vissa funktioner? Nu var inte jag med och testade "betan" eller vad den kallades då jag egentligen borde tyckt till om detta då, men en funktion som att dölja sin signatur, från inlägg till inlägg, det var något annorlunda jämfört med andra sidor och går utvecklingen framåt eller bakåt här? Att för varje inlägg, klicka i att visa signatur är något jag hade valt istället för att göra som alla andra sidor som nu. Stör en signatur mig, frågan är. Vilken nytta har jag av att se vad en person har för hårdvarukonfiguration på sin dator när man man läser en tråd om Candy Crush i win10? Det är som reklam för mig och tar onödig plats, det tillför oftast inte tråden något enligt mig, sidorna blir onödigt längre. Här blir det mer att ni tvingar på läsarna något som varje medlem kunde välja att inte visa förut.
Om man läser en artikel, som den här och vill läsa kommentarerna från nyheten, och från första inlägget hur gör man då?
"Kommentarer till artikeln" är ingen länk men man skulle kunna länka till första inlägget här.
"Läs fler kommentarer och diskutera" Verkar länka olika och då jag inte var inloggad första gången. Första gången jag klickade på den hamnade jag på sista sidan(loggade in sen), andra gången på andra sidan, tredje gången på tredje sidan och så vidare...? Förut hamnade man alltid vid första inlägget på foruminlägg = konsekvent.
edit. Det här handlar om när man inte är inloggad. Ärligt talat finns ingen anledning att bli skickad till sista inlägget. Så poängen är att jag ska logga in där, skriva något och sen läsa de övriga inläggen till nyheten om jag orkar, logik?
Inte längre så nu är jag helnöjd på denna punkt iaf
Som jag skrev kvällen innan ni uppdaterade hemsidan, som jag ser på andra sidor där man känner av en mindre personlig känsla av närvaro i forumet, viss statistik är faktiskt intressant. Att välja att visa svar och inlägg i tusental på de som besöker en tråd då det ändå räknas, vad beror det på då det ändå finns utrymme och då 222k nu och 222 197 förut är helt olika siffror eller 579k vs 578531 om man tittar på verkligt antal.
Eller 78529 visningar är inte samma som 79k, eller 138223, inte samma som 138k visningar, detta känns bara så bakåtsträvande. Om ni då har en gräns på 6 siffror och kommer upp i exempelvis 999 999 visningar kan man låsa tråden och göra en ny, då detta inte hör till vanligheter att få så många visningar, samt att man kan uppdatera informationen om ämnet, version 2. Vi vet hur många som varit här men orka visa det...
En annan sak jag också gillade, som tagits bort. Numrering på varje inlägg, där inläggsnumret syntes i varje inlägg. Borta Jag menar, hur fånigt låter inte "Permalänk" egentligen, det är också ganska opersonligt, då #365 eller #1232 är mer personligt och man ser verkligen vilka inlägg som gjorts i tråden genom numret.
"Gå till inlägget" länken i citaten känns lite i vägen än nytta då det ibland ser ut som det tillhör den som citerar. Kan man inte göra en länk av "Skrivet av medlem" istället så hamnar det överst i citatet. Sen att inte göra markeringen runt hela citatet är också lite märkligt då det flyter in i inlägget.
Då jag undviker att använda mobilen så ofta jag kan men undrar om texten ändrats något så att den blir lite jobbigare att läsa just på mobilen om man ska läsa mycket, texten känns mindre på något sätt, men detta är mer en notering än något negativt.