Permalänk

Tips på bra webbhotell?

Hejsan allesammans, just nu befinner jag mig i djungeln som är svenska webbhotell. Det finns så många att välja på, men jag söker ett lite mera premium, med en budget på kanske 300-400 i månaden.

Vill ha snabba och stabila servrar som ligger i Sverige. Inga budget alternativ som typ one.com eller loopia.

Har funderat på VPS men osäker om de är för avancerat. Hemsidan kommer använda wordpress, och tänkt att hemsidan i en framtid kommer bli väldigt stor och kräva mycket resurser. Har funderat på wp engine som dock inte är i Sverige, eller på svenska inleed. Kom gärna med tips på vilka webbhotell ni använder, eller om ni bara vet om något bra premium webbhotell i Sverige.

TY!

Permalänk
Medlem

Space2u fungerar fint.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Använder Binero och är nöjd. Tycker att man får mycket för pengarna det lilla jag har jämfört mot andra webbhotell.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThunderHawk:

Hejsan allesammans, just nu befinner jag mig i djungeln som är svenska webbhotell. Det finns så många att välja på, men jag söker ett lite mera premium, med en budget på kanske 300-400 i månaden.

Vill ha snabba och stabila servrar som ligger i Sverige. Inga budget alternativ som typ one.com eller loopia.

Har funderat på VPS men osäker om de är för avancerat. Hemsidan kommer använda wordpress, och tänkt att hemsidan i en framtid kommer bli väldigt stor och kräva mycket resurser. Har funderat på wp engine som dock inte är i Sverige, eller på svenska inleed. Kom gärna med tips på vilka webbhotell ni använder, eller om ni bara vet om något bra premium webbhotell i Sverige.

TY!

Budgetalternativ i det här sammanhanget tycker jag är högst relativt. Personligen ser jag inte Loopia som ett "budget val",
i alla fall inte ur webbsajt synpunkt.

Senaste 10 åren har jag hunnit använda mig av bl.a. One, Loopia, Binero, CityNetwork, Oderland, Ballou, Surftown, och Crystone.

One är ett budget alternativ som ändå mognat, för en hobbysajt med <100 besökare per månad och inga krav så är det ett givet val.

Men för företagshemsidor, webbsidor som är beroende av databaskopplingar så är ju inte One i snabbhet att rekommendera öht!

Och resterande webbhotell jag nämner ovan så har jag varit varierat nöjd, hastigheten har jag inte stött på några problem med hos någon av dem. Däremot saker som jag stört mig på mer eller mindre är webbhotellens kontrollpaneler och webbmail system..
I de avseendena har jag haft sjukt mycket strul med Binero tyvärr som i övriga anseenden fungerade stabilt och snabbt.
Loopia, även där lite kontrollpanelsbuggar jag råkade ut för...

Sedan upplever jag de flesta kontrollpanelerna som slöa och inte särskilt responsiva, ibland har de även gjort dessa så "enkla" så att man blir tokig på att man inte hittar det man vill.

WP sajter generellt upplever jag som sega och inte minst i WP admin, nu avskyr jag WP rakt igenom så är inte särskilt objektiv.
Vad som passar dig bäst för en WP sajt som du i framtiden tror/tänker ska bli stor, jag kan inte svara på vilket webbhotell som är bäst för dig.

Men om sajten inte är tänkt att explodera första året så hosta den på ett webbhotell och testa, de flesta har nöjdhetsgaranti så du kan ju hoppa runt och vara en "jobbig gnällig kund" i några månader och leka dig fram var du trivs bäst.

Lycka till med valet av webbhotell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderHawk:

Hejsan allesammans, just nu befinner jag mig i djungeln som är svenska webbhotell. Det finns så många att välja på, men jag söker ett lite mera premium, med en budget på kanske 300-400 i månaden.

Vill ha snabba och stabila servrar som ligger i Sverige. Inga budget alternativ som typ one.com eller loopia.

Har funderat på VPS men osäker om de är för avancerat. Hemsidan kommer använda wordpress, och tänkt att hemsidan i en framtid kommer bli väldigt stor och kräva mycket resurser. Har funderat på wp engine som dock inte är i Sverige, eller på svenska inleed. Kom gärna med tips på vilka webbhotell ni använder, eller om ni bara vet om något bra premium webbhotell i Sverige.

TY!

Använder FSData för frugans företag, har fungerat felfritt i flera år, snabbt och stabilt. Det är enkelt att växa där dessutom, bara uppgradera kontot vid behov eller kanske ha en egen server ståendes där när behovet blivit stort nog. Rekommenderar det varmt.

Hon har haft både One och Loopia tidigare men dessa var riktigt långsamma, mer än 3 gånger så lång laddningstid av sidan jämfört med FSData.

Skickades från m.sweclockers.com