Är Titan x overkill för min rigg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Ett, ja.

Två, nopenopenopenopenopenopenopenopenopenope

Skulle aldrig kunna rekommendera crossfire till någon, aldrig någonsin.

Så fruktansvärt många timmar jag lagt ned på att bråka med crossfire att jag har hunnit ångra mitt köp flera hundra gånger om.

Hårdvaran är toppen, inget snack om saken. Problemet ligger i AMD's drivrutiner.

Jag hade tidigare SLI i flera års tid, men i stort sett INGA problem alls.

Ett kort = 290x klockrent
Två kort eller fler = Nvidia xxxx.

Har utmärkt upplevelse utav CFX, har däremot bara kört det på Hawaii och där fungerar det bra. Kan inte hålla med dig mindre. Kan inte uttala om Nvidia då jag ej testat det men har svårt att tro att det skulle vara mycket bättre om ens bättre. CFX fungerar idag riktigt bra. Säger inte att det är felfritt i alla titlar, men överlag fungerar det utmärkt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Resultaten ser bra ut där. Finns inget annat kort som ger så hög FPS i Minesweeper så blir garanterat köp för hela släkten, inklusive pensionärerna som med tur lyckas starta harpan.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

hmm Gtx 990 lär vara 2 st 980Ti i samma grafikkort, precis som gtx 690 hade 2 x gtx 680 chip, jaha så vad är nästa steg nu då är det GTX 1080 Serie för knappast på 9XX eller ska Nvidia börja på nåt annat roligt namn eller siffra

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du får gärna informera mig om dessa spel?

Shadow of mordor, precis som @sgtprobe skriver. Om man sen ser hur utvecklingen går så kommer inte spel dra mindre minne framöver utan snarare mer.

Skrivet av sgtprobe:

Vilka spel då?

Alltså frågar i största välmening, bara nyfiken.

Jag vet väl ett som tekniskt, beroende på inställningar, kan dra mer eller runt 6GB, Shadow of mordor eller vad det heter.

Exakt, Shadow of mordor. Om man sen ser hur utvecklingen går så kommer inte spel dra mindre minne framöver utan snarare mer.
Sen är jag osäker på hur mycket vram GTA V och Witcher 3 drar på maxade inställningar i 1080p. Skulle gissa på att de drar över 5 GB, kanske tillochmed runt 6 GB.

Skrivet av TiasE:

Så i samma post som du säger att TS inte ska ha ett Titan X så säger du att man inte ska köpa något annat än ett Titan X om man vill ha ett högprestandakort?
Titan X råkar ju vara det är enda kortet på marknaden just nu som har över 8GB vRAM om man bortser från Quadro korten som inte har något med gaming att göra.

Med det sagt så tycker jag absolut inte att TS ska ha ett Titan X då det är bortkastade pengar för det behov som beskrivits.

Undrar även jag vilka spel som käkar mer än 6 GB vRAM i 1080p, och jag antar att du själv inte spelar dessa på höga inställningar då du inte har mer än 4GB? (2 kort med 4GB i Crossfire ger dig fortfarande bara 4GB att arbeta med)

Nu får du nog läsa mitt inlägg igen. Jag skrev att det är dumt att köpa ett så pass gammalt kort när nya kort släpps om några veckor. Vet inte hur mycket vram 980ti kommer att få. Men jag satsar på att det minst måste få 6 eller 8 GB (hoppas på 8 GB). AMD's fiji kommer ju få 8 GB HBM minne iaf.

Edit:
Angående vilka spel så se tidigare svar. Jag kör 1440p sedan någon månad tillbaka. Men då drar GTA V cirka 6 GB vram och då har jag inte ens rört additional videosettings. Ska faktiskt kolla hur mycket det drar om man maxar allt. Man kan fortfarande ställa in så att spelet använder mer minne. Vad jag förstår så hanterar mjukvara det på olika sätt. Med re-wrap eller vad det heter, den kan även cacha till ram. Summan av kardemumman är att spel använder betydligt mer än 4 GB just nu och om man som i TS fall har tänkt sig att behålla kortet så länge som möjligt så är det inte smart att köpa kort med mindre än 8 GB vram.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Shadow of mordor, precis som @sgtprobe skriver. Om man sen ser hur utvecklingen går så kommer inte spel dra mindre minne framöver utan snarare mer.
Exakt, Shadow of mordor. Om man sen ser hur utvecklingen går så kommer inte spel dra mindre minne framöver utan snarare mer.
Sen är jag osäker på hur mycket vram GTA V och Witcher 3 drar på maxade inställningar i 1080p. Skulle gissa på att de drar över 5 GB, kanske tillochmed runt 6 GB.
Nu får du nog läsa mitt inlägg igen. Jag skrev att det är dumt att köpa ett så pass gammalt kort när nya kort släpps om några veckor. Vet inte hur mycket vram 980ti kommer att få. Men jag satsar på att det minst måste få 6 eller 8 GB (hoppas på 8 GB). AMD's fiji kommer ju få 8 GB HBM minne iaf.

Edit:
Angående vilka spel så se tidigare svar. Jag kör 1440p sedan någon månad tillbaka. Men då drar GTA V cirka 6 GB vram och då har jag inte ens rört additional videosettings. Ska faktiskt kolla hur mycket det drar om man maxar allt. Man kan fortfarande ställa in så att spelet använder mer minne. Vad jag förstår så hanterar mjukvara det på olika sätt. Med re-wrap eller vad det heter, den kan även cacha till ram. Summan av kardemumman är att spel använder betydligt mer än 4 GB just nu och om man som i TS fall har tänkt sig att behålla kortet så länge som möjligt så är det inte smart att köpa kort med mindre än 8 GB vram.

Shadows of Mordor drar enligt alla sidor jag kan hitta max 3.8GB vRAM med alla settings i Ultra, GTA5 drar ca 3.2GB i 1080p och Witcher3 drar inte ens 2GB i 1080p.

Att det på din burk rapporterar 6GB är för att den visar den speglade användningen, så 6GB i ditt fall betyder att den effektivt använder 3GB.

Edit: såg att jag hade fel om SoM men det är som också sagts det enda spel som är undantaget.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Angående spelen så se tidigare svar.

Ett enda spel som drar över 6 GB är knappast bra underlag för att påstå att "spel drar redan över 6GB". Shadow of Mordor tillhör den extrema minoriteten.

GTA V tar ca 4GB VRAM vid maxat 1080p.

Witcher 3 tar ännu mindre, den tar nästan upp 3GB VRAM även vid maxat, 1080p.

Återigen, SoM är ett extremt undantagsfall och det kommer inte ske i det närmaste 3-4 åren att spel generellt börjar ta över 6GB ram. Speciellt inte med tanke på att det kommer att göra stora problem för de spel som ska köras på konsoler också.

Till slut, SoM har/hade ett problem, tanken var inte att den skulle ta upp så mycket VRAM. Det har företaget själva redan bekräftat. Sedan är det endast med deras ultra texture pack, och sist jag läste om det så var VRAM fortfarande under 6GB, runt 5.5gb VRAM i 1080p. Så egentligen går det inte ens att räkna det som ett exempel.

Mitt urspungliga påstående står därmed fast: Vid det laget du kommer behöva mer än 6GB minne för att maxa spel generellt, så kommer ett Titan X vara så gammalt att den ändå inte kan prestera jämfört med det som kommer att finnas på marknaden då. VRAM är inte allt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Shadows of Mordor drar enligt alla sidor jag kan hitta max 3.8GB vRAM med alla settings i Ultra, GTA5 drar ca 3.2GB i 1080p och Witcher3 drar inte ens 2GB i 1080p.

Att det på din burk rapporterar 6GB är för att den visar den speglade användningen, så 6GB i ditt fall betyder att den effektivt använder 3GB.

Skrivet av Mithras:

Ett enda spel som drar över 6 GB är knappast bra underlag för att påstå att "spel drar redan över 6GB". Shadow of Mordor tillhör den extrema minoriteten.

GTA V tar ca 4GB VRAM vid maxat 1080p.

Witcher 3 tar ännu mindre, den tar nästan upp 3GB VRAM även vid maxat, 1080p.

Återigen, SoM är ett extremt undantagsfall och det kommer inte ske i det närmaste 3-4 åren att spel generellt börjar ta över 6GB ram. Speciellt inte med tanke på att det kommer att göra stora problem för de spel som ska köras på konsoler också.

Mitt urspungliga påstående står därmed fast: Vid det laget du kommer behöva mer än 6GB minne för att maxa spel generellt, så kommer ett Titan X vara så gammalt att den ändå inte kan prestera jämfört med det som kommer att finnas på marknaden då. VRAM är inte allt.

Jag provade nyss att maxa allt i GTA V 1080p. Då kommer jag upp i strax över 6 GB Vram usage (6,35 GB vram usage). Så prova det innan ni börjar påstå saker. De som ni föreslår är knappast med maxade inställningar. Det är om man vill köra på "high" inte "ultra".

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Jag provade nyss att maxa allt i GTA V 1080p. Då kommer jag upp i strax över 6 GB Vram usage (6,35 GB vram usage). Så prova det innan ni börjar påstå saker. De som ni föreslår är knappast med maxade inställningar. Det är om man vill köra på "high" inte "ultra".

Återigen så har du endast 4GB tillgängligt, att GTA5 säger 6,35 är för att den läser av det speglade minnet, så i verkligheten använder du 6,35/2 = 3,175GB

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Återigen så har du endast 4GB tillgängligt, att GTA5 säger 6,35 är för att den läser av det speglade minnet, så i verkligheten använder du 6,35/2 = 3,175GB

Nej, det är inte delat med 2. 6,35 GB är så mycket minne den behöver, men mina 4 GB kort kan inte tillgodose det så då cachar man ner det i ram istället vilket är mycket långsammare än vram.

Om du har GTA V så kan du ju prova själv.

Visa signatur

Windows 10
MG279Q triple screen

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Nej, det är inte delat med 2. 6,35 GB är så mycket vram den behöver, men mina 4 GB kort kan inte tillgodose det så då cachar man ner det i ram istället vilket är mycket långsammare än vram.

Det är något seriöst fel i ditt fall. Jag kan t.ex inte hitta ett enda spår på hela internet att någon har lyckats använda 6GB VRAM i 1080p.......

Däremot har jag många som får ungefär samma siffra som jag, någonstans mellan 4-4.5 GB. Finns ett antal reviews att välja mellan för dig. Så du får dubbelkolla dina siffror.

Sist jag kollade så är det faktiskt så att du måste halvera mängden VRAM som spelet säger att du använder dig av. Nu har jag ingen aning hur du kollade upp det så jag kan inte påstå något.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Nej, det är inte delat med 2. 6,35 GB är så mycket minne den behöver, men mina 4 GB kort kan inte tillgodose det så då cachar man ner det i ram istället vilket är mycket långsammare än vram.

Och trots det så säger alla benchmarks som finns tillgängliga att GTA5 i 1080p i Ultra inte använder mer än i snitt 3.8GB om man kör 8x MSAA, så lågt som 3GB om man kör 2x.
I 4k upplösning med Ultra preset så landar man på strax över 4GB i vRAM användning men inte i närheten av de 6GB som du hävdar.

Edit: och nej jag har inte GTA5, inte min typ av spel alls, kan bara gå på de hundratals benchmarks och reviews som finns tillgängliga.
Edit2: då detta är så totalt off topic från vad posten handlar om så är jag klar här. Kan fortsätta i en annan tråd om så önskas men vill inte spamma ner TS tråd mer.

Visa signatur

Permalänk

Köp ett 980 Ti. Förmodligen avsevärt billigare än Titan X och nästan samma prestanda. Kommer att fungera bra med din dator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Det är något seriöst fel i ditt fall. Jag kan t.ex inte hitta ett enda spår på hela internet att någon har lyckats använda 6GB VRAM i 1080p.......

Däremot har jag många som får ungefär samma siffra som jag, någonstans mellan 4-4.5 GB. Finns ett antal reviews att välja mellan för dig. Så du får dubbelkolla dina siffror.

Sist jag kollade så är det faktiskt så att du måste halvera mängden VRAM som spelet säger att du använder dig av. Nu har jag ingen aning hur du kollade upp det så jag kan inte påstå något.

Skrivet av TiasE:

Och trots det så säger alla benchmarks som finns tillgängliga att GTA5 i 1080p i Ultra inte använder mer än i snitt 3.8GB om man kör 8x MSAA, så lågt som 3GB om man kör 2x.
I 4k upplösning med Ultra preset så landar man på strax över 4GB i vRAM användning men inte i närheten av de 6GB som du hävdar.

Edit: och nej jag har inte GTA5, inte min typ av spel alls, kan bara gå på de hundratals benchmarks och reviews som finns tillgängliga.
Edit2: då detta är så totalt off topic från vad posten handlar om så är jag klar här. Kan fortsätta i en annan tråd om så önskas men vill inte spamma ner TS tråd mer.

Anledningen till att testerna inte visar mer är att de inte kör med maxade inställningar i 1080p utan på preset ultra. Om ni inte tror mig så kanske ni tror Nvidia som har testat.
Här har Nvidia kollat hur mycket vram GTA V använder vid 1080p. Räkna ihop de högsta inställningarna så kan ni se var det hamnar.

Jag skulle säga att det här ger bra info till TS. Om man funderar på att köpa ett Titan X, så vill han ju tydligen ha "top notch". Då duger det inte med att inte kunna maxa spel i 1080p som redan finns ute. Så köp absolut inte ett kort med 4 GB vram, helst inte 6 GB heller. Köp 8 GB då vi redan nu ser minneshungriga spel. Sen så tycker inte jag att Titan X är "värt" eftersom att när man börjar komma upp över 10 GB vram så räcker inte GPU'n till. Då måste man köra flera i sli, kanske 2-3 Titan X i sli. Som jag sa tidigare, vänta några få veckor och se vad Nvidia och AMD bjuder på. Jag själv har varit väldigt sugen på att köpa nya kort i nästan ett halvår, men jag har lyckats hålla mig

Visa signatur

Windows 10
MG279Q triple screen

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt satsa på 980Ti. Men din rigg klarar vilket kort som helst.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jag köpte första Titan när det släpptes och har varit nöjd i två år. Kanske borde köpa ett X för samma känsla.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

God kväll,

Sitter och funderar på om det är läge att inhandla en titan x till min rigg hemma (är på kneget just nu). Sitter lite i valet och kvalet då jag även sneglar lite på GTX 980ti och inte direkt vill pissa bort ett rätt stort antal tusenlappar.

Riggen jag kör finns i min signatur. Det som påverkar valet är att jag har ingen avsikt att spela på högre än 1080p upplösning, då det är det min skärm klarar och jag inte har någon större önskan / behov än det. Ett mål är att framtidssäkra riggen en smula så jag inte behöver uppgradera den på ett bra tag.

Så ... Titan X ... ja eller nej. är då frågan.

Titan X är overkill för allas rigg

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ja, möjligt att det är så idag. Men har man råd, så varför inte?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Förutom för de som utnyttjar dess prestanda.

Overkill = Mer än vad som behövs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Förutom för de som utnyttjar dess prestanda.

Overkill = Mer än vad som behövs

Tack för att du förklarar vad overkill är, det hade jag inte en aning om, så skönt när man får lära sig något nytt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ursäkta men i datorsammanhang så är det lite fel o använda "overkill"... med tanke på utvecklingstakten.

Titan X är utdaterat ganska snart. Inom vissa områden är det ju förresten redan det.

EDIT: Kollar man pris/prestanda är det en annan sak... men kollar man på Titan X så är det ingenting som man borde bry sig om i första hand.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer inte vara värt det, kör med 980ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Tack för att du förklarar vad overkill är, det hade jag inte en aning om, så skönt när man får lära sig något nytt

Varsågod.

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:

Största annonsen på hela sweclockers.com

http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Har aldrig haft problem med mina 280x i CF fö.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Är kortet overkill för din rigg? Nej, då din CPU är stark nog att ta hand om ett Titan X. Frågan man bör ställa sig dock är om Titan X är overkill i 1080p? Så det bara skriker om det i 99% av alla titlar. Om du tittar på Sweclockers tester så får Titan X nästan aldrig jobba fullt ut då CPUn får jobba så hårt. Samtidigt så har du så höga FPS så det är lungt i vilket fall som helst. Skulle ett GTX 980 ti vara ett bättre alternativ? Ja, du skulle antagligen få mer eller mindre samma FPS med det kortet då problemet ligger på att CPUn inte lyckas mata fram beräkningarna till grafikkortet.

Dessa kort är ju inte menade för 1080p. Dessa kort är ju menade för 1440p och 4K. Jag hade dock inte köpt ett Titan X även om pengar finns, då du får så lite glädje för dom pengarna. Jag hade tagit ett 980 ti och sedan köpt ett till längre fram om det inte skulle räcka, men detta är ju för upplösningar i 1440p eller 4K som sagt.

Visst OK, Titan X har 12GB, men så mycket behövs inte i dagsläget, du kommer väldigt långt på 6GB.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av nino:

@andreas_dock:

Största annonsen på hela sweclockers.com

http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Har aldrig haft problem med mina 280x i CF fö.

... jag har inte AdBlock
Sluta titta på mig sådär..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Jag tackar återigen alla som har bidragit!
Eftersom jag ändå "bara" kör i 1080p så har jag valt att köpa ett 980ti. Beställde ett på Dustin för bara några minuter sedan, men visst är det frestande att få dubbla minnet för mindre än dubbla priset. Men jag får väl vara lite ekonomisk...emellanåt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

Jag tackar återigen alla som har bidragit!
Eftersom jag ändå "bara" kör i 1980p så har jag valt att köpa ett 980ti. Beställde ett på Dustin för bara några minuter sedan, men visst är det frestande att få dubbla minnet för mindre än dubbla priset. Men jag får väl vara lite ekonomisk...emellanåt

...som du aldrig kommer att använda, du kommer inte ens använda 6GB fullt ut

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

...som du aldrig kommer att använda, du kommer inte ens använda 6GB fullt ut

Äsch, det är bara det där gamla hederliga "Vill ha!" syndromet som spökar

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Schytzz:

Äsch, det är bara det där gamla hederliga "Vill ha!" syndromet som spökar

Detta är precis samma anledning som jag har för att köpa Titan X...
Men 980ti som kommit ut nu är ju minst sagt lovande!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •