Vattenkylningsdelar + WASD V2 CLEAR 88-key (TKL) Barebone (inga caps)

Permalänk
Medlem

Vattenkylningsdelar + WASD V2 CLEAR 88-key (TKL) Barebone (inga caps)

Hej, rensar ut lite prylar hemma:

Tangentbordsprylar:

  • WASD V2 88-key (TKL) med cherry mx clear och utan keycaps (barebone).

  • Ett 60-tal cherry mx green plate-mount som sitter på ett skruttigt GH60-pcb (brytarna måste lödas bort, kan användas på PCB't annars, det fungerar).

Vattenkylningsdelar:

  • EK XTX 360-radiator. Köpt ny, endast testmonterad, har några repor etc, men allt ska vara helt och riktigt.

  • Heatkiller 3.0 CU s1155. Köpt begagnat, har en del repor, men är helt ok.

  • Liang D5-pump. Köpt begagnad på swec, ej testkörd av mig, men hade inte speciellt många drifttimmar när jag köpte den (~3 år sedan eller så).

  • 7st monsoon compression fittings, tror det är 1/2"

  • 2st 45-graders adaptrar

Säljer gärna vattenkylningen som ett paket.

Startbud på vattenkylningsdelarna: 500kr, tangentbordet: 500kr, brytarna: 100kr.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med 500kr för vattenkylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sugen på brytarna, erbjuder 200kr + frakt, förutsatt att det är 62+ fungerande

Mvh,
Wille

Permalänk
Medlem

@fsser
Noterat

@willeykk
Noterat, det är 64st fastlödda och har två lösa (dvs 66st). Alla ska vara fungerande och de är lite använda. Har även en "jailhouse-green"-moddad switch som jag kan slänga med om det är intressant.

Permalänk

tar bort mitt bud.

Permalänk
Medlem

@Applet:
Låter kanon, fick precis hem ett vitt case från ukkeycaps så då är det bara en plate som behövs för ett bygge

Permalänk
Medlem

@willeykk Har du ett PCB också? Det PCB som brytarna sitter på är hemmafixat där pläteringen blev dålig som jag sedan fixade med så lite arbete som möjligt. Det är funktionellt, men ser bedrövligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

@willeykk Har du ett PCB också? Det PCB som brytarna sitter på är hemmafixat där pläteringen blev dålig som jag sedan fixade med så lite arbete som möjligt. Det är funktionellt, men ser bedrövligt ut.

Nej det har jag inte. Och jag antog i annonsstarten att PCB't inte var misshandlat, drar ner mitt bud till startbudet och tar det därifrån. Du får gärna lägga upp en bild så man får en uppfattning.

Mvh,
W

Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Nej det har jag inte. Och jag antog i annonsstarten att PCB't inte var misshandlat, drar ner mitt bud till startbudet och tar det därifrån. Du får gärna lägga upp en bild så man får en uppfattning.

Mvh,
W

Ja, det va lite dumt formulerat kanske. Tänkte att man i huvudsak plockar brytarna. PCB't är inte misshandlat, det hade inte fungerat öht utan ingrepp. Men då bara BOM-kostnaden för PCB't (själva komponenterna) kommer upp i nästan 100kr så är det ju en möjlighet att bygga ett jättebilligt 60%... Skulle avråda att köpa plate om du ska köra på detta PCB, då den ska monteras innan man löder brytarna. Här finns en logg, byggdes mest för kul då jag behövde spendera tid i ett PCB-labb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

Ja, det va lite dumt formulerat kanske. Tänkte att man i huvudsak plockar brytarna. PCB't är inte misshandlat, det hade inte fungerat öht utan ingrepp. Men då bara BOM-kostnaden för PCB't (själva komponenterna) kommer upp i nästan 100kr så är det ju en möjlighet att bygga ett jättebilligt 60%... Skulle avråda att köpa plate om du ska köra på detta PCB, då den ska monteras innan man löder brytarna. Här finns en logg, byggdes mest för kul då jag behövde spendera tid i ett PCB-labb.

Jag förstår, budet på en hundring kvarstår

Mvh,
Wille

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bjuder 600 för vattenkylningskomponenterna, bara en fråga, 1155 blocket borde stödja 1150 också va?

Jag kan hämta I norrköping!

Permalänk

700:- + frakt för vattenkylningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

bara en fråga, 1155 blocket borde stödja 1150 också va?

Ja, det är gjort för S1155/S1156, vilket har samma hål-avstånd som S1150, så förutsatt att det inte är något i vägen på moderkortet så ska det funka.

@eduenlamer
Noterat

Permalänk

Bjuder 700 + upphämtning om du prioriterar upphämtning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Bjuder 700 + upphämtning om du prioriterar upphämtning?

Har redan prylarna paketerade och kommer behöva skicka andra paket, så det spelar faktiskt ingen större roll. Väljer att låta @eduenlamer's bud gälla då han va först.

Permalänk
Skrivet av Applet:

Har redan prylarna paketerade och kommer behöva skicka andra paket, så det spelar faktiskt ingen större roll. Väljer att låta @eduenlamer's bud gälla då han va först.

Då bjuder jag 800!

Permalänk

900:- bjudet.

Permalänk
Medlem

@eduenlamer: Jag tänkte hålla öppet för bud till på fredag-kväll, då kan jag skicka prylarna under helgen, hur låter det?

Permalänk

@Applet: Det låter helt okej för mig.

Permalänk
Medlem

910 för vattenkylning

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem

Har du kvar tangentbordet kan jag lägga ett bud på 500:- + frakt.

Permalänk
Medlem

@erifri
Tangentbordet finns kvar och budet är noterat. Gissar att ingen kommer att buda över då annonsen legat uppe ganska länge, men låter det gå en dag iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har även ~70 stock MX Clear-fjädrar över från ett pågående bygge om någon är intresserad... går att göra t.ex. ghetto greens med dom (sätta i blåa)