Windows 7, Stereo Mix + USB Headset.. Fungerade igår, inte idag..?

Permalänk
Medlem

Windows 7, Stereo Mix + USB Headset.. Fungerade igår, inte idag..?

Hej på er,

Efter att ha funderat på detta i några månader tog jag äntligen tag i det och sökte på om det gick att få igång så man kan lyssna på samma ljud som spelas upp både på högtalarutgången samtidigt som det sänds till USB headset.

Hittade en bra video för detta;

Det fungerade hur bra som helst! igår..

Idag när jag startar datorn så vill det inte fungera alls längre. Jag har ändrat på alla inställningarna till något annat för att sen gå tillbaka till de inställningar som ska vara och allt verkar fungera, förutom att ljudet från "Stereo Mix" inte går ut i hörlurarna.

Citat:

Instructions
1. Assuming youve installed both the Hardware and Software from avermedia
2. Go to Control Panel - Sound - Playback Devices
3. Under Playback tab set your 3.5mm speakers as your default
4. Go to the Recording tab, and change your default device to Stereo Mix.
5. Under the Stereo Mix, select properties, and go under the Listen tab.
6. Under the Listen tab, check the "Listen to this device" and change your "Playback through his device" to your USB headset or speakers.

Hörlurarna fungerar som vanligt om jag väljer hörlurarna som standard uppspelningsenhet, men då kommer inget ljud till "högtalarna" och därmed kan jag inte spela in ljudet i varken Avermedia RECentral eller något annat ljudinspelningsprogram.

Det sjuka är ju att det fungerade med dessa inställningar igår, men idag.. nope!

La upp en snabb video för att visa inställningarna jag har..

MEN OBS!! SKRUVA NER VOLYMEN PÅ ERA HÖGTALARE/HÖRLURAR!! det blev väldigt högt!!

MEN OBS!! SKRUVA NER VOLYMEN PÅ ERA HÖGTALARE/HÖRLURAR!! det blev väldigt högt!!

Någon av er som har koll på vad som kan vara fel?