Påpekande; ser inte chrome lite gammalt ut?

Permalänk
Medlem

Påpekande; ser inte chrome lite gammalt ut?

Hej.

Jag kör ju windows 10 nu som nästan alla andra och satt och funderade lite.
Google Chrome ser väl ändå väldigt gammalt ut?
Tycker inte att det hänger med alls utseendemässigt med nya Microsoft Edge t.ex.

Tror ni att dom kommer uppdatera detta snart?
Det skär sig så mycket med Windows 10 så jag funderar på att sluta använda det.

Varsågoda att diskutera kring detta och argumentera gärna om vilken annan webbläsare
jag borde testa som håller sig i samma nivå som Windows 10/Edge!

Mvh

PS: Vet ej om detta var rätt kategori men testar!

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Hjälpsam

Jag är glad för det, jag gillar inte den kantiga hårda tvåtons design som kom i princip med Windows Phone och liknande. Kvadrater med vita stenciler i pastellfärger.

Gillar när det är lite rundare, mjukare

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Håller med OP. Det slog mig också när jag efter att ha använt Edge.
Dock så kan jag inte riktigt sluta använda Chrome för att jag skulle sakna så många av de tillägg jag dagligen använder. Frågan är ju åt vilket håll en uppdatering av designen skulle gå. Det känns ju lite som om det är Android-plattformen som styr Google's stilspråk nu.

Permalänk
Medlem

Har testat edge, rätt snabb och så, men också lite väl kantig för min smak, dock när den inte har stöd för addons tex adblocker m.f tillägg går edge bort för mig.

Kör Firefox, dock inte chrome varken på telefon eller dator, på telefon kör jag Dolphin..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det är väl snarare så att det har sin egna design bara. Passar inte riktigt stilen oavsett vilken skrivbordsmiljö jag använder på Linux heller.

Jag gillar dock designen bättre hos Chrome/chromium än hos Edge. Har dock inte kollat så noga vilka alternativ det finns att ändra stil på programmen. Verkar finnas åtminstone ett Windows 10 tema för Chrome när jag sökte lite snabbt.

Permalänk
Medlem

Det blir säkert lika lyckat som Australis. Det finns en anledning till att man inte ändrar utseende på saker utan vidare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Verkar finnas åtminstone ett Windows 10 tema för Chrome när jag sökte lite snabbt.

Ja. Det finns det. Är det snyggt, nej.

De enda temana göra i Chrome är att byta ut bakgrundsfärgen till en bild och göra tabbarna lite genomskinliga. Tycker samtliga teman är hiskeliga.

Permalänk
Medlem

Tänk en gång i tiden fick applikationer se ut hur som helst, det kallades kreativitet, idag ska allt se ut som vita ytor med länkar, ingen stackars pixel får ju sticka i ögonen minsann!

De flesta vill nog ändå tona ned den extrema plattdesigns trenden som dragit fram, det har gått för långt och det måste finnas ett mellanting.

Jag slås bara av hur tråkigt och fattigt allt ser ut idag, platt, vitt och kantigt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...