Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av planta:

Synd att man bor på fel sida av Vänern. Om du åker och köper 2 st till mig och skickar dom så bjuder jag på glass

Glass skickad över post blir nog ingen trevlig överraskning

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Synd att man bor på fel sida av Vänern. Om du åker och köper 2 st till mig och skickar dom så bjuder jag på glass

Bor själv i Kristinehamn, 4 mil från Karlstad, så det blir inte aktuellt

Permalänk
Medlem

Har en kod till cdon om nån är sugen på 100 kr rabatt vid köp över 500 kr: hRDNah485. (Går ut snart)

Permalänk
Skrivet av Cohe:

Har en kod till cdon om nån är sugen på 100 kr rabatt vid köp över 500 kr: hRDNah485. (Går ut snart)

Norpade koden, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Raspberry pi 2 erbjudandet i Karlstad är sjukligt bra. Synd att det inte var i alla butiker.

Permalänk

Electroworld har antingen otroligt dåliga priskontroller eller smart marknadsföring, de lägger om och om igen ut överdrivet billiga spel osv, sen höjs priset nästan omedelbart när de dyker upp i fyndtråden, fortfarande "rabatterat" men ändå normalpris..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Electroworld har antingen otroligt dåliga priskontroller eller smart marknadsföring, de lägger om och om igen ut överdrivet billiga spel osv, sen höjs priset nästan omedelbart när de dyker upp i fyndtråden, fortfarande "rabatterat" men ändå normalpris..

De har verkligen extremt bra rabatter och erbjudanden som t.ex. 30% rabatt på hela hörlurssortimentet, så jag tror att det är marknadsföring.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Ställning för 6 skärmar, -65% 799kr (ord. pris 2299kr)
https://www.komplett.se/ax-accessories-axm4610/808874

Toppen, knep ett ex direkt. Länge letat efter ett ställ till tre 27" skärmar, men de jag hittat kostar alltid runt 2500kr. Här kan man ju bara låta bli att montera de övre armarna, och vill man ha en permanent lösning kan man såga av överdelen helt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RixSilver:

Toppen, knep ett ex direkt. Länge letat efter ett ställ till tre 27" skärmar, men de jag hittat kostar alltid runt 2500kr. Här kan man ju bara låta bli att montera de övre armarna, och vill man ha en permanent lösning kan man såga av överdelen helt!

Finns även denna om du vet att du aldrig kommer att använda den övre armen:

https://www.komplett.se/ax-triple-monitor-stand-axm4200/79415...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Den tar som max 24" dock.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Skrivet av Kiane:

Den tar som max 24" dock.

Exakt, jag har tre 27".

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Dustin har fett pris på bland annat Netgear GS108 just nu. Jag ska nog ta och klicka hem ett par. I övrigt fanns det lite annat spännande på kampanjsidan, typ billiga, snabba minneskort.

Dustin har drömt ihop att ordinarie pris på GS108 är 619 kr. Usch. Blir förbannad faktiskt. Den har stadigt legat på strax under 300 kr sedan 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jh8001:

Dustin har drömt ihop att ordinarie pris på GS108 är 619 kr. Usch. Blir förbannad faktiskt. Den har stadigt legat på strax under 300 kr sedan 2013.

Är väl skit samma vilket pris de INTE tar för switchen? Nu är den nedsatt med 30% och det är inte fy skam.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jh8001:

Hehe kom hit för att posta samma sak, påverkar mig inte direkt då jag alltid undersöker produkters prishistorik om jag inte vet var de normalt ligger, men nog är det småfult, riktiga fantsisiffror (de gjorde samma sak med dlink n300 routern för 99kr, tror den låg på 199kr hos de flesta ÅF, men deras ordinarie var 436kr). Trevligt erbjudande för övrigt, funderar starkt på en för att ersätta en gammal hub.

Permalänk
Medlem

Är väl skit samma vilket pris de INTE tar för switchen? Nu är den nedsatt med 30% och det är inte fy skam.

Det är förbannat fult att laborera med priserna för att det skall se billigare ut.
Enligt prisjakts historik har de inte varit i närheten av att ta 695kr för den under
senaste 1.5 år.

695kr kostade den för 5år sen.

Bluff och båg är vad det är som Dustin anslutit sig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Stor rea på Ebay just nu,
Kingston SSDNow V300 240GB för cirka 700kr med gratis frakt.
http://www.ebay.com/itm/Kingston-SSD-240GB-240G-SSDnow-V300-S...

Är det verkligen ett riktigt fynd? Ett par-tre hundra billigare än i Sverige för en sunkig ssd från hong kong? Viss risk att behöva betala moms föreligger också, även om det är osannolikt. Dessutom är det nog väldigt osmidigt om man skulle få problem med disken.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Stor rea på Ebay just nu,
Kingston SSDNow V300 240GB för cirka 700kr med gratis frakt.
http://www.ebay.com/itm/Kingston-SSD-240GB-240G-SSDnow-V300-S...

tänk dock på att:
det kan tillkomma moms och tullavgift då den skickas från kina.
Kingston har bytt till asynkront NAND / Flashminne med mindre än en tredjedel utav prestandan som denna disken initiellt såldes och recenserades med (http://anandtech.com/show/7763/an-update-to-kingston-ssdnow-v...).
Om disken strular kan det bli struligt med garanti etc eftersom den inte är köpt i sverige.

Permalänk
Medlem

@glemmy: @Tauc: Den SSDn var bara ett exempel, det är flera som är på rea. Att priset gick från 1000kr till 700kr var poängen. T.ex. för de som försöker bygga ihop en så billig dator som möjligt. Men jag förstår din poäng så jag tar bort inlägget. Tänkte inte på risken att någon som inte har hört talas om NAND-problemet köper den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk

Dustin har fett pris på bland annat Netgear GS108 just nu. Jag ska nog ta och klicka hem ett par. I övrigt fanns det lite annat spännande på kampanjsidan, typ billiga, snabba minneskort.

Tack! Trots Dustins-rövarmetod att hävda sitt ljugpris, så är det ändå ett helt ok pris och jag behövde en till liten switch.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Tack! Trots Dustins-rövarmetod att hävda sitt ljugpris, så är det ändå ett helt ok pris och jag behövde en till liten switch.

Nu har Dustin nästan halverad "ord priset" till 349kr för dom som undrar så låg ord pris på 619kr när inlägget skrevs.
Inte så viktig information men kan vara bra att veta innan någon klagar på uttrycket "ljugpris"

Permalänk
Skrivet av Kacper:

Nu har Dustin nästan halverad "ord priset" till 349kr för dom som undrar så låg ord pris på 619kr när inlägget skrevs.
Inte så viktig information men kan vara bra att veta innan någon klagar på uttrycket "ljugpris"

Ja, vilket är lite närmre verkligheten iaf. Kolla själv på prisjakt. Produkten har inte kostat mer än ca 300kr under senaste 2åren. Att då komma dragande med "ordinarie pris" på över 600kr för att kunna visa vilken "superrea" det skulle vara är precis just det, ljugpris. Dustin Home har väl insett det fåniga och justerat nu i efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

A86

Skrivet av Fraction_91:

Tänkte bidra med ett av trådens troligtvis grymmaste erbjudanden.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/187948-a...

50% rabatt på den värsta Asus padfone.

Full HD IPS skärm på både telefon + padda, 13 megapixel kamera, 2,2 ghz quadcore snapdragon processor, 2gig ram, minneskortplats, 4G, etc listan år lång

Äger denna själv och köpte den när kitet kostade 7000kr Ligger fortfarande på runt 6600kr på andra affärer förutom webhallen som fått något frispel :D.

Kan eventuellt vara felskrivet pris? Men testa!

3290kr för en sjuk mobil + pad, kan inte bli mycket bättre

Ingen orsak och skriv gärna om du beställde

Var och haffade en nu i eftermiddags, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Nu har CDON makulerat min Batman Arkham Knight - premium order

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deques:

Batman Arkham Knight Premium Edition för 89,98kr
http://cdon.se/spel/downloads/batman-arkham-knight-premium-ed...

Förmodligen prisfel

Er order med nummer: 48514270 har tyvärr makulerats på grund av en prissättning som varit fel.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ProVista:

Det var väl ändå ganska väntat?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ProVista:

Nåja, inget direkt oväntat. Än så länge ligger min kvar men jag antar att det är en tidsfråga

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Asus telefonen är utdaterad med gammal OS som troligvis inte kommer uppdateras längre. Sen har den inte custom Rom stöd. 3k i havet.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Bowers & Wilkins P3 Hörlur
800:- rabatt, kan inte uttala mig om hur bra de låter, men verkar helt okej!

https://www.hifiklubben.se/horlurar/bowers--wilkins-p3-horlur...

Permalänk
Avstängd

lugnt

@klove: ingen fara :), njut av den!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

@amanito: Skicka tillbaka den då...=)