Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Självklart sover jag inte med klockan på, och har aldrig sett någon annan göra det heller. Det går på två röda att ta av den, så varför skulle man ha den på när den inte fyller något syfte?

Lustigt att man kan uppleva det så olika. Har själv aldrig sett någon som tar av sig klockan för att sova. Har den på mig dygnet runt och tar av den några enstaka gånger om året om jag måste. Den följer med på gymmet, i duschen, överallt. En Rolex som även min far bar dygnet runt i 25 år. Kanske även är därför jag absolut inte vill ta av mig den eftersom jag lätt tappar bort grejer och denna besitter sentimentalt värde. En bra klocka kan sitta på dygnet runt, den är en del av mig och känns naturlig, har aldrig funderat över att ta av mig den för sömn

Du säger att den inte uppfyller något syfte när du sover, men vad är syftet med att ta av den? Känner du obehag av din klocka, får utslag eller liknande? Tar du av dig den när du sover på hotell eller hos vänner?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Jag märker helt enkelt inte dom grejer jag har på mig när jag går till sängs, man blir van vid dom efter ett tag helt enkelt

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

@Njure:

Syftet med att ta av klockan är samma som varför jag inte sover med skorna på. Den används inte när jag sover utan är enbart ett irritationsmoment eftersom den trycker mot handleden. Det tar två sekunder att ta av den och två att sätta på den, så det finns för mig ingen som helst anledning att sova med den.

Klockan åker av oavsett var jag sover.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Har bara mitt armbandsur på mig när jag lämnar hemmet egentligen. Antingen man bara ska ut eller ska till jobbet. Sover aldrig någonsin med det på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Syftet med att ta av klockan är samma som varför jag inte sover med skorna på. Den används inte när jag sover utan är enbart ett irritationsmoment eftersom den trycker mot handleden. Det tar två sekunder att ta av den och två att sätta på den, så det finns för mig ingen som helst anledning att sova med den.

Ok, din klocka irriterar dig alltså, då förstår jag.

Min sitter iofs relativt löst, om du har den hårt åtspänt förstår jag irritationsmomontet. Har själv aldrig irriterat mig på en klocka men däremot kan jag förstå att det är obekvämt med skor i sängen.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Nej, inte längre. Har inte ens armbandsur på mig längre, varken smart eller annan, störigt svettigt och är i vägen, för att inte tala om slippa den vita randen runt armen när man tar av sig klockan efter att man varit ute i solen.

Använder istället väggklockor/väckarklocka/mobil för att hålla koll på tiden, funkar minst lika bra det.

Dock så är jag rätt säker på att jag ibland sov med klockan på när jag fortfarande använde en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fast det finns en betydande skillnad och det är att en klocka används mer eller mindre konstant och aldrig får torka ut under användning eller så till skillnad från ett tangentbord. Hade man gnidit händerna mot tangentbordet konstant så hade det varit mer likvärdigt men det är ju ingen som gör. Å andra sidan är förstås händerna bra mycket skitigare normalt än handleden. Likväl så samlas bakterier mellan klockan och armen på ett sätt som inte har någon motsvarighet på ett tangentbord. Alla som har burit en klocka längre än en kort stund vet ju att det samlas fukt under den och att det exempelvis inte luktar så gott där och så, det är bakterier.

Då använder du en klocka på felvis skulle jag säga, klockan ska sitta ledigt och kunna röra sig, detta gör att om det uppstår fukt så kommer den torka när du ändrar ställning.

Hur renlig man är med sin klocka kan man dessutom själv bestämma, jag tvättar som sagt min kanske varannan dag och min klocka sitter sådär lagom löst för att inte vara i vägen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Det samlas smuts och svett under klockan, och jag kan garantera dig att alla inte tvättar sin klocka varje dag. Det handlar inte om bacillskräck, jag tycker helt enkelt det inte är så fräscht. Frågan är snarare varför man ska ha på sig den. Att glömma den? Kanske man ska ta sig en funderare på sitt minne.

Hur din hygien ser ut ihop med en klocka beror på dig själv som sagt, man kan tvätta klockan ofta och den behöver inte sitta så hårt att det blir instängt hela tiden. Så frågan är då, varför krångla? Ha den på armen tills man känner att man vill tvätta den vilket är upp till var och en.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

@Njure:

Klockan åker av oavsett var jag sover.

Då har du en klocka som inte är särskilt bekväm utan snarare en klocka för synes skull. En bekväm klocka tänker man inte på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Använder istället väggklockor/väckarklocka/mobil för att hålla koll på tiden, funkar minst lika bra det.

Då rör vi oss i olika miljöer helt enkelt, efter jag skaffade armbandsur så kollar jag klockan bra mycket oftare för att det är trotts allt krångel att dra upp telefonen, låsa upp den, låsa den och ner i fickan igen. Det finns dessutom flera tillfällen då jag behöver kontrollera den i farten och fumla runder med mobil på cykel i höghastighet vill jag definitivt inte.

Tror man får acceptera att man helt enkelt har väldigt olik vardag och det styr vad man känner för behov. För mig har det iallafall varit en befrielse med armbandsur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Då har du en klocka som inte är särskilt bekväm utan snarare en klocka för synes skull. En bekväm klocka tänker man inte på.

Bekväm att ha på sig till vardags, inte bekväm att sova i. Mina skor är väldigt bekväma, men det betyder inte att jag vill sova med dem.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Bekväm att ha på sig till vardags, inte bekväm att sova i. Mina skor är väldigt bekväma, men det betyder inte att jag vill sova med dem.

Menar du allvar med att jämföra skor med ett armbandsur? Kör du din klocka i jord, sand, skit m,m ofta? Om du inte anser att din klocka är ren nog att sova med så är det troligen du som sköter det dåligt. När det gäller bekvämlighet så handlar det återigen om vad du väljer för något, en bekväm klocka ska inte behöva märkas.

De perioder jag använt metallklockor så har jag oftast taget av dem när jag ska sova för att de inte varit bekväma nog. Det är helt enkelt en smaksak om vad man anser bekvämt och självklart förstår jag om man är känsligare mot denna typen av saker inkl armband, ringar o.s.v. Jag anser dock inte att man kan göra en generalisering som du gör om att det är ohygieniskt och obekvämt att sova med en klocka för det behöver det inte vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en smartklocka som ska mäta sömnen men nej känns bara ohygieniskt. Jag spar ju ingen tid heller på att ha den på då den ändå ska av när det ska duschas. Nu måste denna laddas varje natt ändå men det gör väl varken från eller till.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Kan tillägga att precis som Ozzed skrev kan jag inte titta på mobiltelefonen när jag ligger i sängen, blir klarvaken av ljuset och sen somnar jag inte igen :/. Det är inte så att jag måste ha knallmörkt när jag sover/somnar utan att stirra in i en ljuskälla gör mig klarvaken så telefoner går bort.

Det är ju därför man har en klockradio, man vill inte börja fippla med klockor eller mobiler på natten om man inte redan vaknat till...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag tar alltid av mig min klocka. Däremot har jag alltid mitt armband på mig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Klockan jag har nu är riktigt bekväm. Men väljer ändå att inte ha den på mig under natten.

Att ta av och sätta på sig den blir efter 20 år (fick första klockan när jag fyllde 10) en rutin man knappt tänker på.

Fick förresten en Longines-klocka i 30-årspresent som jag ännu inte börjat använda. DEN klockan är ett smycke, då det är diamanter på den. Något jag inte tycker platsar på ett HERRur... diamanter är för kvinnor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Då använder du en klocka på felvis skulle jag säga, klockan ska sitta ledigt och kunna röra sig, detta gör att om det uppstår fukt så kommer den torka när du ändrar ställning.

Så inte nog med att klockan ska vara i vägen på armen hela tiden utan den ska också åka runt när jag rör på mig?

Citat:

Hur renlig man är med sin klocka kan man dessutom själv bestämma, jag tvättar som sagt min kanske varannan dag och min klocka sitter sådär lagom löst för att inte vara i vägen.

Jag hade i alla fall inte tyckt att det var tillräckligt att tvätta sin klocka varannan dag. När jag hade klocka så kunde den ju bli ganska äcklig på ett par timmar om man gjorde något ansträngande. Mindre så om den satt lösare förstås men då hade jag också en klocka som åkte runt och skapade irritation, mycket av nyttan med ett armbandsur försvann också om själva klockan inte var där man förväntade sig utan det krävdes ett handgrepp med andra handen för att få den synlig igen. Så för mig var valet att antingen ha en klocka tight och därmed få hygienproblem eller att ha den löst och därmed få en klocka med begränsad nytta som irriterade ännu mer.

Skrivet av Neon:

Då rör vi oss i olika miljöer helt enkelt, efter jag skaffade armbandsur så kollar jag klockan bra mycket oftare för att det är trotts allt krångel att dra upp telefonen, låsa upp den, låsa den och ner i fickan igen. Det finns dessutom flera tillfällen då jag behöver kontrollera den i farten och fumla runder med mobil på cykel i höghastighet vill jag definitivt inte.

Jo jag har tappat och pajat en telefon när jag cykelpendlade också. För mig så var inte klockan så viktig när jag cyklade dock, jag visste hur långt jag hade att cykla, när jag stack hemifrån och när tåget som jag behövde passa skulle gå så jag såg helt enkelt till att sticka hemifrån i tid och cyklade så snabbt jag kunde tills jag var framme. Att kolla på klockan hade bara kostat dyrbara sekunder liksom.

Min telefon pajade jag då jag råkade ringa upp någon när jag skulle ändra volymen med fjärren på hörlurssladden och eftersom det var väldigt tidigt och jag inte kom ihåg vem jag hade ringt sist så ville jag stoppa uppringningen så snabbt som möjligt.

Citat:

Tror man får acceptera att man helt enkelt har väldigt olik vardag och det styr vad man känner för behov. För mig har det iallafall varit en befrielse med armbandsur.

Absolut. För mig var det en stor befrielse att slippa armbandsuret när jag skaffade min första mobiltelefon. Har man ett behov av att veta vad klockan är ofta utan att använda händerna så är en armbandsklocka säkert jättebra liksom. Och retar man sig inte på att ha den klumpen på armen så desto bättre.

Denna tråd är dock full med folk som anser att klockan har andra fördelar som jag inte håller med om riktigt. Att klockans batteri räcker bra mycket längre än telefonens är ju en fördel förstås men ingen större eftersom man ändå har telefonen laddad liksom. Ok om du blir fast i en lavin eller på en öde ö eller nåt men hur viktigt är det vad klockan är då liksom? Köp en paracord-nyckelring som kan hjälpa på riktigt om du är paranoid för den typen av händelser.

Att armbandsur är en förutsättning för att ha stil är också en ganska konstig inställning i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Absolut inte.

Dessutom är detta personliga preferenser. Om du inte bryr dig, fine.

Finns en anledning till att många sjukhus och vårdmottagningar är "armnbandsur- och ringfria".

Absolut inte vad?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Inte ägt en armbandsklocka på närmare 20 år, ser ingen vits med det, tycker de är irriterande, inget jag kan ha på mig under arbetstid och har inget vidare intresse för accessoarer öht.

När jag en gång i tiden hade en klocka så åkte den av så fort jag kom innanför dörren då jag även då tyckte att den mest var irriterande och totalt onödig.
Känner inget behov av att kolla klockan hela tiden heller då min "interna klocka" funkar hyfsat bra, har jag sett vad klockan är så har jag oftast koll på tiden +/-5 minuter inom 1-2 timmar från det att jag senast såg vad klockan var utan att behöva kolla hela tiden, och skulle jag behöva kolla så är det inte svårare än att lirka upp telefonen så man ser de översta 2 centimeterna av skärmen och trycka igång den.

Är jag ute och cyklar i full fart och vill ha koll på tiden ja då är det bara att slänga ett öga på styret där telefon eller GPS sitter

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så inte nog med att klockan ska vara i vägen på armen hela tiden utan den ska också åka runt när jag rör på mig?

Mindre så om den satt lösare förstås men då hade jag också en klocka som åkte runt och skapade irritation, mycket av nyttan med ett armbandsur försvann också om själva klockan inte var där man förväntade sig utan det krävdes ett handgrepp med andra handen för att få den synlig igen. Så för mig var valet att antingen ha en klocka tight och därmed få hygienproblem eller att ha den löst och därmed få en klocka med begränsad nytta som irriterade ännu mer.

Nu får du skärpa dig, det finns mellan ting vet du, jag har min löst men definitivt inte så att den kan snurra på armen för det finns inget störande. Upp och ner kan den röra sig kanske 5 cm vilket är perfekt för mig då den kan förflytta sig om den skulle hamna i vägen.

Om du verkligen tycker detta är jobbigt så förundras jag över att du inte tycker det är jobbigt att fiska upp en stor mobil från fickan bara för att kolla tiden.

Skrivet av snajk:

Jag hade i alla fall inte tyckt att det var tillräckligt att tvätta sin klocka varannan dag. När jag hade klocka så kunde den ju bli ganska äcklig på ett par timmar om man gjorde något ansträngande.

Haha men sa jag inte redan att man själv avgör hur ofta man vill tvätta klockan? Det är bara du själv som styr. Jag tvättar som sagt min varannan dag men är det så att jag gjort något krävande så tvättas den naturligtvis då med. Enda gången jag upplevt att det blir instängt och fuktigt är när den sitter för hårt på handleden.

Skrivet av snajk:

Jo jag har tappat och pajat en telefon när jag cykelpendlade också. För mig så var inte klockan så viktig när jag cyklade dock, jag visste hur långt jag hade att cykla, när jag stack hemifrån och när tåget som jag behövde passa skulle gå så jag såg helt enkelt till att sticka hemifrån i tid och cyklade så snabbt jag kunde tills jag var framme. Att kolla på klockan hade bara kostat dyrbara sekunder liksom. Min telefon pajade jag då jag råkade ringa upp någon när jag skulle ändra volymen med fjärren på hörlurssladden och eftersom det var väldigt tidigt och jag inte kom ihåg vem jag hade ringt sist så ville jag stoppa uppringningen så snabbt som möjligt.
Absolut.

Du missar poängen, cykling var bara en aktivitet i mängden. Allt beror så klart på hur aktiv man är men rör man sig mycket så förstår man att fiska upp telefonen kan då och då bli ett problem. Sen har vi såklart olika krav på hur uppdaterad man behöver vara när det gäller tid men för mig vill jag inte att telefonen ska bli ett tvång för att jag ska kunna håll tiden.

Skrivet av snajk:

För mig var det en stor befrielse att slippa armbandsuret när jag skaffade min första mobiltelefon. Har man ett behov av att veta vad klockan är ofta utan att använda händerna så är en armbandsklocka säkert jättebra liksom. Och retar man sig inte på att ha den klumpen på armen så desto bättre.

Haha den lilla lätta klumpen på armen är bra mycket simplare än jobbet med att fiska upp telefonen. Telefonen är oftast ganska dyr, kanske 5000-7000 kr och då hanterar man den där efter vilket gör att det blir extra klöddigt i tajta situationer.

Skrivet av snajk:

Denna tråd är dock full med folk som anser att klockan har andra fördelar som jag inte håller med om riktigt. Att klockans batteri räcker bra mycket längre än telefonens är ju en fördel förstås men ingen större eftersom man ändå har telefonen laddad liksom. Ok om du blir fast i en lavin eller på en öde ö eller nåt men hur viktigt är det vad klockan är då liksom? Köp en paracord-nyckelring som kan hjälpa på riktigt om du är paranoid för den typen av händelser.

Att armbandsur är en förutsättning för att ha stil är också en ganska konstig inställning i mina ögon.

När det gäller stil så är det inga konstigheter, om man tycker det så får man ställa sig frågan, varför har man örhänge? Varför har man halsband? Varför har man armband? Varför har man tatuering. En fin klocka hör till en städad stil och det tror jag de flesta är med på, däremot är det inte vilken klocka som helst som gäller då. Ex den klocka jag har för vardags är en funktionsklocka, den går inte så bra med kostym eller liknande.

Jag har svårt att hålla koll på datum och tiden springer olika snabbt beroende på hur kul man har det så även den har jag ibland svårt att hålla koll på och då är det sjukt smidigt att bara titta på armbandsuret. Att fiska upp telefonen är inte sällan bara otympligt men också opassande i vissa situationer.

Att man slipper ladda en klocka är såklart viktigt men som du säger så måste man ändå ladda mobilen varannan var tredje dag men å andra sidan sitter den inte fast på en. När jag kommer hem så lägger jag alltid ifrån mig mobilen, inte en chans att jag går runt med en 5,5" telefon i fickan hemma, det är obekvämt om något, Ringer det så hör jag det precis som om hemtelefonen ringer. Efter som jag inte har telefonen med mig så blir armbandsuret ett självklart val för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej va tusan ska man ta av klockan för ? låter ju som en tjej grej att göra sådär.. Spelar ingen roll om jag har min rolex klocka eller min casio tycker inte det stör mig direkt när jag ska sova ha den på.

Permalänk
Medlem

Att sova med klockor och smycken överlag är obekvämt. Röstade Nej för min del.

Permalänk
Medlem

Tar av mig den säkert 99% av gångerna, gör jag det inte är det av trötthet. Jag hatar när klockan sitter löst på armen, så när jag sover tenderar den att glida upp på armen och blir riktigt obekvämt. Glömmer aldrig att ta på mig den, då den ligger bredvid glasögonen, som är det första jag tar på mig när jag kliver upp ur sängen.

Permalänk
Medlem

Tar av den på natten och tar på den när jag klär mig på morgonen.

Permalänk

Sover inte med min klocka på, kan vara för att den känns klumpig och obekväm :/

Skulle dock kunna ha på mig ett "tränings" armband som kollar sömn och väcker en

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nej va tusan ska man ta av klockan för ? låter ju som en tjej grej att göra sådär.. Spelar ingen roll om jag har min rolex klocka eller min casio tycker inte det stör mig direkt när jag ska sova ha den på.

Hur menar du tjej-grej?

Jag är inte tjej, men har klockan på när jag sover. Dels för att det är smidigt att kolla tiden med armbandsuret istället för mobilen, och dels för att klockan inte känns obekväm eller så. Märker inte ens av den.

Däremot om jag tar av mig klockan får jag en obehaglig kännsla av att något fattas.

Jag sover även med vigselring, armband samt två halsband på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Självklart sover jag inte med klockan på, och har aldrig sett någon annan göra det heller.

Skrivet av Njure:

Lustigt att man kan uppleva det så olika. Har själv aldrig sett någon som tar av sig klockan för att sova.

Jag tycker det är lite lustigt/skrämmande hur en del tydligen smyger sig in i folks sovrum för att kolla om folk har klockor på sig eller inte när de sover.
Tror inte det är riktigt bra med sån OCD. Dessutom är det kriminellt att bryta sig in hos folk.
Har ni sökt hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag tycker det är lite lustigt/skrämmande hur en del tydligen smyger sig in i folks sovrum för att kolla om folk har klockor på sig eller inte när de sover.
Tror inte det är riktigt bra med sån OCD. Dessutom är det kriminellt att bryta sig in hos folk.
Har ni sökt hjälp?

Nej, jag har inte sökt hjälp. Har du sökt till en kurs i grundläggande läsförståelse? Om inte så kan det vara ett nödvändigt steg för att du ska kunna ta till dig vad folk skriver i framtiden utan att lägga till saker som inte är där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens klockan på mig när jag är vaken. Tycker det känns lite som att ha en handboja på sig.
Att sova men den på vore ännu värre.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Nej, jag har inte sökt hjälp. Har du sökt till en kurs i grundläggande läsförståelse? Om inte så kan det vara ett nödvändigt steg för att du ska kunna ta till dig vad folk skriver i framtiden utan att lägga till saker som inte är där.

Om du aldrig har sett någon annan sova, så har du aldrig sett någon sova med klocka och aldrig sett någon sova utan klocka.
Då är ditt tidigare uttalande korrekt, men samtidigt ett meningslöst nonsens uttalande.

Om du har sett ett stort antal människor sova och noterat huruvida de har armbandsur eller inte när de sover så har dina observationer större statistisk signifikans inom området.
Men samtidigt kan man undra under vilka omständigheter detta har skett.

Avsaknad av fantasi är inte detsamma som läsförståelse.