AMD Radeon R9 Nano med grafikprocessorn Fiji drar 175 watt

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon R9 Nano med grafikprocessorn Fiji drar 175 watt

Grafikprocessorn Fiji kommer inte enbart användas för att konkurrera i toppsegmentet. Längre ned i hierarkin är Radeon R9 Nano, som utlovar högre prestanda än R9 290X till lägre strömförbrukning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt med hög prestanda i mindre format.

Permalänk
Medlem

If Big is Beautiful then Small is Sexy.

Permalänk
Medlem

Hur ska tillverkare klämma sina egna kylare på litet kort.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

What's this, a card for ants?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Detta kort verkar ju mycket mer köpvärt än GTX 980 Ti enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli en storsäljare!

Permalänk
Medlem

riktigt fint i mycket tysta och mitx-byggen!

Permalänk

Ska bli kul att se hur den överklockar, kan bli riktigt intressant med vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Vackert!

Permalänk
Medlem

Wow, klockrent

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Hur ska tillverkare klämma sina egna kylare på litet kort.

Antingen genom att tillverka mindre kylare eller större kretskort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Synd att jag aldrig skulle köpa såhär dyra kort

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

helt sjukt, ha-begäret är enormt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Riktigt imponerande

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Kommer bli roligt med en Steam Machine kallat THE FURIUS ULTIMATE T!100 med denna, Och folk undrar om det är en Ouya Destroyer.

Permalänk
Konsolgrävare

Perfekta ITX grafikkortet!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Så prestanda som ett GTX 980 eller?

Permalänk
Medlem

när kan vi se R3 serien i butik ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ser ut som en mardröm för GTX970 / GTX980. Kanske tom kan utmana 980Ti i vissa fall men det vore smått otroligt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Inaktiv

Ha-suget är extremt på denna. Nu gissar jag på att det inte är något jättehopp i prestanda från mitt 290 och det är ju egentligen Fury/Fury X jag troligen helst vill ha av dessa nya modeller men storleken på kortet, 175W och allt... riktigt nice.

Bara och vänta på de där recensionerna då och se om man kan låta bli att impulsköpa hehe.

Permalänk
Medlem

Undra ifall det kommer prestera som ett 760, eller bättre till och med. Nyfiken på prestandan då jag sitter på ett 760 som hade vart gött att byta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Ser riktigt trevligt ut! Synd att jag aldrig skulle köpa såhär dyra kort

Det står längst ned att det inte finns några prisuppgifter än så Hur vet du att det blir dyrt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynx:

Undra ifall det kommer prestera som ett 760, eller bättre till och med. Nyfiken på prestandan då jag sitter på ett 760 som hade vart gött att byta ut.

Det lär väl inte bli dyrare än Fury för $550 om det är en nedbantad krets med lägre klockfrekvenser.

Permalänk
Avstängd

Trevligt att se att strömförbrukning går ner. Om ett par år kanske vi får se att dom dra under 100 Watt.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Grymt intressant. Lär ju vara ett visst pris på den då den inte lär vara långsammare än GTX 980 med tanke på den TDPn och den prestandan per watt. Oj vad jag gillar HBM.

Var väldigt mycket kritiska röster till AMD så sent som för några dagar sedan. Men måste säga att de gör jävligt mycket rätt med denna lanseringen. Vattenkyld extremmodell för de som vill ha det, högpresterande luftkyld modell för de som vill ha det och så nano då. Samtidigt så verkar hela 300-serien rätt konkurrenskraftigt prissatt med tanke på prestanda.

Permalänk
Medlem

En <6 liter relativt kraftfull mitx dator? vill ha'et är enormt, plånboken mindre D:

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Trevligt att se att strömförbrukning går ner. Om ett par år kanske vi får se att dom dra under 100 Watt.

Så länge det är accepterat med 250-300W kommer det att släppas prestandakort som drar så mycket.

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Trevligt att se att strömförbrukning går ner. Om ett par år kanske vi får se att dom dra under 100 Watt.

Knappast under 100W men kanske ned till 150-160W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Trevligt att se att strömförbrukning går ner. Om ett par år kanske vi får se att dom dra under 100 Watt.

Finns redan, men då lider ju prestandan så klart. Vilket den såklart kommer göra på kort under 100W om några år också. Allt som möjliggör snålare kort kan också användas till att göra snabbare kort. Man släpper då snabbare kort i högre prissegment och snålare kort i lägre segment. Folk dissar då de nya snålare korten för nu vill man plötsligt ha kort som presterar som de nya snabba.

För några år sedan var GTX 480 snabbast, då ville många precis som du att man skulle satsa på svalare kort med lika bra prestanda, idag finns det toksvala kort som är snabbare, men då vill man istället ha Titan X under 100W, då duger inte GTX 480-prestanda längre. Du kan flytta målstolpen hur länge som helst.