Oneplus 2 avtäcks den 27 juli – presenteras med virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 2 avtäcks den 27 juli – presenteras med virtuell verklighet

Telefonmakaren Oneplus går officiellt ut med ett lanseringsdatum för nästa mobiltelefon, där alla är välkomna att närvara vid presentationen via virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar't!

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Discokungen

Det skulle nästan kunna bli ens nästa telefon det här. Jag kommer sakna Sense i mon One M7 men vi får väl se! Så länge telefonen inte är enorm och batteritiden är bra så är det ett givet köp!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skäggig legend

USB Type-C, gött med framtid men lite jobbigt att jaga laddsladdar :P. Jag gillar att just Oneplus presenterar det.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Behövde en ny telefon för ett par månader sedan och valde att vänta på nya istället för OnePlusOne.
Som det ser ut kommer det bli värt väntan

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Någon som vet mer vad det är för proprietär och patenterad teknik de har lagt in i deras USB-C kontakt?

Citat:

"made further improvements on top of the USB Type C standard that we have patented and that will be exclusive to OnePlus."

http://www.neowin.net/news/oneplus-2-will-have-a-usb-type-c-p...

Permalänk
Medlem

Pepp!!!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Inte så intresserad av en telefon med snapdragon 810, kommer bara överhettas. Men om Oneplus fixar det problemet så kan man bli intresserad

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Inte så intresserad av en telefon med snapdragon 810, kommer bara överhettas. Men om Oneplus fixar det problemet så kan man bli intresserad

Tydligen så använder Oneplus Two en v.2 av S810 som skall vara svalare.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Och så avtäcker Huawei sin nästkommande telefon Honor 7 på Tisdag nästa vecka.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Tycker det är så jävla imponerande att företag kan slå sig in på en marknad så totalt dominerad av Apple/Sony/Huawei/Samsung/HTC.

Svåraste måste dock vara att slå sig in på operativsystem-marknaden. Även om google gör en bra effort där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Tycker det är så jävla imponerande att företag kan slå sig in på en marknad så totalt dominerad av Apple/Sony/Huawei/Samsung/HTC.

Svåraste måste dock vara att slå sig in på operativsystem-marknaden. Även om google gör en bra effort där.

Definitivt. Deras sätt att avgränsa vilka som kunde köpa OnePlus One var för mig lite utav en hemlig klubb som gav mig hype och kvalité känsla (designen på enheten är för läcker). Jag tror det har spelat i deras fördel när de vill sprida ordet. Hade OnePlus One varit dålig så hade allt det där inte spelat någon roll, men den levererar så det är skoj att de lyckats få till det.

Kommer utan tvekan att köpa en OnePlus One/Two.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Tydligen så använder Oneplus Two en v.2 av S810 som skall vara svalare.

V2 är den som överhettar. OPT ska köra V2.1.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

V2 är den som överhettar. OPT ska köra V2.1.

Även nerklockad kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Utöver att NFCn i princip inte fungerade med någon av mina taggar har jag vart supernöjd med min OPO, köper jag tvåan kommer jag nog flasha in CM dock, deras egna OS verkar inte super intressant.

Men men, all aboard the hype train!

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem

Mycket efterlängtat, hoppas det blir lika stor succé med denna som med OnePlus One

Är det någon som vet hur man får en invite när den släpps, ger OnePlus ut massa eller hur fungerar deras system liksom?

Permalänk
Medlem

om dom inte fixar 900Mhz 4G så kan dom lika gärna kasta sig i havet, värdelöst att inte kunna ha 4G utanför storstäder.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WiZzard:

om dom inte fixar 900Mhz 4G så kan dom lika gärna kasta sig i havet, värdelöst att inte kunna ha 4G utanför storstäder.

Jag har 4g på rätt många fler ställen än stor staden. Telenor och Tele2s nät funkar långt utanför städer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laykith:

Jag har 4g på rätt många fler ställen än stor staden. Telenor och Tele2s nät funkar långt utanför städer.

Men 900 MHz signalerna får du inte. Jag bor på landet och har sällan 4G.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Har haft en Oneplus One sen förra sommarn. Är riktigt sugen på 2:an dock.

Ett problem är ju som många nämnt att den inte har stöd för alla LTE band. https://forums.oneplus.net/threads/clarification-of-oneplus-o...

Tror dock att de kommer fixa det till nästa version då det är något många klagat på.

Väntar med spänning!

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan bli min nästa om inte det kommer någon intressant Nexus i år, Nexus 5 håller sig bra än och Nexus 6 är inte intressant för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem