har du ett avgiftsbelagt antivirus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är nog inte samma mjukvara, då hade de inte fått så olika resultat.

Nej, jag tänker inte ta i ett företags säkerhet ens med tång om de kör med Microsofts skydd som är gjort för privatpersoner.

Det är olika versioner av samma mjukvara, 4.6 och 4.7. Filerna heter samma osv. Testet är vid olika tidpunkter därav olika versioner.

SCEP är inte gjort för privatpersoner. System Center och System Center Endpoint Protection är gjort för företag givetvis, och kostar pengar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Det är olika versioner av samma mjukvara, 4.6 och 4.7. Filerna heter samma osv. Testet är vid olika tidpunkter därav olika versioner.

SCEP är inte gjort för privatpersoner. System Center och System Center Endpoint Protection är gjort för företag givetvis, och kostar pengar.

Så det har alltså inget som helst med diskussionen att göra och inget har ännu påvisat att resultaten inte skulle stämma.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Norton 360

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Kör gratis avast, den har blivit jobbig på senare år med popup-fönster men verkar göra sitt jobb så vitt jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så det har alltså inget som helst med diskussionen att göra och inget har ännu påvisat att resultaten inte skulle stämma.

Att du påstår saker som inte är sant har inget med diskussionen att göra?

Även SCEP har samma motor, VB100, och AV-Test listar den. Företag och myndigheter betalar för det skyddet.

Permalänk
Medlem

Kör MSE, funkat klockrent på 2 stationära och 2 laptops i 1,5år nu sen jag började med det.
Slipper popups och skit, det bara ligger i bakgrunden o gör sitt jobb och är tyst.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Att du påstår saker som inte är sant har inget med diskussionen att göra?

Även SCEP har samma motor, VB100, och AV-Test listar den. Företag och myndigheter betalar för det skyddet.

Vad är det som inte har varit sant?

Det är ett skräpprogram och jag har visat varför, att du väljer att lägga ord i mun och göra egna slutsatser kan inte jag beskylla för.

Protection ligger i bott år ut och år in.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pi:

Kör gratis avast, den har blivit jobbig på senare år med popup-fönster men verkar göra sitt jobb så vitt jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Även betalversionerna har börjat med dessa irriterande "popup-rutor" på senare tid.

Kaspersky Internet Security åkte ut från min dator så fort de började mer frekvent.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kaspersky Internet Security åkte ut från min dator så fort de började mer frekvent.

Som du kan slå av på inställningar -> ytterligare -> meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det som inte har varit sant?

Det är ett skräpprogram och jag har visat varför, att du väljer att lägga ord i mun och göra egna slutsatser kan inte jag beskylla för.

Protection ligger i bott år ut och år in.

Du har hur många inlägg som helst i forumet påstått att MSE för W7 och Defender för W8 skiljer sig i skydd.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Du har hur många inlägg som helst i forumet påstått att MSE för W7 och Defender för W8 skiljer sig i skydd.

Du har inte gett någon källa till att de skulle vara identiska... Varför skulle de få olika resultat om de var identiska?

EDIT: Och nej, det har jag väl antytt i ett inlägg i såna fall, inte "hur många som helst"...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du har inte gett någon källa till att de skulle vara identiska... Varför skulle de få olika resultat om de var identiska?

EDIT: Och nej, det har jag väl antytt i ett inlägg i såna fall, inte "hur många som helst"...

Men vet du inte vad du själv skriver?

Olika versioner och olika testtillfällen är enda anledningen att det presterar olika. Samma dag, med samma version och samma definitioner så presterar det lika. Programfilerna heter samma, det är samma program i grunden och samma motor. Du kan kolla med Microsoft (1, 2, ladda ner MSEInstall.exe och packa upp och jämför osv). Du hittar programfiler med samma versionsnummer och namn mellan SCEP, MSE och Defender.

#15248215
#15073028
#14583020
#14561665
#15317581
#14559907
#15526331

Permalänk
Medlem

Det är väl inget att bråka om ens. Fakta som du brukar säga. Du har fullt tillräcklig information för att kunna granska själv.

Permalänk

Jag kör Kaspersky Internet Security, kört det i många år, väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Kört norton i många år och bara nöjd

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag kör mestadels med Microsoft Security Essentials på de flesta datorer i hemmet och åt familj/vänner då det har OK skydd för de allra flesta.

I tidernas begynnelse när det enda gratisalternativet i princip var Avast! - så körde jag dock med NOD32 / Eset, vilket jag faktiskt gick tillbaka till att köra på min huvudarbetsstation utav nostalgiskäl och för att se vad som vad nytt och hur det skiljde sig mot gratisversionerna ovan.

Köpte en 2års licens för pizza-pengar på Ebay och visst är jag nöjd.
Men skulle inte säga att det är så himla mycket bättre... nah.

Det andra gjorde jobbet med.

Sysslar du inte med massa fuffens, alltså som att installera crackade spel/programvaror, besöka suspekta internetsajter med rysk porr eller vapenhandel (?) och dylikt fungerar de gratisalternativen som finns idag, bra för de allra, allra flesta.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Men vet du inte vad du själv skriver?

Olika versioner och olika testtillfällen är enda anledningen att det presterar olika. Samma dag, med samma version och samma definitioner så presterar det lika. Programfilerna heter samma, det är samma program i grunden och samma motor. Du kan kolla med Microsoft (1, 2, ladda ner MSEInstall.exe och packa upp och jämför osv). Du hittar programfiler med samma versionsnummer och namn mellan SCEP, MSE och Defender.

#15248215
#15073028
#14583020
#14561665
#15317581
#14559907
#15526331

Du får helt enkelt ge en källa till dina påståenden. Sen spelar det ändå ingen större roll då vi redan fått se att det var ett skräpprogram då och det är ett skräpprogram nu. Det är dumt att använda ett program som missar så mycket som Microsofts.

Nu hittar du på igen, alla de inläggen antyder inte det du anklagar dem för.

Skrivet av Petterk:

Det är väl inget att bråka om ens. Fakta som du brukar säga. Du har fullt tillräcklig information för att kunna granska själv.

Fast det är inte fakta om du inte kan ge något som styrker dina påståenden. Ge oss en länk om det är så självklart .

Skrivet av andreas_dock:

Sysslar du inte med massa fuffens, alltså som att installera crackade spel/programvaror, besöka suspekta internetsajter med rysk porr eller vapenhandel (?) och dylikt fungerar de gratisalternativen som finns idag, bra för de allra, allra flesta.

Nej.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du får helt enkelt ge en källa till dina påståenden. Sen spelar det ändå ingen större roll då vi redan fått se att det var ett skräpprogram då och det är ett skräpprogram nu. Det är dumt att använda ett program som missar så mycket som Microsofts.

Nu hittar du på igen, alla de inläggen antyder inte det du anklagar dem för.

Alla de inläggen tyder på att du tror att det är helt olika lösningar. Det kan alla andra i tråden se. Det är i grunden samma lösning, samma motor och samma definitioner. Det framgår om du gör någon efterforskning själv och jag har gett fullt tillräcklig information. Microsoft har ingen anledning att gå ut med information om att det är samma sak bara för att göra dig nöjd, de har samtidigt ingen information om att det skulle vara helt olika lösningar. Jag kan jämföra programfilerna, men du blir inte nöjd. Även Wikipedia (1, 2) skriver att det är samma motor och virusdefinitioner. Söker du på SCEP så ser du att det gäller där också. Så gör det själv om du påstår att det inte skulle vara samma program i grunden. Sluta avled nu.

Vad det gäller testresultat så ser du att det inte är någon egentlig skillnad (testen är samma period, men inte samtidigt) mellan SCEP och Defender hos AV-Test. Hoppades du kunde upptäcka något själv för du avfärdar ändå allt folk säger.

Permalänk
Medlem

Många företag låter dessutom inte sina användare vara administratör på sin egen dator. Det minskar risken för virus som sätter sig på systemet. Samt att scep kommer med ett lockande pris.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Alla de inläggen tyder på att du tror att det är helt olika lösningar. Det kan alla andra i tråden se. Det är i grunden samma lösning, samma motor och samma definitioner. Det framgår om du gör någon efterforskning själv och jag har gett fullt tillräcklig information. Microsoft har ingen anledning att gå ut med information om att det är samma sak bara för att göra dig nöjd, de har samtidigt ingen information om att det skulle vara helt olika lösningar. Jag kan jämföra programfilerna, men du blir inte nöjd. Även Wikipedia (1, 2) skriver att det är samma motor och virusdefinitioner. Söker du på SCEP så ser du att det gäller där också. Så gör det själv om du påstår att det inte skulle vara samma program i grunden. Sluta avled nu.

Vad det gäller testresultat så ser du att det inte är någon egentlig skillnad (testen är samma period, men inte samtidigt) mellan SCEP och Defender hos AV-Test. Hoppades du kunde upptäcka något själv för du avfärdar ändå allt folk säger.

Okej, så du har inga som helst källor för vad du påstår... Det låter ju väldigt trovärdigt.

Aja, jag har visat att det ger ett väldigt dåligt skydd, fortsätt använda det om du vill på din egen bekostnad, men lura helst inte i andra att det är bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Här är det Kaspersky internet Security 2015 + MalwareBytes Premium som gäller för hela slanten. Ultimat skydd, finns inget som slår!

Vad gäller folk som fortfarande har hoppet uppe om Microsoft Security Essentials: Den mjukvaran äter mer resurser än vad det gör nytta, med andra ord inget att ha.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, så du har inga som helst källor för vad du påstår... Det låter ju väldigt trovärdigt.

Aja, jag har visat att det ger ett väldigt dåligt skydd, fortsätt använda det om du vill på din egen bekostnad, men lura helst inte i andra att det är bra.

Jag kan inte bevisa att flygande spaghettimonstret inte finns. Hur svaret blir beror helt på hur frågan ställs, man kan inte bevisa ett negativ. Det du sysslar med är argumentationsfel. Närmare bestämt argumentum ad ignorantiam. Du bara försöker avleda och vända på bevisbördan och ignorera saken som du inte har någon som helst grund att tro. Jag har gett dig flera källor, två hos Wikipedia nyss i inlägget du citera. Programfilerna själva är en annan av dem. Fast inget kan ju bevisa att de du säger är falskt enligt denna dikotomi. Du har inte bevisat att du vet vad du pratar om. Det du sagt tål inte granskning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials

Andra paragrafen,

Built upon the same virus definitions and scanning engine as other Microsoft antivirus products, MSE provides real-time protection, constantly monitoring activities on the computer and scanning new files as they are downloaded or created and disabling detected threats. It lacks the personal firewall of OneCare or the centralized management features of Forefront Endpoint Protection.

Andra paragrafen under rubriken features,

MSE is built upon the same foundation as other Microsoft security products; all use the same virus definitions and anti-malware engine, known as Microsoft Malware Protection Engine (MSMPENG). It lacks the personal firewall of OneCare or the centralized management features of Forefront Endpoint Protection.

https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender

Två sista raderna under rubriken Basic features,

In Windows 8, functionality has increased to offer antivirus protection as well. Windows Defender in Windows 8 resembles Microsoft Security Essentials and uses the same virus definitions.

Från rubriken Conversion to antivirus,

Windows Defender was released with Windows Vista and Windows 7, serving as their built-in antispyware component. Windows Defender is superseded by Microsoft Security Essentials, an antimalware product from Microsoft which provides protection against a wider range of malware. Upon installation, Microsoft Security Essentials disables Windows Defender and takes over its duty. In Windows 8, Microsoft upgraded Windows Defender into an antivirus program comparable to Microsoft Security Essentials. This new Windows Defender greatly resembles Microsoft Security Essentials and uses the same virus definition updates. As a result, Microsoft Security Essentials is not compatible with Windows 8.

Dold text

Här har du en länk hos Microsoft som säger att FEP/SCEP kör samma motor som MSE – http://technet.microsoft.com/en-us/video/microsoft-security-e...

Och en till – https://support.microsoft.com/en-us/kb/2510781

Samt en hos en annan källa – http://www.webcitation.org/66cd7ckrk

Allt länkat från Wikipedia-artikeln. Fast det är visst svårt att läsa när det inte passar en. Sluta avleda och komma med skumma påståenden. Det finns både bevis och filer att granska (som msmpeng.exe och andra filer som finns i alla tre). Det jag sagt är uppbackat och stöds.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Petterk:

Jag kan inte bevisa att flygande spaghettimonstret inte finns. Hur svaret blir beror helt på hur frågan ställs, man kan inte bevisa ett negativ. Det du sysslar med är argumentationsfel. Närmare bestämt argumentum ad ignorantiam. Du bara försöker avleda och vända på bevisbördan och ignorera saken som du inte har någon som helst grund att tro. Jag har gett dig flera källor, två hos Wikipedia nyss i inlägget du citera. Programfilerna själva är en annan av dem. Fast inget kan ju bevisa att de du säger är falskt enligt denna dikotomi. Du har inte bevisat att du vet vad du pratar om. Det du sagt tål inte granskning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials

Andra paragrafen,

Built upon the same virus definitions and scanning engine as other Microsoft antivirus products, MSE provides real-time protection, constantly monitoring activities on the computer and scanning new files as they are downloaded or created and disabling detected threats. It lacks the personal firewall of OneCare or the centralized management features of Forefront Endpoint Protection.

Andra paragrafen under rubriken features,

MSE is built upon the same foundation as other Microsoft security products; all use the same virus definitions and anti-malware engine, known as Microsoft Malware Protection Engine (MSMPENG). It lacks the personal firewall of OneCare or the centralized management features of Forefront Endpoint Protection.

https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender

Två sista raderna under rubriken Basic features,

In Windows 8, functionality has increased to offer antivirus protection as well. Windows Defender in Windows 8 resembles Microsoft Security Essentials and uses the same virus definitions.

Från rubriken Conversion to antivirus,

Windows Defender was released with Windows Vista and Windows 7, serving as their built-in antispyware component. Windows Defender is superseded by Microsoft Security Essentials, an antimalware product from Microsoft which provides protection against a wider range of malware. Upon installation, Microsoft Security Essentials disables Windows Defender and takes over its duty. In Windows 8, Microsoft upgraded Windows Defender into an antivirus program comparable to Microsoft Security Essentials. This new Windows Defender greatly resembles Microsoft Security Essentials and uses the same virus definition updates. As a result, Microsoft Security Essentials is not compatible with Windows 8.

Dold text

Här har du en länk hos Microsoft som säger att FEP/SCEP kör samma motor som MSE – http://technet.microsoft.com/en-us/video/microsoft-security-e...

Och en till – https://support.microsoft.com/en-us/kb/2510781

Samt en hos en annan källa – http://www.webcitation.org/66cd7ckrk

Allt länkat från Wikipedia-artikeln. Fast det är visst svårt att läsa när det inte passar en. Sluta avleda och komma med skumma påståenden. Det finns både bevis och filer att granska (som msmpeng.exe och andra filer som finns i alla tre). Det jag sagt är uppbackat och stöds.

Nej, det är inte jag som argumenterar fel. Påstår du något får du ha en källa på det. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
Wikipedia har aldrig varit en källa och kommer aldrig att vara, det borde du lärt dig i skolan.

Om du läser din egna länk så ser du att det inte är exakt samma program, det fanns gott om andra saker som tillkommit. Så sluta "avleda" och tjata om något som inte hör till ämnet. Huruvida det är två likadana program eller inte var inte vad vi började diskutera. Att "avleda" och börja tjata om det istället när du har bevisats ha fel i det vi började prata om, känns bara löjligt.

Så, bara för att det inte passar dig, avled inte med en helt annan diskussion där du sen också visas ha fel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är inte jag som argumenterar fel. Påstår du något får du ha en källa på det. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
Wikipedia har aldrig varit en källa och kommer aldrig att vara, det borde du lärt dig i skolan.

Om du läser din egna länk så ser du att det inte är exakt samma program, det fanns gott om andra saker som tillkommit. Så sluta "avleda" och tjata om något som inte hör till ämnet. Huruvida det är två likadana program eller inte var inte vad vi började diskutera. Att "avleda" och börja tjata om det istället när du har bevisats ha fel i det vi började prata om, känns bara löjligt.

Så, bara för att det inte passar dig, avled inte med en helt annan diskussion där du sen också visas ha fel.

Men jag gav dig en Microsoft (technetartikel) redan i #15531401

Från TechNet – http://blogs.technet.com/b/clientsecurity/archive/2012/11/05/...

...
All Microsoft Antimalware protection clients listed below will be using the same underlying technologies and offer the same level of protection:

  • SCEP SP1

  • FEP with Update Rollup 1 + future update

  • Windows Defender included with Windows 8

  • MSE

...

Du fick senare ett par källor från Microsoft där de säger att det är samma motor och samma grund i andra artiklar. Med rader som "Same core protection engine which includes protection from viruses, spyware, and rootkits.". Mer än att det är samma motor, definitioner och grund har jag inte påstått. Men tittar du på releaserna så ser du att SCEP, MSE och Defender ofta har exakt samma versionsnummer ner på decimalnivå och att filerna bygger på samma källkod och har samma filnamn.

Dold text

Jag använder inte Wikipedia som källa, när en artikel följer deras riktlinjer har den länkar till källorna och det hade den här. Jag hade ju dessutom redan givit en källa direkt från utvecklarna.

Permalänk
Medlem

Köpte en Bitdefender Total Security 2015 licens för 2 år och 3 datorer igår för 45:-

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MrBoXon:

Köpte en Bitdefender Total Security 2015 licens för 2 år och 3 datorer igår för 45:-

Inte på G2A.com, förhoppningsvis. Man kan även få 6 månader gratis från Bitdefender själva.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Kör med MS Essentials har tidigare betalat för nod 32 men kunde inte se vad eset gav mig för mina pengar som inte MS gav mig helt gratis.

Skrivet av Dunder:

Kan du utveckla det svaret lite mer?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Kan du utveckla det svaret lite mer?

Here we go again

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Inte på G2A.com, förhoppningsvis. Man kan även få 6 månader gratis från Bitdefender själva.

Nope inte på G2A.

Permalänk
Medlem

Hur vet man när man skall vara nöjd över sitt antivirusprogram? Att det ploppar upp massa rutor och säger att den tagit virusoduglingarna eller att den är helt tyst och man blivit smittat utan att veta om det (men man tror man är safe)?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.