Har nu avinstallerat spelet.
Halloj.
Måste säga att GTA V var en spelupplevelse utöver det vanliga, helt klart det bästa spelet jag spelat under min gaming karriär och då började jag min gaming karriär med Commodore 64. Om inte detta spel blir Game of the year på PC sidan så kommer jag tycka att det är lite konstigt.
Storyn, Karaktärerna, Friheten, Spel världen, Grafiken, Optimeringen och Spel Mekaniken är något helt fantastiskt i spelet.
Efter att jag var klar med story mode så provade jag även online läget, spelade upp till level 26 innan jag helt enkelt tröttnade, dock så tycker jag att de fick till en MMO känsla i ett "Lobby" spel, mycket bra jobb, lite många loadingscreens men som sagt tidigare, det är ändå ett "Lobby" multiplayer spel och inte ett MMO även om det känns som ett MMO.
Jag kände att jag kom in i en World och Warcraft grind i online läget och eftersom spelet inte är ett MMO så insåg jag att grinden i slutändan var poänglös. Tappade motiveringen att fortsätta när jag väl köpt den dyraste bilen och dyraste lägenheten. Men visst så länge man känner att man har kul i spelet så är det ju bara att grinda på!
Som helhet så har GTA V lämnat mersmak, och man kan fantisera om framtiden för spelserien, tänk om de satsar helhjärtat på att skapa "GTA the MMO", ha två eller tre factioner, Kriminella, Poliser och Civila, på servrar som rymmer upp till 2-3000 spelare samtidigt.
Det hade varit grymt och jag tror inte att det är en omöjlighet att det kommer i framtiden. Ja ja, dags att sluta att fantisera och sammanfatta tråden...
Bästa spelet jag någonsin spelat, i min mening en liten gaming revolution som har skett, och ribban på spel har höjts markant.