Adblock IOS (Swefilmer/dreamfilmer)

Permalänk

Adblock IOS (Swefilmer/dreamfilmer)

Har letat överallt i Itunes och det finns verkligen inget som funkar.
(Swefilmer App Adblocker) funkar endast att ladda ner, reklam kommer fortfarande.
Måste ju finnas någon som har gjort en lösning? oerhört irriterande.
Vill som sagt kunna streama via ipoden/iphonen utan att varje gång man skriver, trycker, på skärmen när man är inne på swefilmer att det inte ska poppa upp 100 reklamer :/

Någon som vet? tacksam för alla hints/svar

Mvh
Swiftey

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jetsetradioh:

Har letat överallt i Itunes och det finns verkligen inget som funkar.
(Swefilmer App Adblocker) funkar endast att ladda ner, reklam kommer fortfarande.
Måste ju finnas någon som har gjort en lösning? oerhört irriterande.
Vill som sagt kunna streama via ipoden/iphonen utan att varje gång man skriver, trycker, på skärmen när man är inne på swefilmer att det inte ska poppa upp 100 reklamer :/

Någon som vet? tacksam för alla hints/svar

Mvh
Swiftey

Vad jag vet så måste man ha jailbreakat för att hitta adbockers via Cydia (som då är jailbreaksappstoren)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Jetsetradioh:

Har letat överallt i Itunes och det finns verkligen inget som funkar.
(Swefilmer App Adblocker) funkar endast att ladda ner, reklam kommer fortfarande.
Måste ju finnas någon som har gjort en lösning? oerhört irriterande.
Vill som sagt kunna streama via ipoden/iphonen utan att varje gång man skriver, trycker, på skärmen när man är inne på swefilmer att det inte ska poppa upp 100 reklamer :/

Någon som vet? tacksam för alla hints/svar

Mvh
Swiftey

Lösningen kanske hade kunnat vara att lägga in adblock eller en "svartlista" i routern hemma.

Jag brukar få kanske 1-2 popup per gång på dom sidorna. Efter det så kan man surfa runt utan problem...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar inte till IOS utan jailbreak så vitt jag vet.
En av anledningarna jag föredrar Android, adblock är ett krav för mig :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jetsetradioh:

Någon som vet? tacksam för alla hints/svar

Det finns en mängd med adblockers till iOS (utan jailbreak).

Själv kör jag med Weblock https://www.weblockapp.com/ på min iPad.

Vet dock inte hur bra den fungerar på just de sidorna du nämner.

Man sätter upp den som en proxy över Wifi, så den fungerar tyvärr inte över telenätet.
För övrigt fungerar Adblock på Android exakt likadant såvida man inte har root. Root/Jailbreak behövs för att komma åt hosts-filen, men är som sagt inget krav får att Adblock ska fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det finns en mängd med adblockers till iOS (utan jailbreak).

Själv kör jag med Weblock https://www.weblockapp.com/ på min iPad.

Vet dock inte hur bra den fungerar på just de sidorna du nämner.

Man sätter upp den som en proxy över Wifi, så den fungerar tyvärr inte över telenätet.
För övrigt fungerar Adblock på Android exakt likadant såvida man inte har root. Root/Jailbreak behövs för att komma åt hosts-filen, men är som sagt inget krav får att Adblock ska fungera.

Sant.
Fast root på android är så mycket smidigare i min mening iaf än Jailbreaka Iphone.
En annan sak jag personligen tycker om med android är Xposed som har mängder med moduler som youtube tweaks/adblock osv.
Men ja kräver ju root också.

Vet inte hur jailbreak är nu för tiden iofs, men har ju varit lite halvbesvärligt mellan uppdateringar av iOS osv och mer kladd än nöje tycker jag man läst.

Men om det fungerar som root typ 1click och sen inga problem att uppdatera os eller kladd med officiell appstore o inga andra problem så är de ju okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fast root på android är så mycket smidigare i min mening iaf än Jailbreaka Iphone.
En annan sak jag personligen tycker om med android är Xposed som har mängder med moduler som youtube tweaks/adblock osv.
Men ja kräver ju root också.

Har själv aldrig testat jailbreak, men kör root på två av mina Android-enheter här. Telefonen jag har till vardags har däremot inte root, så där är det egentligen bara reklamen jag stör mig på. Har Adblock Plus (via F-Droid) men det funkar som sagt bara via Wifi. Eller där ljög jag nog faktiskt lite. Det var AdAway (kräver root) som finns på F-Droid.

Xposed verkar grymt bra, men är rätt nöjd med SlimKat på min backup-lur här. SlimRoms har redan rätt mycket godis i systemet från start

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Sant.
Fast root på android är så mycket smidigare i min mening iaf än Jailbreaka Iphone.
En annan sak jag personligen tycker om med android är Xposed som har mängder med moduler som youtube tweaks/adblock osv.
Men ja kräver ju root också.

Vet inte hur jailbreak är nu för tiden iofs, men har ju varit lite halvbesvärligt mellan uppdateringar av iOS osv och mer kladd än nöje tycker jag man läst.

Men om det fungerar som root typ 1click och sen inga problem att uppdatera os eller kladd med officiell appstore o inga andra problem så är de ju okej.

Tycker det finns mer saker till iPhone i anpassning osv

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile