Permalänk
Medlem

C# Strikethrough text?

Jag har koden

string value; value = listBox.GetItemText(listBox.SelectedItem); this.listBox.Items.RemoveAt(this.listBox.SelectedIndex); this.listBox.Items.Add(value);

Som tar en string i en listbox och tar bort den och lägger till den i slutet igen. Jag skulle vilja förvandla value till en strikethrough dock.

Exempel:
Gurka -> Gurka

Hur bär jag mig åt för att göra det?

Permalänk
Medlem

Testa att googla på din rubrik...

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.textdecorations.strikethrough(v=vs.110).aspx

länken ovan kräver att din platform bygger på Assemblyn PresentationCore

Edit: Finns otaliga sätt att applicera styles i controller
Ex: http://stackoverflow.com/questions/552303/declaring-text-decorations-such-as-underline-strikethrough-in-a-style

Permalänk
Medlem

@Fonus: Jag googlade på det, men jag har ingen aning hur det ska gå till med min situation.

Hur går

<Style x:Key="UnderlinedLabel"> <Setter Property="Control.FontFamily" Value="Trebuchet MS" /> <Setter Property="Control.FontSize" Value="14" /> <!-- Next line fails --> <Setter Property="Control.TextDecorations" Value="Underline" /> </Style>

ihop med min

string value;

?

Permalänk
Skrivet av Nillen:

@Fonus: Jag googlade på det, men jag har ingen aning hur det ska gå till med min situation.

Hur går

<Style x:Key="UnderlinedLabel"> <Setter Property="Control.FontFamily" Value="Trebuchet MS" /> <Setter Property="Control.FontSize" Value="14" /> <!-- Next line fails --> <Setter Property="Control.TextDecorations" Value="Underline" /> </Style>

ihop med min

string value;

?

Använder du WPF eller WinForms för design?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

@korreWorre: Windows Forms Application.

Permalänk
Medlem

Winform är mycket mer begränsat än WPF vad gäller stylingmöjligheter i controllerna och ev. måste man rita vissa delar manuellt alt. skriva egna controller vilket jag normalt inte rekommenderar.

Har inte kodat på över ett tag och har fn. inte tillgång till lämplig utvecklingsmiljö så jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så.