Få ut mer ur mina grafikkort

Permalänk
Medlem

Få ut mer ur mina grafikkort

Hej!
Jag sitter just nu med 3st 780 och jag märker att jag får exakt samma prestanda som med 2 st. Kollar jag på GPU usage så är alla 3 korten på ca 55-60 oavsett spel. De satt på 80% innan typ. Processorn ligger på 30-35% så jag flaskas inte där. Kan man ut mer usage ur korten för att jag sitter bara på 100 FPS med allt på Ultra i BF4 och GTA V på 1440p och jag vill dra nytta av min 144Hz refresh rate Finns det något jag kan göra eller ska jag sälja alla 3 och köra 2x 980 ti

Help my oh mighty oracles

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Hej!
Jag sitter just nu med 3st 780 och jag märker att jag får exakt samma prestanda som med 2 st. Kollar jag på GPU usage så är alla 3 korten på ca 55-60 oavsett spel. De satt på 80% innan typ. Processorn ligger på 30-35% så jag flaskas inte där. Kan man ut mer usage ur korten för att jag sitter bara på 100 FPS med allt på Ultra i BF4 och GTA V på 1440p och jag vill dra nytta av min 144Hz refresh rate Finns det något jag kan göra eller ska jag sälja alla 3 och köra 2x 980 ti

Help my oh mighty oracles

I din sits skulle jag ha köpt 2st 980Ti istället.
Sedan finns ju AMD med deras Fury som går klockrent i CF, men man skall ju välja det man gillar.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

I din sits skulle jag ha köpt 2st 980Ti istället.
Sedan finns ju AMD med deras Fury som går klockrent i CF, men man skall ju välja det man gillar.
/Lifooz

Jag hade redan 2 780 sedan innan och ville prova 3-way Kändes som min enda chans hehe Men det känns drygt att korten är på 55% och processorn på 30. Så mycket bortkastad potential

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Jag hade redan 2 780 sedan innan och ville prova 3-way Kändes som min enda chans hehe Men det känns drygt att korten är på 55% och processorn på 30. Så mycket bortkastad potential

Kan tänka att det känns lite som att ha en Koenigsegg men bara få köra i 50km/h.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Kan tänka att det känns lite som att ha en Koenigsegg men bara få köra i 50km/h.
/Lifooz

Japp Men jag har löst mitt "problem" Säljer alla 3 och köper 2 980ti

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Japp Men jag har löst mitt "problem" Säljer alla 3 och köper 2 980ti

Ah, det blev min lösning.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ah, det blev min lösning.
/Lifooz

Hehe japp. Eller det var egentligen planen från början men eftersom 2 st 980ti ligger på ca 15k+ så var ett till 780 för 2k rätt så frestande hehe

Visa signatur