Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Inte direkt första gången Elfa klantat sig med lagersaldot. Åtskilliga gånger har de påstår sig sälja varor som antingen inte gått att köpa eller som sedan blivit makulerade i efterhand. Undvik!

Permalänk
Medlem

Slog till på PS4an hos Elgiganten i morse, 500kr rabatt är ändå rätt mycket.
Frågan är om den kommer få en permanent prisreducering på samma sätt som Xbone haft ett tag nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av guos89:

Inte direkt första gången Elfa klantat sig med lagersaldot. Åtskilliga gånger har de påstår sig sälja varor som antingen inte gått att köpa eller som sedan blivit makulerade i efterhand. Undvik!

att ha ett lagersaldo/system som Webhallen/inet kan kosta en hel del pengar, sen ska alla anställda registrera varje köp..
varför inte ringa till butiken kolla så dom har produkt X ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Slog till på PS4an hos Elgiganten i morse, 500kr rabatt är ändå rätt mycket.
Frågan är om den kommer få en permanent prisreducering på samma sätt som Xbone haft ett tag nu.

Skeptisk att den kommer få det. Ps4an säljer ju väldigt bra till skillnad från xbone som behövt sänka priset för att sälja över huvudtaget. Enligt vgchartz så har ju ps4an sålt dubbelt mot xbone samtidigt som priset varit högre under längre tid.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Skeptisk att den kommer få det. Ps4an säljer ju väldigt bra till skillnad från xbone som behövt sänka priset för att sälja över huvudtaget. Enligt vgchartz så har ju ps4an sålt dubbelt mot xbone samtidigt som priset varit högre under längre tid.

Xbox One fanns i början bara med Kincet och mig veterligen kostade mer än PS4 än längre tid. Det är det senaste halvåret som Xbox sjunkit i pris och det är tack och lov att de säljer utan Kincet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Skeptisk att den kommer få det. Ps4an säljer ju väldigt bra till skillnad från xbone som behövt sänka priset för att sälja över huvudtaget. Enligt vgchartz så har ju ps4an sålt dubbelt mot xbone samtidigt som priset varit högre under längre tid.

Det är nog sant, bra att man passade på då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sony har precis idag gått ut med en ny modell av PS4 (CUH-1200) som sägs vara mer energieffektiv ( = tystare?). De har även bytt ut den högblanka ytan mot en matt. Värt att tänka på om man sitter och tvekar.

[scei.co.jp] Sony to launch new PlayStation 4 worldwide

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AerisArchon:

Sony har precis idag gått ut med en ny modell av PS4 (CUH-1200) som sägs vara mer energieffektiv ( = tystare?). De har även bytt ut den högblanka ytan mot en matt. Värt att tänka på om man sitter och tvekar.

[scei.co.jp] Sony to launch new PlayStation 4 worldwide

Hoppas de börjar sälja hårddisk "skyddet" separat.

Som det är nu så är det nästintill omöjligt att rengöra hdd luckan och inte göra repor i locket :(.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

tjena er som minns att man kunde köpa batman: arkham knight på cdon för någon vecka sedan för 50 kr jag fick denna kod nyss men då jag fick med spelet med mitt grafikkort, kan man sälja koder? sedan så fick jag 2 olika koder det står standard på båda men är den ena extra material eller något?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kevin Amilund:

tjena er som minns att man kunde köpa batman: arkham knight på cdon för någon vecka sedan för 50 kr jag fick denna kod nyss men då jag fick med spelet med mitt grafikkort, kan man sälja koder? sedan så fick jag 2 olika koder det står standard på båda men är den ena extra material eller något?

Tacksam för alla svar!

Den andra nyckeln ska vara Harley Quinn Story Pack-DLC iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Amilund:

tjena er som minns att man kunde köpa batman: arkham knight på cdon för någon vecka sedan för 50 kr jag fick denna kod nyss men då jag fick med spelet med mitt grafikkort, kan man sälja koder? sedan så fick jag 2 olika koder det står standard på båda men är den ena extra material eller något?

Tacksam för alla svar!

Greenman Gaming kör 40 % rabatt på Arkham Knight ( kod BETHEB-ATMANG-MG40PC, borde landa på runt 270 kr, orkar inte dubbelkolla) och 75 % på andra Batman-spel.
http://www.greenmangaming.com

Är Batman-spelen något att ha?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Corsair RM750i för 1199 kr (24% rabatt) hos CDON.

Recension för den som är intresserad av Corsairs nya nätagg: [url="https://www.youtube.com/watch?v=IqIxweDOw6k"]Youtube[/url

Till er som känner er intresserade men tveksamma till nätdelen, så kan jag kortfatta recensionen:

  1. Rippel i världsklass - Samma/lägre än AXi modeller

  2. Semipassivt

  3. 80+ Gold

  4. Mycket smidigt integrerat Corsair Link

RMi är inte tillverkat av samma OEM eller på samma platform som RM modellerna, som de fick mycket skit för. För fler detaljer, titta på recensionen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icermann:

Greenman Gaming kör 40 % rabatt på Arkham Knight ( kod BETHEB-ATMANG-MG40PC, borde landa på runt 270 kr, orkar inte dubbelkolla) och 75 % på andra Batman-spel.
http://www.greenmangaming.com

Är Batman-spelen något att ha?

Kan inte svara för de äldre batman spelen men från vad jag har spelat på arkham knight så är det underbart väldigt kul, snyggt och action fyllt! Men lite förvånad över att man bara får 30 fps dock så verkar det som att det finns en spärr i .ini filen som gör att spelet cappar fpsen på bara 30 så det är lite surt vissa säger att man kan ändra detta om man vill i system filerna för installationen!

Permalänk
Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Till er som känner er intresserade men tveksamma till nätdelen, så kan jag kortfatta recensionen:

  1. Rippel i världsklass - Samma/lägre än AXi modeller

  2. Semipassivt

  3. 80+ Gold

  4. Mycket smidigt integrerat Corsair Link

RMi är inte tillverkat av samma OEM eller på samma platform som RM modellerna, som de fick mycket skit för. För fler detaljer, titta på recensionen.

och jämför man med EVGA G2 Så kostar dom lika mycket och EVGA har 10års garanti.

"Channel Well Technology (CWT) continues to be the OEM behind the RM(i)"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Är det ett vanligt förekommande fenomen att man inte längre får mail ifrån tipstråden, efter att SC uppgraderade sajten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ronakmaster:

Vill bara tipsa om att Elgiganten i Jönköping kör ett bra erbjudande
på Xbox one 500gb, Inkl GTA 5 för 2400kr.

Det där var en riktigt bra deal faktiskt.

Skrivet av eurythmech:

Är det ett vanligt förekommande fenomen att man inte längre får mail ifrån tipstråden, efter att SC uppgraderade sajten?

Se biberus tidigare inlägg här för instruktioner.
Jag använder mailbevakningen själv och fungerar riktigt bra nu. Samtidigt använder jag även Bevaka trådar när jag är hemma vid min dator. På mobilen är mail-notifieringarna riktigt trevliga för att hålla koll på aktivitet i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummoz:

Dustin säljer GTX 980 ti reference för 6299 (typ 1000kr rea)!

https://www.dustin.se/product/5010871446/reference?ssel=false...

Hade varit en bra deal men är tyvärr exklusive moms! Med moms ligger priset på 7874 kr (exklusive frakt).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 3 TKL 999kr: https://www.inet.se/kampanj/2284/sommarkampanj-2015-v3-ducky-...

Inga fler på PJ, osäker på standardpris, men tror det är bra pris, så postar här.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att detta borde postas i huvudtråden utan postar det bara här då någon kanske missat den fina marknaden här på Sweclockers

Skulle vilja säga att denna Macbook 1000kr eller bud är väldigt prisvärd om man är i behov av en dator för studier eller dylikt.
http://www.sweclockers.com/marknad/114098-macbook-radeon-6990...
Peta in en SSD för en femhundring och du har dig en fräsch pluggdator av kvalité

Permalänk
Medlem

Enligt Elgigantens kundsupport så stämmer inte följande : Xbox one 500gb, Inkl GTA 5 för 2400kr inte ens i Jönköping.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Enligt Elgigantens kundsupport så stämmer inte följande : Xbox one 500gb, Inkl GTA 5 för 2400kr inte ens i Jönköping.

Det fanns men var "nyöppningserbjudande" då dem hade byggt om varuhuset! Dvs endast över en dag!

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3094055,3084608
Är det inte samma dator?
Elgiganten har den på sin rea för 8990kr och siba har den för 8490kr. På siba ingår även Office.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Angående ett tidigare fynd.

Köpte en xbox 360 kontroller med 150 kronors cashback från Inet. Men jag har inte fått några pengar från Microsoft än. Är det någon som gjorde samma "fynd" men som har fått de 150 kronorna?

Permalänk
Medlem

@farnebr1nk: Fick mina 150 kronor för kontrollern på kontot för över en månad sen.

Permalänk
Medlem

@farnebr1nk: Jag fick mina 150 kr för en dryg vecka sen. "Europabetalning" stod det i kontoutdraget.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av farnebr1nk:

Angående ett tidigare fynd.

Köpte en xbox 360 kontroller med 150 kronors cashback från Inet. Men jag har inte fått några pengar från Microsoft än. Är det någon som gjorde samma "fynd" men som har fått de 150 kronorna?

Jag var faktiskt tvungen att kolla om jag fått pengarna nu när du skrev detta, eftersom folk sa att de fick pengarna för längesedan, och jag köpte precis som dig - en 360 dosa för struntsummor.

Och jodå, de kom faktiskt för längesedan;

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Det var det värsta. Hur skall man gå till vägar nu då? Kampanjen är ju avslutad sen länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Det var det värsta. Hur skall man gå till vägar nu då? Kampanjen är ju avslutad sen länge.

Tja, vad sägs om att läsa vad som står på kupongen till att börja med? Kanske kan ge någon vägledning?

Bland annat står det "Efter upp till 8 veckor sätter vi in pengarna på ditt konto.", "Max 1 utbetalning per hushåll/företag." och "Frågor besvaras av Microsoft kundservice 08-559 90 000, om frågorna gäller utbetalning, välj 2 sedan 4 i ton valet[sic].".

Lattjo att ha kundservice på 90000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Det var det värsta. Hur skall man gå till vägar nu då? Kampanjen är ju avslutad sen länge.

Jag fick in mina pengar igår så dom arbetar sig nog fortfarande igenom högen med ansökningar.