Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk

Pretty...pretty...pretty good!

Permalänk
Medlem

Snabbare ? Ja.
Snyggare ? Definitivt INTE !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

En sak man hade önskat är att man kunde ändra sitt eget användarnamn själv utan att behöva kontakta er på Sweclockers personal. Skulle faktiskt nämnt de när betan va, men som vanligt så kommer man alltid på det efter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Gillar att det mesta ser ut som förut, och även fungerar bättre på iaf min mobil, bra jobbat.

Det kan hända att jag tar vissa saker för personligt men har man inget liv och jobbet är enda verkligheten så ser saker annorlunda ut jämfört med hur det ser ut för andra människor.

Är jag ensam i hela världen om det här med att visa signatur? Då ni valt denna väg att alltid visa nu, men att kunna välja att visa signatur eller inte inför varje inlägg tyckte jag var väldigt bra. Det var ett stort plus på swec förut, och nu verkar det valet vara borta vilket visar att nu får man inte välja om man vill slösa utrymme i tråden då det inte alltid är nödvändigt att visa ens signatur. Det borde vara åt andra hållet istället(klicka i för att få visa), men jag sa inget förut då det var så lätt att klicka bort om man inte ville visa det inför varje inlägg.

edit efter några dagar om ovanstående och mer. Om man gör en ny design, varför måste man då ta bort vissa funktioner? Nu var inte jag med och testade "betan" eller vad den kallades då jag egentligen borde tyckt till om detta då, men en funktion som att dölja sin signatur, från inlägg till inlägg, det var något annorlunda jämfört med andra sidor och går utvecklingen framåt eller bakåt här? Att för varje inlägg, klicka i att visa signatur är något jag hade valt istället för att göra som alla andra sidor som nu. Stör en signatur mig, frågan är. Vilken nytta har jag av att se vad en person har för hårdvarukonfiguration på sin dator när man man läser en tråd om Candy Crush i win10? Det är som reklam för mig och tar onödig plats, det tillför oftast inte tråden något enligt mig, sidorna blir onödigt längre. Här blir det mer att ni tvingar på läsarna något som varje medlem kunde välja att inte visa förut.

Om man läser en artikel, som den här och vill läsa kommentarerna från nyheten, och från första inlägget hur gör man då?
"Kommentarer till artikeln" är ingen länk men man skulle kunna länka till första inlägget här.
"Läs fler kommentarer och diskutera" Verkar länka olika och då jag inte var inloggad första gången. Första gången jag klickade på den hamnade jag på sista sidan(loggade in sen), andra gången på andra sidan, tredje gången på tredje sidan och så vidare...? Förut hamnade man alltid vid första inlägget på foruminlägg = konsekvent.
edit. Det här handlar om när man inte är inloggad. Ärligt talat finns ingen anledning att bli skickad till sista inlägget. Så poängen är att jag ska logga in där, skriva något och sen läsa de övriga inläggen till nyheten om jag orkar, logik?

Inte längre så nu är jag helnöjd på denna punkt iaf

Som jag skrev kvällen innan ni uppdaterade hemsidan, som jag ser på andra sidor där man känner av en mindre personlig känsla av närvaro i forumet, viss statistik är faktiskt intressant. Att välja att visa svar och inlägg i tusental på de som besöker en tråd då det ändå räknas, vad beror det på då det ändå finns utrymme och då 222k nu och 222 197 förut är helt olika siffror eller 579k vs 578531 om man tittar på verkligt antal.
Eller 78529 visningar är inte samma som 79k, eller 138223, inte samma som 138k visningar, detta känns bara så bakåtsträvande. Om ni då har en gräns på 6 siffror och kommer upp i exempelvis 999 999 visningar kan man låsa tråden och göra en ny, då detta inte hör till vanligheter att få så många visningar, samt att man kan uppdatera informationen om ämnet, version 2. Vi vet hur många som varit här men orka visa det...

En annan sak jag också gillade, som tagits bort. Numrering på varje inlägg, där inläggsnumret syntes i varje inlägg. Borta Jag menar, hur fånigt låter inte "Permalänk" egentligen, det är också ganska opersonligt, då #365 eller #1232 är mer personligt och man ser verkligen vilka inlägg som gjorts i tråden genom numret.

"Gå till inlägget" länken i citaten känns lite i vägen än nytta då det ibland ser ut som det tillhör den som citerar. Kan man inte göra en länk av "Skrivet av medlem" istället så hamnar det överst i citatet. Sen att inte göra markeringen runt hela citatet är också lite märkligt då det flyter in i inlägget.

Då jag undviker att använda mobilen så ofta jag kan men undrar om texten ändrats något så att den blir lite jobbigare att läsa just på mobilen om man ska läsa mycket, texten känns mindre på något sätt, men detta är mer en notering än något negativt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt nya desigen. Fyrkantiga rutorna påminner om en gammal design? Typ under 00 talet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Där du navigerar mellan sidorna (1 2 3 osv.) finns en ikon som ser ut ungefär såhär >> . Klicka på den!

Jag märkte det strax efter jag skrev, tack för svar!
Känner mig fånig nu, men skyller på att jag var trött!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Mina trådar är ersatt av Följda trådar

Samma funktion + möjlighet att se bevakade trådar + redigera trådarna i den personliga listan!

http://www.sweclockers.com/forum/foljda

Jag hade många trådar där innan, överskådligt och bra som jag snabbt kunde kolla om det hänt nåt. Nu har jag inte en enda tråd...
Hade ju varit bra om ni hade migrerat med sådan information med då jag finner den funktionen absolut viktigast och av det jag läst i tråden är jag inte ensam. En miss helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Saknar "Mina trådar" i forumet!!!!
Hur ska jag ha koll på när någon har svarat på mina trådar (skapta eller enbart skrivna mitt i en tråd).

EDIT:
Oj då!!! Det är på gång alltså! JIPPIIII!!!!

Flera varit på admins:) skönt att dom tittar på det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Jag hittar inte "visa första sidan i tråden"-knappen.
Här är ett exmpel i dagens fynd-tråden
http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...
Om man vill se första sidan i tråden så verkar det behövas en massa stegande tillbaka. Eller är det jag som inte hittar denna månne?

Edit:
O jäklar vilken fart det blev på sidladdningar! Biberu (med flera) har verkligen knåpat ihop kod som ger en trevlig upplevelse!

Det finns << och >> för att komma till första sidan samt sista, det kanske månne inte fanns för dig/andra då du skrev detta inlägg?

Japp sidorna bara finns uppe omgående efter att man tagit sig dit.

Jag ser nu direkt efter postat inlägg att flera svarat under natten...my bad. (Mod kan ta bort.)

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag hade många trådar där innan, överskådligt och bra som jag snabbt kunde kolla om det hänt nåt. Nu har jag inte en enda tråd...
Hade ju varit bra om ni hade migrerat med sådan information med då jag finner den funktionen absolut viktigast och av det jag läst i tråden är jag inte ensam. En miss helt klart.

Nej är flera med "problemet".

Var redan på dom innan. Dom när dom nämnde att dom bytt till följda trådar. Så ingen miss utan klantig att inte vara tydlig att säga från början att gamla inlägg möjligen fixas senare. Utan fick dra flera inlägg här innan man fick info.

Hur som sedda trådar tycket jag att dom ska sorteras efter datum. Inte efter när man gick in senast i tråden. Annars försvinner lite av poängen med den funktionen för mig i alla fall. I alla fall så man kan ha det som val.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

1. Var är inställningar för sin forum profil?

2. Var kan man ställa in inlägg per sida? Man kunde visa 100st per sida förut. Nu måste kan klicka ny sida var 10:e inlägg.

3. Var är inläggets numrering? Nu går det inte att hitta en specifikt inlägg med hjälp av numreringen.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller vad hände med möjligheten att få mail när någon skriver i ens bevakade trådar? Tyckte det var en jättebra funktion för att få veta om man fått svar eller om det kommit något nytt i Dagens Fynd-tråden.

Permalänk
Medlem

Nja, själv föredrar jag designen från förra SweClockers.
Dessutom skulle jag gärna se "lägg till länk" åter träda i förra typen av funktion.
Den nya går ju inte att använda.
Var har föressten smielyn med dragkedjan över truten tagit vägen? Den om något, använde jag.
Gör om gör rätt, jag gillar vissa saker men än är 6.0 inte färdigt.
Däremot har ni fått en helt sjukt bra prestanda på hemsidan.
Har 100/10 och hinner inte reagera innan nästa sida är laddad.
Jag gillar dessutom den nya SWEC-orangea online pluppen istället för den fula blå som var tidigare.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Märkte dock ett problem direkt, är inne via mobilsidan och det finns ingen bildtext i bildspelen då.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon114264:

1. Var är inställningar för sin forum profil?

Klicka på Inloggad som <namn> och sedan Inställningar.

Skrivet av Aene:

Är det bara jag eller vad hände med möjligheten att få mail när någon skriver i ens bevakade trådar? Tyckte det var en jättebra funktion för att få veta om man fått svar eller om det kommit något nytt i Dagens Fynd-tråden.

Bland ovan nämnda inställningar kan man välja att få e-postutskick vid olika händelser. Numera aggregeras dock dock dessa i brev som skickas mera sällan.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som "Meddelanden" står i orange och har ett "+" bredvid, som att jag fått ett nytt meddelande? Jag har kollat igenom senaste sidorna iaf, har inget nytt meddelande

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Punnisher:

"Läs fler kommentarer och diskutera" Verkar länka olika och då jag inte var inloggad första gången. Första gången jag klickade på den hamnade jag på sista sidan(loggade in sen), andra gången på andra sidan, tredje gången på tredje sidan och så vidare...? Förut hamnade man alltid vid första inlägget på foruminlägg = konsekvent.

Den leder till ditt första olästa inlägg, men om man inte är inloggad hamnar man på trådens sista inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande inte någon funktion för att se PM/meddelande i mobilvy. Jag kan inte förstå vad som egentligen är så bra med den nya versionen. Ingenting känns direkt nytt, bara mer fyrkantigt med färre funktioner (eller flyttade).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimestam:

Uppe vid sidnummerlistan har du en ikon som ser ut som <<
Klicka på den!

Hehe. Ja det var ju enkelt. >> hittade jag igår när jag skulle till sista sidan men trots letande efter << så hittade jag inte denna länk när jag ville tillbaka. Då skrev jag inlägget. . Men den är ju uppenbarligen där så jag måste bara ha varit slut i skallen och missat det (trots undermåligt letande!)

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Går sjukt mycket snabbare nu, speciellt på telefonen
Trevligt med ny bildhantering, uppskattas mycket!

Permalänk
Inaktiv

Förlåt om jag tjatar men är det därför att det ska gå snabbt att ladda via mobilen som möjligheten att inte kunna välja hur många inlägg man kan välja att visa per sida som den möjligheten har tagits bort?

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Något jag stör mig på är att man automatiskt kommer till mobiversionen nu (med mobilen). Tycker den vanliga sidan är mycket bättre även på mobilen. Man ser senaste foruminläggen, anonnser, signaturer osv.
Ändrar jag i telefonens inställningar hamnar man ju på vanliga sidor när man besöker andra sidor också, vilket man inte alltid vill.
Tycker det var bra som det var förut, att man fick välja vilken version man ville ha när man surfade in på swec med mobilen. Hoppas det kommer tillbaka.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Trodde SSL skulle vara standard för hela SweClockers vid det här laget...

Nu får vi nöja oss med en #Twitterklon

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Klicka på Inloggad som <namn> och sedan Inställningar.
Bland ovan nämnda inställningar kan man välja att få e-postutskick vid olika händelser. Numera aggregeras dock dock dessa i brev som skickas mera sällan.

Tack, tittade där och jag verkar ha alla 4 ibockade, fast det kom inga mail i natt som det brukar. Men vad menas med att de aggregeras i mail som skicka mer sällan? Det går alltså inte längre att ställa in om man vill ha omedelbara mail eller dagliga? När är dessa nya mail tänkta att skickas ut?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon114264:

Förlåt om jag tjatar men är det därför att det ska gå snabbt att ladda via mobilen som möjligheten att inte kunna välja hur många inlägg man kan välja att visa per sida som den möjligheten har tagits bort?

Att alla har lika många förbättrar nog möjligheterna att cache:a och därmed snabba upp hela sidan.

Skrivet av Storage Jar:

Ser bra ut. Något jag stör mig på är att man automatiskt kommer till mobiversionen nu (med mobilen). Tycker den vanliga sidan är mycket bättre även på mobilen. Man ser senaste foruminläggen, anonnser, signaturer osv.
Ändrar jag i telefonens inställningar hamnar man ju på vanliga sidor när man besöker andra sidor också, vilket man inte alltid vill.
Tycker det var bra som det var förut, att man fick välja vilken version man ville ha när man surfade in på swec med mobilen. Hoppas det kommer tillbaka.

Tanken är väl att man skall trycka på "Fullversion" och att sidan därefter skall komma ihåg detta.

Skrivet av Aene:

Tack, tittade där och jag verkar ha alla 4 ibockade, fast det kom inga mail i natt som det brukar. Men vad menas med att de aggregeras i mail som skicka mer sällan? Det går alltså inte längre att ställa in om man vill ha omedelbara mail eller dagliga? När är dessa nya mail tänkta att skickas ut?

Jag fick ett brev 02:58, men det är nog inte säkert att samma gäller för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Trodde SSL skulle vara standard för hela SweClockers vid det här laget...

Nu får vi nöja oss med en #Twitterklon

Ja de borde fixa SSL.

Tycker sidan som helhet laddar mycket snabbare nu

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Jag fick ett brev 02:58, men det är nog inte säkert att samma gäller för alla.

Tack igen. Jag väntar tills imorgon och ser om jag får något.

"Min profil"-länkarna blir även något konstiga för mig, men det kanske beror på att jag kör WSXGA+ (1680x1050)?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aene:

"Min profil"-länkarna blir även något konstiga för mig, men det kanske beror på att jag kör WSXGA+ (1680x1050)?

http://i.imgur.com/JchouJO.png

Jag tror inte att det är meningen att det skall se ut så ens då...
Rapportera gärna buggar här: http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback

Permalänk
Avstängd

Vissa sidor är borttagna på m.sweclockers.com? Till exempel första länken i min signatur.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...