Permalänk
Medlem

Köpråd för ny router.

Hejsan!

I mitt nuvarande hushåll är vi 4 personer som alla använder internet ganska mycket. Tror vi har 3 surfplattor, 3 laptops, 1 stationär dator, ps4 och 2 netflixkonton som folk kör på. Problemet är att vi sitter på telias router Technicolor TG799vn v2 som vi inte får ut i närheten av dom 60/60 vi betalar för samt krånglar med räckvidd och för ps4at. Har läst igenom lite trådär här och sett att man kan köpa en egen router och be telia brygga sin. Så jag vill ha hjälp med att hitta en vettig router för max 1500kr som ska klara av att ha flera uppkopplade samtidigt och ha bra räckvid. Jag har inte den blekaste susning vad man letar efter med en router so jag vänder mig till er.

Tacksam för hjälp, mvh Tusan

Permalänk
Medlem

Har du läst någon utav trådarna om samma sak som redan finns?

Eller den klistrade http://www.sweclockers.com/forum/trad/892612-faq-vilken-route... ?

Permalänk
Medlem

@Agile: Jo missat första sidan men tydligen läst massa sidor längst bak.

Permalänk
Medlem

Dock så hittar jag inte mycket vettig information. Dom routarna som rekommenderas där är outdated och hittar inget som är vettigt med mig. Men vad jag kan hitta så rekommenderar folk R7000, Asus RT-AC68U, Linksys EA6900. Alla 3 ligger ju i samma prisklass men har inte den blekaste om hur man jämnför och vilken som är bäst för mig.

Tacksam för hjälp, mvh Tusan

Permalänk
Medlem

Vill du kunna konfigurera din router eller vill du helst bara plugga i allt och att det bara ska fungera?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Tusan:

Hejsan!

I mitt nuvarande hushåll är vi 4 personer som alla använder internet ganska mycket. Tror vi har 3 surfplattor, 3 laptops, 1 stationär dator, ps4 och 2 netflixkonton som folk kör på. Problemet är att vi sitter på telias router Technicolor TG799vn v2 som vi inte får ut i närheten av dom 60/60 vi betalar för samt krånglar med räckvidd och för ps4at. Har läst igenom lite trådär här och sett att man kan köpa en egen router och be telia brygga sin. Så jag vill ha hjälp med att hitta en vettig router för max 1500kr som ska klara av att ha flera uppkopplade samtidigt och ha bra räckvid. Jag har inte den blekaste susning vad man letar efter med en router so jag vänder mig till er.

Tacksam för hjälp, mvh Tusan

Det är nu rabatt på http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/... hos Kjell & Company. 999kr nedsatt från 1699kr. Ritkigt framtidssäker och kommer galant att klara alla enheter samtidigt

Permalänk
Medlem

@FredrikWeslien: Tack så mycket! Såg vettig ut och priset kan man inte klaga på heller. Blev en beställning på denna så hoppas den funkar.

Tack igen, Mvh tusan