Har Sli 2xGTX680 - Ett grafik kort försvann med Windows 10 uppdateringen

Permalänk
Medlem

Har Sli 2xGTX680 - Ett grafik kort försvann med Windows 10 uppdateringen

Tjenare!

Problemet:
Innan jag uppdaterade till Windows 10 så kunde jag alltid checka om Sli fungerade i Nvidias kontrollpanel i 3D inställningar.
Idag efter uppdateringen så ser jag bara ett grafikkort... Ska jag öppna burken å göra något? (Innan uppdateringen fanns det en Sli funktion som jag kunde kryssa i, nu är den borta - Kan vara på grund av att datorn inte "ser" ett av korten, jag vet inte)
Någon som vet vad det är som hänt?

Tack på förhand!

Permalänk
Entusiast

Installera om drivrutinerna, kan vara en simpel bugg. Ta bort nuvarande med Display Driver Uninstaller och dra in fräscha från Nvidia.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Tack! Fungerar nu. Jag gick in på enhetshanteraren och såg att båda korten syntes. Men det andra kortet hade en markering(Gul triangel med ett"!" i sig) Jag checkade för en uppdatering, men det stod att den var aktuell. Sen kom en ruta om att en ändring hade skett och rekommenderade omstart av datorn och efter fungerade det

Tack igen!

Permalänk
Entusiast

Lycka till!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Fan.... Haha... Nytt problem... Nu startar alla spel i 3D För att aktivera SLI måste jag väl aktivera "Maximera 3D prestanda" i Nvidas kontrollpanel under "Konfigurera SLI, Surround, PhysX"? Så gjorde jag innan, men som sagt - Allt spel är i 3D nu...

help plz haha

Permalänk
Medlem

Ctrl+T tar bort 3D i spelet - Men pallar inte göra det varje gång jag startar ett spel

Permalänk
Medlem

Löst, skulle stänga av stereoskopisk 3D