Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

$185 igen, vad blir totala priset inkl. frakt och importavgifter i kr?

EDIT: Ska man köra med eller utan slim CD-drive bay? Skillnader i konstruktion med/utan?

Jag bor i England sa oklart hur det ar i SWE, men blev £150 totalt for mig med skatt o allting.
Latt vart det att kopa nu da man annars kommer angra sig! Velade med v1 och v2 och har tur nog att dem kor en till run.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Insidan på chassit är den samma, det är bara om top-panelen ska ha ett hål utskuret för skivor eller ej.

För mig kostade det 252 USD+270 kr i tullavgift som fakturerades efteråt. Men den totalla kostanden beror på marknads priset på dollarn och vilket fraktsätt du kör.

Dvs ca 2000 kr? Vilket fraktsätt valde du isf? Xelathur verkade få sin lite billigare

Har svårt att bestämma mig.. Med eller utan slim CD drive öppning? Ska man behöva köra en CD drive på ett sådant bygge?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Dvs ca 2000 kr? Vilket fraktsätt valde du isf? Xelathur verkade få sin lite billigare

Har svårt att bestämma mig.. Med eller utan slim CD drive öppning? Ska man behöva köra en CD drive på ett sådant bygge?

Det var TW Air alternativet jag tog, det snabbaste 1-2 veckors leverans. Tror man kan välja med båt också, men det kommer ta ca 2 månader för det att komma fram då med min tidigare erfarenhet.

Om du ska ha slimdrive så är det en mindre hårddisk du får plats med som du kan montera där. Så du tänker på det.

EDIT:
Se till att du läser det finstilta. Sist var det en pre-order av chassit, det tog några veckor innan det blev klart. Så man ska inte ha bråttom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Det var TW Air alternativet jag tog, det snabbaste 1-2 veckors leverans. Tror man kan välja med båt också, men det kommer ta ca 2 månader för det att komma fram då med min tidigare erfarenhet.

Om du ska ha slimdrive så är det en mindre hårddisk du får plats med som du kan montera där. Så du tänker på det.

EDIT:
Se till att du läser det finstilta. Sist var det en pre-order av chassit, det tog några veckor innan det blev klart. Så man ska inte ha bråttom.

Jaha jag har inte så bråttom att få hit det dock Men ska fundera vidare på det!

För övrigt, vad passar bäst på ett skrivbord av ekfaner tillsammans med en svart skärm - silver eller svart? Lutar för tillfället mot silver men vet inte hur snyggt det är? Är det som vanligt aluminium eller mer vitfärgat?

EDIT: Såg nyss att de endast kör med TW Air till Sverige. Brukar de ändra detta så man får betala något mindre eller är det fastslaget?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jaha jag har inte så bråttom att få hit det dock Men ska fundera vidare på det!

För övrigt, vad passar bäst på ett skrivbord av ekfaner tillsammans med en svart skärm - silver eller svart? Lutar för tillfället mot silver men vet inte hur snyggt det är? Är det som vanligt aluminium eller mer vitfärgat?

EDIT: Såg nyss att de endast kör med TW Air till Sverige. Brukar de ändra detta så man får betala något mindre eller är det fastslaget?

Jag köpte en silver V2. Finns ett imgur galleri här: http://imgur.com/ErvPA8E,IeBGMZG,NShuT86,6IGRdr2,WZ0hg12,DXhw...

Frakten är nog fast, den finns ingen orsak att den skulle ändras och bli billigare, den är nog pressad så lågt de går. Jag tror inte skaparen tjänar några märkvärdiga pengar på detta. Om någon som tjänar är det Lian Li som tjänar på det, det är i deras fabrik som de tillverkas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag köpte en silver V2. Finns ett imgur galleri här: http://imgur.com/ErvPA8E,IeBGMZG,NShuT86,6IGRdr2,WZ0hg12,DXhw...

Frakten är nog fast, den finns ingen orsak att den skulle ändras och bli billigare, den är nog pressad så lågt de går. Jag tror inte skaparen tjänar några märkvärdiga pengar på detta. Om någon som tjänar är det Lian Li som tjänar på det, det är i deras fabrik som de tillverkas.

Riktigt snyggt det där, gillar att de behåller en svart interiör! Hur är det med repor på utsidan och insidan? Och hur är det för övrigt att bygga i den? Svårt och klumpigt som med t.ex. Bitfenix Prodigy?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem demciflex luftfilter till min, har ju varit eller kanske fortfarande är poststrejk i Sydafrika så det tog närmare 8 veckor att få hem grejorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Svårt och klumpigt som med t.ex. Bitfenix Prodigy?

Jag har inte byggt i Prodigy, men Ncase är iallafall utan tvekan rätt trång och bökig

Det beror förstås en del del på vilka komponenter man väljer. Långa grafikkort, stora CPU-kylare osv gör det inte enklare.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Riktigt snyggt det där, gillar att de behåller en svart interiör! Hur är det med repor på utsidan och insidan? Och hur är det för övrigt att bygga i den? Svårt och klumpigt som med t.ex. Bitfenix Prodigy?

Det är väldigt trångt så man bör ha spela mycket tetris för att få in allt. Jag har bara test byggt i min än så länge, den står ner packad just nu, så repor etc är inget jag sett under den korta tiden.

För att göra det enkelt för sig själv så ska man välja mindre komponenter eller iallafall normal stora komponenter, man kan få in ett ATX nätagg och ett Titan kort men räkna med att svära med kablarna, det är väldigt trångt. Så planera varje steg och tänka på allt, eller så får man vara redo att plocka ut och prova igen. Men tar man det bara lugnt och metodiskt, tänker på var man ska dra och förbereder kablarna så går det mesta. Det finns en kombatiblitets lista i ett google dokument så ska du återanvända komponenter rekommenderar jag att du läser där först.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuQJbc_Aru20dDdL...

sen finns även detta jätte galleri med bilder:
http://imgur.com/a/zOoA2

I jämförelse med att bygga i Bitfenix Prodigy så är Prodigy luftig och öppet, man har flera mil till närmaste stopp. Men sen är Ncase M1 en tredjedel så litet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har koll på max höjden för ram-minnen om man kör med en AIO vatten kylare över moderkortet? Antar att 5cm blir för högt, eventuellt att man måste dra sladdarna en liten omväg.

Permalänk
Medlem

Finns det något ställe i Sverige som säljer/importerar denna lilla låda? Jag tänkte bygga ett nytt mITX-bygge och har alltid tyckt att mITX-chassin är för stora mot vad dom ska kunna vara, detta känns mer eller mindre en sweetspot för mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Finns det något ställe i Sverige som säljer/importerar denna lilla låda? Jag tänkte bygga ett nytt mITX-bygge och har alltid tyckt att mITX-chassin är för stora mot vad dom ska kunna vara, detta känns mer eller mindre en sweetspot för mig.

Enda sättet att köpa är från deras hemsida, säljs bara direkt från dem, finns inte i några butiker alls (inte bara sverige utan gäller hela världen).

Permalänk
Medlem

Verkar vara hög efterfrågan på deras chassi och de verkar ha producerat ett tag nu. Gissar det tar tid att få igång produktionskapacitet men vad jag läst ska inte nästa batch komma förrän i augusti!

Hur funkar chassiproduktion? Tar man inte fram cad o prototyp etc sen skriver kontrakt med mekanisk verkstad att producera till att börja med innan man har fått upp volym till inhouse produktion?

Varför kan inte produktionsföretaget de ev har kontrakt eller dem själva spotta ut chassin löpande? Borde kunna producera dem hyffsat snabbt när man väl fått in rutinerna och de har redan producerat ett antal omgångar.

Då kunde de sätta upp preorderlista och sen beta av den kontinuerligt. De kan ha preorderlista och där kan stå estimerad tid till man får chassit om man köper i förväg beroende på deras dagsvolym de kan producera. På så sätt blir det ingen överproduktion heller utan man producerar det antal man har preorder på. Nu verkar det som de släpper en batch och det är först till kvarn? Nästa batch är i aug, är man inte på den så när ska man få tag på ett? Till jul?

Jag vill ha ett sådant chassi nu

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Verkar vara hög efterfrågan på deras chassi och de verkar ha producerat ett tag nu. Gissar det tar tid att få igång produktionskapacitet men vad jag läst ska inte nästa batch komma förrän i augusti!

Hur funkar chassiproduktion? Tar man inte fram cad o prototyp etc sen skriver kontrakt med mekanisk verkstad att producera till att börja med innan man har fått upp volym till inhouse produktion?

Varför kan inte produktionsföretaget de ev har kontrakt eller dem själva spotta ut chassin löpande? Borde kunna producera dem hyffsat snabbt när man väl fått in rutinerna och de har redan producerat ett antal omgångar.

Då kunde de sätta upp preorderlista och sen beta av den kontinuerligt. De kan ha preorderlista och där kan stå estimerad tid till man får chassit om man köper i förväg beroende på deras dagsvolym de kan producera. På så sätt blir det ingen överproduktion heller utan man producerar det antal man har preorder på. Nu verkar det som de släpper en batch och det är först till kvarn? Nästa batch är i aug, är man inte på den så när ska man få tag på ett? Till jul?

Jag vill ha ett sådant chassi nu

Det är inget "företag" utan 2 killar som gör detta, så de har inte riktigt samma möjligheter.
Det är Lian Li som tillverkar chassit och de har en "minsta order" för att det ska bli lönsamt ekonomiskt.
Därför blir det i omgångar, det måste finnas ett visst intresse för att killarna ska kunna ta ekonomiska risken att köra en massa chassin.

Ja, först till kvarn. Men de bygger flera än vad som förbeställts så att det kommer finnas möjlighet att köpa även senare.
Dock så kan det vara så att det tar slut och finns inte intresset för fler så kommer inga flera att göras, så man kan inte vänta för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Det är inget "företag" utan 2 killar som gör detta, så de har inte riktigt samma möjligheter.
Det är Lian Li som tillverkar chassit och de har en "minsta order" för att det ska bli lönsamt ekonomiskt.
Därför blir det i omgångar, det måste finnas ett visst intresse för att killarna ska kunna ta ekonomiska risken att köra en massa chassin.

Ja, först till kvarn. Men de bygger flera än vad som förbeställts så att det kommer finnas möjlighet att köpa även senare.
Dock så kan det vara så att det tar slut och finns inte intresset för fler så kommer inga flera att göras, så man kan inte vänta för länge.

Ja fast varför har de inte en preorderlista öppen så man kan signa upp sig och kanske betala och när de fått ihop tillräckligt så drar de iväg en order till lian li?

Iofs de kanske har mycket administrativt jobb emellan batcharna om de gör allt själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Ja fast varför har de inte en preorderlista öppen så man kan signa upp sig och kanske betala och när de fått ihop tillräckligt så drar de iväg en order till lian li?

Iofs de kanske har mycket administrativt jobb emellan batcharna om de gör allt själv.

För att de inte var säkra på att det skulle bli en ny omgång, de tar inte beställningar om de inte vet att det blir av.

Precis, av anledningen att slippa göra jobb i onödan om det inte skulle bli något.
Det här är inte deras jobb, utan det är ett projekt på sidan av vanliga jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

För att de inte var säkra på att det skulle bli en ny omgång, de tar inte beställningar om de inte vet att det blir av.

Precis, av anledningen att slippa göra jobb i onödan om det inte skulle bli något.
Det här är inte deras jobb, utan det är ett projekt på sidan av vanliga jobb.

Men vad jag förstår det som har de redan kört några beställningsomgångar. De är redan uppe i version 3 av chassit och verkar som folk köpt både version 1 och 2. Svalnade intresset sen och de vill vänta eller vad hände?

Även om det svalnade kunde de haft en lista öppen som kunde fyllts på efterhand tills de fick ihop en ny runda.

Jag bara stör mig för verkar som jag äntligen hittat det optimala mini-itx chassi och e så jekla köpsugen men så finns det inte att köpa

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Men vad jag förstår det som har de redan kört några beställningsomgångar. De är redan uppe i version 3 av chassit och verkar som folk köpt både version 1 och 2. Svalnade intresset sen och de vill vänta eller vad hände?

Även om det svalnade kunde de haft en lista öppen som kunde fyllts på efterhand tills de fick ihop en ny runda.

Jag bara stör mig för verkar som jag äntligen hittat det optimala mini-itx chassi och e så jekla köpsugen men så finns det inte att köpa

Ja, det här blir fjärde gången. De har gjort små ändringar varje upplaga så det har varit ny version varje gång.
Jepp, jag har en version 2.

Snarare tvärtom, de har sålt mer och mer. Tanken från början vara bara att köra en omgång, men sen var det fler och fler som ville ha.
Eftersom det är 2 killar som gör detta så fanns inte möjlighet att lägga ut pengar för ex. 1000 chassin, (vem har det?) därför väntar de tills det finns efterfrågan och att de känner sig säkra på att sälja alla de beställer.
Finns inte tillräckligt med folk som är intresserade så blir det inget, inte svårare än så. Och eftersom de har vanliga jobb och annat i livet, så måste det passa dem också. Därför blir det så här..

Den som väntar på något gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Ja, det här blir fjärde gången. De har gjort små ändringar varje upplaga så det har varit ny version varje gång.
Jepp, jag har en version 2.

Snarare tvärtom, de har sålt mer och mer. Tanken från början vara bara att köra en omgång, men sen var det fler och fler som ville ha.
Eftersom det är 2 killar som gör detta så fanns inte möjlighet att lägga ut pengar för ex. 1000 chassin, (vem har det?) därför väntar de tills det finns efterfrågan och att de känner sig säkra på att sälja alla de beställer.
Finns inte tillräckligt med folk som är intresserade så blir det inget, inte svårare än så. Och eftersom de har vanliga jobb och annat i livet, så måste det passa dem också. Därför blir det så här..

Den som väntar på något gott

Bor du i Sverige? Undrar bara vad du fick betala för att få hit chassit. Blev osäker nu men fått för men g de skeppas från USA.
Är det moms och sen tullavgift på priset och tar de mycket i frakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: Ja, det är moms på importen. Det skickas ifrån fabriken och direkt till dig om du förbokar, men köper något av dem som ligger på 'lager' efter förbokningen så skickas dem ifrån USA. Oavsett kommer det bli moms-pådrag.

Jag har ett V2. Och är extremt nöjd.

Visa signatur
Permalänk

Nu finns v4 att beställa :).

Inga jättestora ändringar däremot:
* Fan bracket changed to steel and magnetic filter is now included
* Fan bracket mounts changed to allow 2mm of additional travel (allows 140mm fan w/120mm mounting holes to be used alongside a 120mm fan)

Är själv sjukt sugen på att sätta ihop en ordentligt byggd vattenrigg i en sådan, kanske måste börja samla delar snart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Nu finns v4 att beställa :).

Inga jättestora ändringar däremot:
* Fan bracket changed to steel and magnetic filter is now included
* Fan bracket mounts changed to allow 2mm of additional travel (allows 140mm fan w/120mm mounting holes to be used alongside a 120mm fan)

Är själv sjukt sugen på att sätta ihop en ordentligt byggd vattenrigg i en sådan, kanske måste börja samla delar snart..

Gytt! Tack för tipset!

Vet ngn vad frakten är på ett ncase till EU/Sverige? Hittar inte den infon på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: om jag har för mig rätt så kommer det ligga på runt 2700kr ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

@stimpen: om jag har för mig rätt så kommer det ligga på runt 2700kr ungefär

Hmmmmmmmmm kan de inte få fart på frihandelsavtalet med USA snart så man slipper tullar o skit

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Gytt! Tack för tipset!

Vet ngn vad frakten är på ett ncase till EU/Sverige? Hittar inte den infon på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Står när du gör beställningen, för det beror på vilken frakttyp du använder.

Skrivet av Tizzue:

@stimpen: om jag har för mig rätt så kommer det ligga på runt 2700kr ungefär

Låter dyrt, så jag antar att du skrivit lite fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Står när du gör beställningen, för det beror på vilken frakttyp du använder.

Låter dyrt, så jag antar att du skrivit lite fel.

Det var senast jag kollade när det var v3 de släppte, men det är med chassit och frakt och självklart tull, och då kunde man inte välja vad man skulle ta för shipping

Du ska kunna göra en kalkulering på deras hemsida vad det kommer kosta att skicka chassit.

Permalänk
Medlem

PSA: Det finns för tillfället fortfarande chassin att köpa för leverans i sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Det var senast jag kollade när det var v3 de släppte, men det är med chassit och frakt och självklart tull, och då kunde man inte välja vad man skulle ta för shipping

Du ska kunna göra en kalkulering på deras hemsida vad det kommer kosta att skicka chassit.

Min kostade 2k ganska exakt (räknat med frakt och tull), så det låter ändå dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

Min kostade 2k ganska exakt (räknat med frakt och tull), så det låter ändå dyrt..

Yep det ser ut som att den kalkylen inte går att lita på ser ut som folkar betalar runt 100-300 kr i tull.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Xhd3QG2uIVBgQ7vHgpP_B...

Permalänk
Medlem

För referens betalade jag precis 322 kr i tull och moms avgifter för mitt M1 v4. Om någon annan funderar på att skaffa ett.