Spelkedjan Game i konkurs – rear ut rubbet

Permalänk

Är lite dålig på det där med game, har typ aldrig köpt där pga deras äckliga priser. Men hur är det med game.co.uk? Står inget om reor eller konkurs där?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Gamestop i Kista kan inte höja priserna på spel... de är redan dyrare än Webhallen. vissa spel WH 399: GS 599:- Gamestop är inte billigare på ett enda spel än WH är.

Förut köpte all PS4 spel från GS tills WH kom till Kista

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

@Rasmusen98: Endast Game i Sverige som går i konkurs

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

@Rasmusen98: Endast Game i Sverige som går i konkurs

Aha, tack så mycket

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Jätte dåliga priser är det ändå inte, fynda Darksiders Complete (1:an och 2:an + season pass) för 50 spänn. Och då var det ändå en steam kod

Det är du Franchise Pack som annars kostar 54€ på steam

Förtydling
Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker

Permalänk

Det var på tiden....

Permalänk
Medlem

nån som har koll på hur lagren ser ut i stockholm än så läönge om värt att åka kolla?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Steam och digitalt tagit över.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Steam och digitalt tagit över.

sen vad jag förstår hade dom rejäla ockerpriser med så det är ju inte så konstigt det blev som det blev..

Permalänk

Fick tag på en New Nintendo 3Ds Vit för 999 kr, Game i Västerås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Om du menar Steam wallet koder så nej, Game säljer inte ens sådana. Det är gamestop som kör på dem. Om du menar spel som man löser in på Steam så ja, det gäller dem.

menade steam pengar var länge sedan jag var där så trodde dom körde på samma.

Permalänk
Medlem

Inget konstigt, fysiska butiker kommer att gå omkull för eller senare, speciellt när man inte har några konkurrenskraftiga priser eller trevlig personal.

Permalänk

Inte så konstigt att det blir såhär med tanke på priserna som denna typ av butiker ofta har. Handlar det mesta på nätet idag antingen via butiker eller på steam eller andra liknande sidor.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Någon som har varit i Halmstad butiken?
finns det några bra deals?
framförallt till 3ds

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingablod:

Någon som har varit i Halmstad butiken?
finns det några bra deals?
framförallt till 3ds

Min vän köpte en New 3DS för 999 kr, det finns även COD AW och BF:H för runt 250-300 kr vardera. Xbox one för runt 1900 kr.

Permalänk
Medlem

Var förbi Stockholm/skrapan på lunchen, så packat med folk att man knappt kom in.
Ångrar jag inte tog en bild av spektaklet....
Har nog varit mer folk i butiken idag än samtliga tidigare dagar i år sammanlagt...
Kassapersonalen såg rätt bittra ut

PS4 var det enda som intresserade mig och det var extremt urplockat.
Kan även ha funnits fler hyllor med fick fan cellskräck och stack därifrån asap, inte värt mödan för den eventuella rabatten.

Står ju dock på hemsidan att det ska fyllas på från centrallager.

Permalänk
Medlem

jag håller mig nog till steam reor

då sparar man massor med pengar.

Dold text
Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jäkla sen nyhet ändå, butikerna är ju länsade på godbitarna sedan 1v tillbaka typ.
Retrosektionen försvann jäkligt fort.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Köpte T-shirts idag. 99-199 (49,5-99,5 efter 50% rabatt).

Med tanke på vad T-shirts normalt kostar så var det helt okej.

Permalänk
Skrivet av Zorker:

Min vän köpte en New 3DS för 999 kr, det finns även COD AW och BF:H för runt 250-300 kr vardera. Xbox one för runt 1900 kr.

tack för svar
får nog ta en sväng inom imorn

Permalänk
Avstängd

Man får så mycket mer för pengarna om man köper när de "digitala reorna" är igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Man får så mycket mer för pengarna om man köper när de "digitala reorna" är igång.

Beror på hur man ser det. Sällan det är några enorma digitala reor till konsol? Visst det kommer lite bra grejor ibland men går ju inte att jämföra en PSN- eller XboxStore-rea med typ GoG eller Steam.

Sen så gillar jag (och många med mig) inte digitalt. Går varken att låna ut till polarna eller sälja vidare.
Hittils i år har jag lånat hälften av mina ps4:a spel av en polare (kostnad, 0:-, svårslaget reapris?).
Resten har jag köpt helt nya, spelat på nån vecka, lånat tillbaka till polarna, och sen krängt 100:- under nypris på blocket.

Så har väl spelat en iaf 10 ps4:a titlar i år för totalt runt 600:- med blockets avgifter inkluderade.

Sen sure, vissa spel vill man behålla. Men beror på, so much to play, so little time.
Hinner varken spela om singleplayer, eller hålla på med onlinespel längre.
Ett eller max 2 singleplayerspel i månaden är vad det finns tid för.

Permalänk
Inaktiv

Är det ryktet sant som gick att spelkejdan Game hade prisgaranti på de senaste spelen?
Alltså om man hittade en butik i stan som tog ännu mer för ett spel än Game, så kunde man få köpa spelet för samma pris hos Game. Men eftersom de redan hade så höga priser var denna prisgaranti svår att utnyttja.

Jag förstår inte hur de kunde gå på vinst med de senaste spelen, de andra spelen så visst hade de kanske större utbud än många andra kedjor och kunde få sålt tack vare detta. Jag tänker t.ex. ingången i Nordstan i Göteborg, de senaste spelen där var svindyra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Beror på hur man ser det. Sällan det är några enorma digitala reor till konsol? Visst det kommer lite bra grejor ibland men går ju inte att jämföra en PSN- eller XboxStore-rea med typ GoG eller Steam.

Sen så gillar jag (och många med mig) inte digitalt. Går varken att låna ut till polarna eller sälja vidare.
Hittils i år har jag lånat hälften av mina ps4:a spel av en polare (kostnad, 0:-, svårslaget reapris?).
Resten har jag köpt helt nya, spelat på nån vecka, lånat tillbaka till polarna, och sen krängt 100:- under nypris på blocket.

Så har väl spelat en iaf 10 ps4:a titlar i år för totalt runt 600:- med blockets avgifter inkluderade.

Sen sure, vissa spel vill man behålla. Men beror på, so much to play, so little time.
Hinner varken spela om singleplayer, eller hålla på med onlinespel längre.
Ett eller max 2 singleplayerspel i månaden är vad det finns tid för.

Nej jag tänkte främst på PC-spel. Konsol är oftast dyrare att köpa "online digitalt".

Ja jag föredrar själv GOG, eftersom de distribuerar spelen utan DRM. Så de spelen kan man ta med sig till kompisen utan att behöva logga in på någon onlinetjänst som Origin eller STEAM.

Oftast när man spelat igenom ett spel så startar man det nästan aldrig igen. Undantaget "evighetsspelen" som t.ex. Sim City-stilen eller Europa Universalis och liknande.

Permalänk
Medlem

Gamestop kommer inte fungera heller.

... Man kanske skulle dra några WoW-Gametider om det nu är 50% på det.

Tråkigaste med GAME var att beg Mario Galaxy kostar 350 kr, nytt kostar 550 kr på Webhallen kostar det 199 kr nytt
Och ibland kostade ett begagnat spel kanske 399 kr medans ett nytt I BUTIK kostade 350 kr.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var GameStop som kursade, Game är ju en riktigt trevlig butik. Spenderat bra med kulor där... Men men, nedladdningsprincipen tar ju över och det är förståeligt samt nätbutiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Jäkla sen nyhet ändå, butikerna är ju länsade på godbitarna sedan 1v tillbaka typ.
Retrosektionen försvann jäkligt fort.

Nja, 50% rabatt på allt trädde ikraft idag. Tidigare var det endast 40% rabatt på spel och 20% på konsoler och tillbehör.

Permalänk
Skrivet av foh668:

@Legopappa: Du har fortfarande elektronikkedjorna.

Trist att Game försvinner men det är förståeligt med tanke på de priser man har haft och den konkurrens från allt mer nischade butiker som har ett betydligt bättre pris på spel.
Dock kan man bli nostalgisk, gillade att ta mig dit på längre raster i högstadiet och titta, ibland köpa begagnade spel, köpte faktiskt GT4 till PS2 nytt där och dyrt var det!
Har inte haft något med Game att göra på många år nu eftersom man slog igen redan för 7-8 år sedan på min ort. Tror fortfarande att det finns en marknad för fysiska spelbutiker men då måste man använda sig utav sådant webbutikerna inte kan t.ex. ett stort utbud utav begagnade spel och små lokaler.

Nu tror jag du minns lite fel. GTA 4 till PS3 kan jag tänka mig eller GTA 3 till PS2 annars blir det lite svårt att lira.

Edit: Hade läst helt fel som folk var vänliga att påpeka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Nu tror jag du minns lite fel. GTA 4 till PS3 kan jag tänka mig eller GTA 3 till PS2 annars blir det lite svårt att lira.

Gran Turismo 4 är till ps2.

Permalänk
Medlem

Var där och kollade idag. Inte konstigt att de går i konkurs då priserna trots rean för de titlar jag är sugen på inte kom under priserna hos ex CDON!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011