Pingen när jag spelar går i vågor

Permalänk
Medlem

Pingen när jag spelar går i vågor

Hej!

Jag har haft detta problem väldigt länge nu och hittar inget lösning. När jag spelar så har jag ping på ca. 20-30. Inget lagg alls. Sen plötsligt så går ping upp till runt 300. Sen stannar den där i kanske 10 minuter och det går knappt att spela + så går det knappt att kommunicera i skype. (Det funkar om jag går in och startar om min router men det tar lång tid.) Sen går den ner till 20 igen i kanske 1 timme och upp igen som vågor.

Vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

Vad har du för uppkoppling mot internet?
Hur ser ditt nätverk i hemmet ut? Utrustning, antal anslutna enheter osv.
Laddar du/någon annan ned/upp något? (Youtube, torrents, whatevs...)

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

@Dracc: Jag har Telia 7MB/s (snabbaste internet som finns i mitt område). En thomson router + ett modem. 3 anslutna enheter. jag laddar upp på youtube ibland men det är inte då det laggar utan det kan ske utan att någon gör något.

Permalänk
Medlem

Har du TV via bredbandet?
De gånger jag använt Telias utrustning har jag upplevt att TVn drar offantligt mycket av uppkopplingen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

@MaxieTheHatter: Ja jag har TV via nätet. Men är det inte konstigt då att det går i våger? Borde inte internet lagga konstant då om det var problemet?